Köpa Slot 1-mobo nytt?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Köpa Slot 1-mobo nytt?

Skulle behöva ett Slot 1-mobo, och jag vill helst inte köpa begagnat. Har bara hittat ett enda ställe på internet, då till priset 550 kronor vilket jag tycker är väldigt dyrt för något så pass gammalt.

Någon som vet var det finns ett billigt sånt här att inhandla?

they said to go to hell so I packed my shit and went with it
little did they know that they put me in my element

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Förslöv
Registrerad
Dec 2001
Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Växjö
Registrerad
Maj 2002

Köpa Slot 1-mobo nytt?

!
!
!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BananJan
Köpa Slot 1-mobo nytt?

Jag var trött när jag skrev det, klaga inte på min svenska

Jag vill alltså köpa ett nytt moderkort för Slot 1, alltså ett som inte använts.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

Tror det var det som BananJan reagerade på. Att det skulle vara nytt.
Det är nog mycket svårt att få tag på ett nytt idag. Kanske om någon butik sitter på ett gäng i lager som ännu inte gått i någon utförsäljning eller liknande. Kanske kan vara värt att slänga iväg ett par mail och fråga.

Jag köpte ett gäng Asus P2B för ca 200:- styck för drygt ett år sen, och redan då hade jag tur som fick tag på slot 1-kort öht.

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
göteborg
Registrerad
Jul 2001

Re: Köpa Slot 1-mobo nytt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Skulle behöva ett Slot 1-mobo, och jag vill helst inte köpa begagnat. Har bara hittat ett enda ställe på internet, då till priset 550 kronor vilket jag tycker är väldigt dyrt för något så pass gammalt.

Någon som vet var det finns ett billigt sånt här att inhandla?

tycker jag inte var så dyrt med tanke på att de inte tillverkas längre. Snacka med folk du känner.. det finns alltid någon som vill lura på dig ett gammalt mobo.

..old Fart

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
På snedden i Dirty South
Registrerad
Dec 2001

Re: Re: Köpa Slot 1-mobo nytt?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av machine
tycker jag inte var så dyrt med tanke på att de inte tillverkas längre. Snacka med folk du känner.. det finns alltid någon som vill lura på dig ett gammalt mobo.

Alla jag känner som har Slot 1-kort använder redan dem som primärdatorer (3 stycken)