Minnen till bärbar...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001

Minnen till bärbar...

Hejsan!

Är inte så hemma på vad det är för minnen i laptops så jag tänkte fråga er. Har nämligen en Compaq Armada 110 som jag vill ha mer minne till.
Vet nån var jag kan skaffa det BILLIGT? Eller så billigt som möjligt då det är skolan som kommer att stå för fiolerna och de vill inte köpa om det inte är hyffsat pris...
Nån som kan upplysa?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Upplands Väsby
Registrerad
Jul 2001

Haha, mobila?
Det är svårt att få minnena att fungera i armadorna. Stoppade in ett kingston 128mb från komplett men den vägrade känna igen det.

i7 7770K @ 4,7 GHz med Noctua NH-D15. 16GB corsair. Asus Prime Z270-P. GTX 1070 @ 2100 / 8500. Samsung 960 EVO nvme. Dell Ultrasharp 2560x1440. Fractal R4. Antec 650Watt PSU.
Logitech G900. Logitech K65.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Printscreen
Haha, mobila?
Det är svårt att få minnena att fungera i armadorna. Stoppade in ett kingston 128mb från komplett men den vägrade känna igen det.

Nej, faktiskt så går jag inte mobila Vet att de oxå har sånt mög
Går på en annan skola med IT profil så alla som går NV, Sp, TE, IP och OP får laptops.
Vad är det för minnestyp som ska in i dom för det första?

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2002

Dustin säljer maskinspecifika minne som finns till den datorn,

http://www.dustin.se/tillverkare/kingston/d_kingston.asp

System: i7 4790k | Asus Maximus VII Hero Z97 | 16GB Adata Red | MSI GTX 1070 | Noctua NH-U12S | Lagring SSD: Samsung 850 Pro 256GB, Samsung 850 EVO 1TB, 2x Crucial MX100 512GB | HDD: >20TB | NZXT H440W | EVGA Supernova G2 750W | 32" Philips BDM3270QP | 27" Dell U2713HM | SteelSeries Apex M800 | Logitech G502 Proteus Spectrum | Logitech Z-623 | Windows 10 Eng |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2001

http://www.crucial.com/eu/store/listparts.asp?Mfr%2BProductli...

Billigare än dustin, bra garantier och snabb leverans. Pålitlig returavdelning (talar av egen erfarenhet).

Edit: Kom ju på att Crucial Technologies inte alls har en co.uk-domän

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Registrerad
Jul 2001

Frågor om var man kan köpa prylar kan med fördel tas i Köparens guide

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Grillcliff
Frågor om var man kan köpa prylar kan med fördel tas i Köparens guide

Gjorde jag inte det då?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västmanland
Registrerad
Nov 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladiac
Gjorde jag inte det då?

Menade kanske inte dig?

Workstation: Intel i7 3770K | Gigabyte GA-Z77X-D3H | 16GB DDR3 | Geforce GTX760 2GB | Samsung 256GB 850 PRO | WD 3TB HDD
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB JBOD | MSMCP CCNA1

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Karlstad
Registrerad
Nov 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Delarium.
Menade kanske inte dig?

Aha, en liten snilleblixt det dära

I så fall kanske den som var avsedd tagit bort sin post...

Sen så tänkte jag för att nån sa att det var svårt att få igång minnena i dem. Om man köper minnen som är avsedda, som då crusial som nån länkade om, de går väl att få igång?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Norrköping
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gladiac
Aha, en liten snilleblixt det dära

I så fall kanske den som var avsedd tagit bort sin post...

Sen så tänkte jag för att nån sa att det var svårt att få igång minnena i dem. Om man köper minnen som är avsedda, som då crusial som nån länkade om, de går väl att få igång?

Såhär står det på crucials hemsida:

Citat:

Not sure which upgrade to choose? The information below can help you make a more informed decision.

Don't worry! You really can't make a wrong choice when you're using the Memory Selector™. All of the upgrades the Memory Selector lists for your system are guaranteed to be compatible or your money back.

De garanterar alltså att det kommer att funka