Permalänk
Medlem

Datorn fryser!!!

Fan va sjukt problem min dator har. När jag har min xp 1800+ och gf2 mx400 så hänger den sig nästan dirket i windows allt fryser (tangentbordet, musen). När jag kör med mitt ATi 9600 pro samma sak händer. Men när jag byter processor mot en duron 800 och kör med ATi kortet så fryser sig inte windows. men den hänger sig i endel spel spec d3d spel.. va i helvete kan vara felet? mobo grafik kortet ram ... ? HAJJAR N0ll :<

Ett tag så frös den med xp 1800+ i biosen och ibland så ville datorn inte äns starta. Då sket jag i datorn i en dag och nästa dag gick den igång med frös i windows.

Det enda som funkar nu är att köra med duron 800mhz och ati kortet. har dock inte testat o spela med gf2 kortet ska göra det också för att se om den hänger sig.

System:>
mobo: ECS K7S5A
minne: TwinMOS DDR 333 512mb
proces: har två en gammal duron och en t-bred xp 1800+
nätagg: cheiftek
grafik: MSI gf2 mx400 32mb och ett ATi 9600 pro 128mb (powercolor).

Om det är mobo som felet sitter i men det känns inte helt så än, då kommer jag garanterat köpa ett ASUS-kort med nforce2 kretsen.

Permalänk
Medlem

Du prova höjja vcoren....vad ligger du i temp? om du ligger för högt så kan det gå ostabilt.. klocka ner den... om inte det funkar stampa och hoppa på den , Det som inte funkar med våld.. då använder man mer väld

Visa signatur

"Cothax tells you : OK... sleep... try some. You type like either a drunk, or someone without sleep for the last few weeks. "

Permalänk
Citat:

Datorn fryser!!!

Lägg en filt på den.

Permalänk

lägg en filt om då och fotvarmare

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

hoppsan hade nån redan skrivit visst

Visa signatur

Life is a bitch, fuck it.

Permalänk

Ditt moderkort är Muppat, har samma.
För mig fryser datorn till i 10 sec när jag söker på GOogle och när jag skriver in password i dem här små rutorna. ''sweclockers password rutor'' .

Permalänk
Medlem

SlowManCrap

SlowManCrap, har du haft problem med att kunna köra agp 4x med ett gf2 kort?

Det är totalt omöjligt värkar det som med ECS moderkort.

Just nu så funkar mitt mb med en duron 800 och gf2 kortet i 2x agp. Inget hänger sig och det går stabillt. Frågan är juh om mobo har brännt sönder min xp 1800+ och ATi Radeon kortet. Fett lack ja blir i så fall. Ska låna ut grafik kortet till en polare som ska testa det.

Ett tips! Köp aldrig ett ECS mobo det blir bara problem!!

Permalänk
Antielefant

Gissning 1 : RAM-minnet.
Gissning 2 : Bios-inställningarna
Gissning 3 : Moderkortet.

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync