Ny dator, behöver hjälp.

Permalänk
Medlem

Ny dator, behöver hjälp.

Kära forumanvändare!

Jag har gått och funderat och funderat i ett par veckor nu och har kommit underfund med att jag behöver en ny dator.

Simpelt kan tänkas. Men jag har ganska 'basic' kunskap vad gäller hårdvaru konfiguration. Så för att komma till saken, kan någon vänlig själ pyssla ihop ett system i 9000 kronors klassen.
Det jag är ute efter är en adekvat speldator som inte låter för mycket, det vore även trevligt med lite framtidstrygghet men det kanske är svårt med min ganska begränsade budget.

/MVH Jurij

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Hedersmedlem

Skärm? Tagentbord? Mus? Hamster?

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Skärm har jag redan, så det är inget viktigt just nu.

Mus och tangentbord har jag också, även om ett nytt tangentbord vore fint. Jag använder det som jag fick när jag köpte min första dator dvs tre-fyra år sen. Stör mig dock på alla dessa onödiga kommando knappar på nya tangentbord.

Hamster? Nja, kattfan skulle äta upp den stackarn. Men nu när du säger det så.....

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om min dator jag försöker sälja. Annonsen: http://www.sweclockers.com/koposalj/visa_annons.php?aid=15114

Visa signatur

Phanteks Evolv X, Asus x470 Crosshair 7 Hero, Rysen 2700x, 2x8gb Trident Z 3600mhz, 2x Samsung 970 evo 512gb m2 @ raid 0, samsung 860 evo 1tb, Zotac RTX 2070, EK-FB ASUS C6H RGB Monoblock, HW Labs Black Ice Nemesis Gtx 420, 140 & Gts 280, Primochill ctr res & d5 combo, Bitspower fittings, 6x noctua 140mm

Permalänk
Hedersmedlem

http://www.datorbutiken.com/se/default.php?cartId=35913

Valde ett AMD system för det var svårt att ha råd med ett P4 system - jag satsade lite mer på en schysst låda och ett trevligt grafikkort som stöder Dx9 vilket i alla fall gör den lite mer framtidssäker (om man nu kan säga så öht om en dator).

Jag valde prylarna med hänsyn på att de inte skall låta så mycket, en erkänt tyst hårddisk (har en själv), ett moderkort utan en jobbig fläkt på NB, en tyst processorkylare, en låda med ett vädigt fint nätagg som ej låter så mycket, dessutom har den 120mm fläktplatser (en 120mm låter och blåser mer än en 80mm fläkt).

Du fick även ett nytt tagentbord, som jag själv tycker är väldigt skönt

Lycka till med ditt köp och frågor om du är osäker på något!
mvh

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Tackar och bockar.
Det såg riktigt fint ut det där. Speciellt tangentbordet, jag fick en tår i ögat, så vackert

Visa signatur

# 1 "Arbetshästen": P4 2.0 Ghz, Radeon 9600 128Mb, 512Mb RAM.
# 2 "Kebaben": 333Mhz, Savage4 32Mb, 64Mb RAM.
# 3 "Odöpt": Acer Aspire 5021WLMi