någon som har erfarenhet av sbsdata

Permalänk

någon som har erfarenhet av sbsdata

read topic

köpte ett graffekort där club 3d 9800se
och asså grafiken e kass trivdes bättre med mitt asus gf3 ti200

så nu tänkte jag skicka tillbaka det efter 1 vecka
har nu hela denna veckan sen i måndags hållt på med
mitt nya system men grafiken suger

vågar ju inte direkt softmodda det heller o sen vet man ju inte om det funkar det enda jag vet e att jag e mkt besviken
kanske skulle satsat min 2500 kr på ett nvida kort till mitt asus a7n8x deluxe moderkort

i 3dmark 2001 skiftar mina fps från 40 - 300 i första testet
tycker det e kosntigt men back to topic

någon som har erfarenhet från att skicka tillbaka grejer till dom?

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Hedersmedlem

Tog du bort drivrutinerna från ditt förra kort? Installerat senaste Catalyst?

Satsa hellre dina 2500kr på ett 9700 eller ett 9700Pro.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk

jag drog in nytt moderkort formaterade hdiskarna
allt var rent från början
spelade just nu med mitt gf3 kort inga problem

kanske inte skulle byta alls LOL

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Någon inställning är fel, ett 9800SE piskar ett gf3

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Don_Tomaso
Någon inställning är fel, ett 9800SE piskar ett gf3

jo men vad för inställning?
jag lägger hellre till 600 och får ett pro kort eller
väntar så man har råd med ett nvidia 5900 kort

men topic e om ngn haft erfarenhet av sbsdata o skicka tillbaka

läst nu deras papper som dom skickar med

punkt 18: öppetköp/ångerrätt gäller ej undra om det gäller bara beställningsvaror
eller om dom menar allt dom säljer ?

jag får ca 7000 poäng i 3d mark 2001 med gf3 kortet
och ca 11000 med 9800 kortet så visst e det skillnad

men jag bryr mig bara om hur det ser ut i mohaa
det e ju det som jag använder datorn till

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

Det bästa är nog att maila dem och fråga... Jag har dock en kompis som köpt SE-kortet från dem och han fick inte returnera då förpackningen var öppnat (tror typ det var så).

Han "sålde" dock vidare kortet inom familjen.

Visa signatur

««« »»»

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonte[YoT]
Det bästa är nog att maila dem och fråga... Jag har dock en kompis som köpt SE-kortet från dem och han fick inte returnera då förpackningen var öppnat (tror typ det var så).

Han "sålde" dock vidare kortet inom familjen.

sälja det till dottern kanske

men man borde ju ha ångervecka o imorn e det 1 vecka
och förpackningen ....vilken förpackning jag fick bara kortet i en
påse i ett paket inget annat

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem
Citat:

punkt 18: öppetköp/ångerrätt gäller ej undra om det gäller bara beställningsvaror
eller om dom menar allt dom säljer ?

Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt, läs mer på http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel... , kan inte alla detaljer så du får väl läsa på först...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p
Enligt distansavtalslagen har du 14 dagars ångerrätt, läs mer på http://www.konsumentratt.konsumentverket.se/mallar/sv/artikel... , kan inte alla detaljer så du får väl läsa på först...

ok det vill jag , jag skall ju ringa imorgon
men undra liet så lite fel tråd men undra
vilket kort man skall satsa på för ca 2500 kr isåfall
om dom tar tillbaka kortet.....får kolla runt

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Du kan ju softmodda det till ett 9800 Pro först. Om du har tur så funkar det, dvs att de 4 sista pipelinesen fungerar...
Ska tydligen gå med RiveTuner.
De gör denna moddning här (nyhet #2 för tillfället):
http://www.overclockers.co.nz/ocnz/review.php?id=03vga00r9800...

Permalänk
Hedersmedlem

1 - Distansavtalslagen är dispositiv, dvs paragraferna går att avtala bort.

uppvisar kortet grafikbuggar utan mods har du ALLTID rätt att reklamera det & få det lagat/nytt - detta enligt konsumentköplagen som man INTE kan avtala bort

om du kör det på ett kt400 (som jag testat) kan det vara det som orsakar felen... AGP8x@kt400 + radeon-kort....INTE roligt

SBS-data tillämpar lagen på sådant sätt att du får ångra köpet inom 14dagar från köpdatum om du inte har brutit förpackningen.
Reklamationsrätt har du till 2år efter köpet, så du kan vara lugn (garanti : 6månader)

Det är gruvligt lågt(:D ) av SBS att inte skriva ut avtalsvillkoren på sin hemsida...

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk

kan ju säga det att jag fick lämna tillbaka kortet men då med ett avdrag
på 10-20 % sa killen jag pratade med

och han var inte ett dugg intresserad av vad jag ville få sagt utan han bara babblade på , skulle försöka förklara för honom vad jag menade men då höjjde han bara sin ton

skulle inte handlat där men nu får jag väl stå mitt kasst

kan ju vara fel på kortet men skickar jag in det till dom o dom inte hittar ngt fel
japp 400kr fattigare

så jag får väl försöka soft modda det eller försöka sälja det för 2000 eller ngt?
jag hittar ju ingen fungerande länk till hur man gör softmoddningen
men jag får leta vidare

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Hedersmedlem

Har man inte 2 veckors ångerecka enligt distansavtalslagen?

Du får betala frakt tillbaks men du får tillbaka rubbet.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Har man inte 2 veckors ångerecka enligt distansavtalslagen?

Du får betala frakt tillbaks men du får tillbaka rubbet.

inte om man har öppnat det sa han
jag har ju kört det 2 dagar i datorn
och då sög det

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk

Attans att man inte hann att varna dig lite för SBS.

Min bror köpte en HD av SBS och den fungerade inte när han fick in den i datorn.
Killen på SBS hade mage att påstå att min bror skulle ha kastat HDn i golvet för att den skulle gå sönder ! Min bror tappade i princip hakan när han hörde detta, han är rädd om sina prylar och det finns ingen anledning i världen att kasta en ny HD i golvet.. det är bara absurt.
Men killen på SBS fick motvilligt ta tillbaka HDn för att skicka den till generalagenetn för märket, kommer inte ihåg märket tyvärr. Efter 1-2 veckor ringde han och kollade om nåt hade hänt. Då sa killen att han inte skickat in den än ! Tror det tog 1-2 veckor till innan han fick en utbytes HD.
Sen dess håller jag mig ifrån den butiken, det räcker att läsa hans nyheter och noja när Riksdata kom fram med en värre PC än vad SBS hade, riksdata har väl inte så bra rykte heller iofs :).

Jag har hört mer om SBS och hans kundrelationer men det blir mer hörsägen då jag inte känner till allt. Men skylla allt på kunden är hans melodi. Kan bero på att han fått konkurrens i Kungälv och på webben :).

Visa signatur

Asus M5 A97 R2.0| Corsair Vengance DDR3 16GB| AMD FX 8350| Gigabyte HD 7950 3072Mb *2| Nätagg Corsair AX1200| Logitech Z4 samt QPAD QH-90 vid spelande eller lyssnade på film/musik| Det styrs av Windows 10.
Jösses vad gamla prylar man har :)

Permalänk
Medlem

Man kan ju inte få tillbaka alla pengar om man redan packat upp och börjat använda produkten?
Visst, om den är trasig så går det ju på garantin, men om den inte presterar lika bra som man trodde så är det ju inte deras problem.

(enligt SBS så har 44% av alla försök på softmoddningar lyckats, en undersökning av SBS )

Permalänk

Hej Sven här på SBSData.
Jag skulle aldrig för ett ögonblick anklaga ngn för att ha kastat en hårddisk eller ngn datordel i marken eller i vägen.
Är din bror så vänlig och ringer eller kommer in i butiken. Så kan vi säkert komma fram till en bra lösning. Om jag har sagt "detta" så måste jag ha skojat.
Motvillig är jag bara om det är en "fysisk" skada på inlämnad datordel.

Ang grafikkort som kunder köper pga av att de vill kunna klocka dessa kort. Jag tänker på CLUB 3D 9800SE. Vi garanterar inte att en klockning lyckas. Vi vet att flera har lyckats, vi vet att flera har misslyckats. De som har misslyckats försöker hitta en så oskyldig lösning som möjligt för att antingen få kortet utbytt(för att softmodda igen) eller få ersättningen tillbaks.

Anlednigar att kortet inte en enda gång har varit defekt visar på att kortet i sig - håller hög kvalitet och returfrekvensen är låg/noll. Ändå finner kunder - lösningar såsom jag såg inte att "den endast var 4pipelines" beställde felgrafikkort- jag ville ha ett 9800PRO"" ej nöjd med prestandan" Lite naiva som vi var mot detta nya märken. (innan vi visste att kortet softmoddades) bytte vi ut dessa kort till en början, men sen sade teknikerna och jag stopp. Korten som kom in var felfria.

Just detta medförde att vi har haft en hårdare policy. Att alla dessa bestämmelser ej står på webben är bara att beklaga. Men samtidigt kan man inte skriva - en bestämmelse för ett grafikkort eller en datorprodukt - som visar sig komma tillbaka - pga av att kunderna inte lyckas softmodda hårdmodda eller vad det nu än må vara.

Alla datordelar - även softmoddade - som har garanti och som på något sätt är defekta byts så länge garantin gäller.

Lika lite som man kan äta mat på en restaurangen och sedan säga efteråt - det smakade inte som min kompis sa att det skulle smaka. Lika lite kan man då säga om sin datorkomponent "dålig prestanda", jag beställde fel, bara 4 pipelines, därefter begära pengarna tillbaka. . "

Ang Riksdatas fusk. Så ringde jag anonymt upp Riksdata. Jag frågade då först vilket kort som satt i datorn, när jag fick reda på detta, sade jag att kortet - som den 22/8 satt i deras dator - "omöjligt kunde vara snabbast någonsin". Att jag sedan mailade och ringde upp pc för alla redaktionen samt Riksdata. Skall kunder vara väldigt glada för. Då får dom vad dom beställer från Riksdata. Men att den 22/8 gå ut och säga vi är snabbast någosin - var och är helt fel. Varför jo en dator med ett 9600 Kort pro eller inte - Med en 3.0Ghz cpu Får bara ca 12000 3d mark poäng. Eftersom varken Pc för alla skrev något, eftersom Riksdata var oärliga och eftersom vi ansåg oss vara snabbast, skrev vi då detta.Att detta påverkade oss negativt eller inte spelar faktistk inte någon roll. Vår uppgift var att påpeka ett stort fel. Att det sedan inte faller på oss att rätta till felet är förklarligt.

Jag startade firman 1988, Jag fanns på Text tv 1995, Vi var uppe på internet 1997. Samtidigt fick jag tag på duktiga tekniker, till firman. Om vi någon gång gör en kund missnöjd, vilket då kunden måste berätta. Är vi villiga att rätta till detta fel.

Ang hårddisken i detta ärende, kan jag inte säga varför det tog 3-4 veckor. Men det är ganska vanligt att en hårddisk som måste sändas till utlandet - har denna returtid. Vilket vi även berättar för kunden. I de fall där kunden säger sig vara i behov av en utbyteshårddisk eller utbytesdatordel, erbjuder vi alltid detta. Men som sagt en tyst kund, kan vi inte gissa oss till vad han önskar eller hur han mår.

Om det nu skulle visa sig - att det är ett gäng kunder som vill höra av sig till oss. Pga av klagomål, fel eller bara vill tala ut. Hör då av ER.

ang staDig så - var jag lite snabb där - helt rätt, men jag berättade också att kortet har en prestanda mellan 9700 och 9700pro och att det kunde vara fel på installatione eller fel på grafikkortet, och bad honom återkomma om grafikkortet fortfarande var felaktigt efter ny installation, han har ej ännu hört av sig. men som sagt maila eller ring.

ang jonte -be din kompis höra av sig så löser vi även detta.

Klipp
"SBS-data tillämpar lagen på sådant sätt att du får ångra köpet inom 14dagar från köpdatum om du inte har brutit förpackningen.
Reklamationsrätt har du till 2år efter köpet, så du kan vara lugn "

MVH SBSData

Sven

Visa signatur

SBSData