Frågor om shuttle ( Socket A )

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jan 2003

Frågor om shuttle ( Socket A )

Tjena! Är sugen på att köpa en shuttle! db har en billig för 2699:-
Modell SN45G Aluminium med nForce osv, dual ddr osv..

Funkar det med följande grejer i:

xp2500+ barton
TwinMOS org. 512 ddr dimm ( hittar inga twinMOS dualddr på db )
Seagate barracuda 120gb

Det största frågetecknet är egentligen kylning? Följer det med kylning för cpu ? Hur funkar den ? Vilka fläktar ingår ? Har tänkt montera topfläkt, som jag sett att en annan på swec också har..

Behövs det egentligen något mer ? Jag har cd-spelare till den, även grafikkort..

Ciaoo!

På internet kommunicerar vi med text. Skriver du som en idiot får du helt enkelt finna dig i att bli betraktad som en sådan.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001

Tja, det är en nforce2 låda. så 2 pinnar ram skall du köra i den.

Kylningen heter ICE och är en heatpipekylare som fungerar mycket bra. den ingår i paketet, men det kanske du redan visste.
Den CPU du valt funkar bra. Vad är det för grafikkort?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Jul 2001

alltså, jag som är lite nybörjare reagerade på: "hittar inga twinMOS dualddr på db" ... man måste väl inte ha speciella minnen för att köra dualDDR, har uppfattat det som att de säljer minnen i par som är garanterade att fungera men de flesta andra gör det också så att säga? Har jag missuppfattat allt för jag ska snart beställa själv.

"jag tycker att du verkar ha en något klurig men SUND linsällning till livet!"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Köp 1024 direkt om du har råd....=)
Annars kör 2x256 meg, som alla andra....;o)

Sen så en är Barton 2500+ är ganska populärt, köp dock en ORDENTLIG hårddisk (120GB är minimum, köp helst en större.) eftersom det är rätt trångt i den där lådan för framtida uppgraderingar....

Sen var det ju bara grafikkort och cd/brännare du behöver, och det har du ju redan.

Och leta inte så mycket efter dual ddr sdram....;o)
Du lär få leta...=)

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Kurkkio
Registrerad
Okt 2001

Jag använder själv en Shuttle SN45G som Workstation, troligtvis ett av mina bästa datorköp genom tiderna.

Mina specifikationer är som följer:
XP2500+@200Mhz*10
2*Twinmos/Winbond PC3200 512Mb (totalt 1024Mb)
WD SE 120GB + WD SE 80GB
52X Cd-läsare
Geforce 4 Ti4200 128Mb.

Det fungerar faktiskt kanon, datorn är väldigt stabil och fungerar i allmänhet bra, jag har faktiskt ingenting att klaga på. Det kanske låter "för" postitivt, men jag kan faktiskt ärligt säga att den enda nackdelen, och samtidigt den största fördelen är att den är liten. Behöver man inte en stor låda där man ska få plats med stora grafikkortskylare, eller ett dussintal hårddiskar så är den här verkligen nästintill perfekt. Jag kan inte annat än att rekommendera den åt dig.

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Sep 2002

Bara så du vet, den killen som gjorde en top-fläkt mod till sin shuttle hade ingen DVD/CD enhet i datorn, så om du ska ha DVD eller CD läsare får du antagligen inte in någon fläkt.

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skåne
Registrerad
Feb 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GBG-SKURT
Bara så du vet, den killen som gjorde en top-fläkt mod till sin shuttle hade ingen DVD/CD enhet i datorn, så om du ska ha DVD eller CD läsare får du antagligen inte in någon fläkt.

Hur fungerar din MSI egentligen? Är det något att ha ? BTW Sorgligt att du bara har 120Mb(ändra det ) på ditt Sapphire 9700Pro!