Vad säger ni egentligen om 2 st olika priser på alla artiklar

Permalänk
Medlem

Vad säger ni egentligen om 2 st olika priser på alla artiklar

Flera butiker annonserar om 2st priser, en per webborder en per butik,(om sådan finns) ibland kallat ordinarie pris,

Tittade på lite olika butiker som gör så.
Men skriver det hela för att en butik som jag fann, säljer dyrare per internet på vissa delar än i butiken, samt billigare på vissa delar via internet än i butiken.

Jag vad säger ni själva. Känner mig lurad - om jag skulle beställa och tror att jag får billigare pris per internet. När det är tvärtom.

Jag tycker att webbbutiker skall ha ett pris som gäller i butik samt samma pris på internetorder.

Permalänk
Medlem

Varför två priser?

För att kunna möta den ökade konkurrensen på marknaden har vi infört ett helt nytt prissättningssystem; butikspris och internetpris. Vi har valt att differentiera våra priser mellan internet- och butikshandel, dvs vi tillämpar två olika priser.

På detta sätt kan vi alltid erbjuda våra kunder absolut bästa pris kombinerat med väl fungerande support. Det lägre priset via Internet är möjligt tack vare lägre kostnader än vid traditionell butiksförsäljning.

Avsevärda besparingar görs bl. a. på lönekostnader, hyror, hantering, lagerhållning
och rena försäljningsomkostnader. Vårt mål är att ständigt förbättra vår service genom ett väl utvalt utbud av varor och tjänster i butik.

Vi på JME Data hälsar dig välkommen till våra butiker i Malmö, Lund, Helsingborg, Kristianstad och online!

Visa signatur

!
!
!

Permalänk
Medlem

vilken butik hittade du?

Permalänk
Medlem

Som exempelvis JME gör är väl okey?
Handlar du i butik är det inte mer än rätt att du betalar till löner och lokalhyror. Varför skulle de som handlar på internet göra det?

Permalänk
Medlem

jag tänkte på den som sålde dyrare på internet än i butik, aldrig sett det hända...=)

Och sen tycker jag det är självklart att dom tar mer i butik av de anledningarna sumitomi nämde.

Permalänk
Medlem

Tjena Semjonov!

Världen är inte alltid rättvis. Ibland väldigt sällan dock, kan vi har specialpris i en annons i tex Helsingborgsbutiken som är lägre än Internet. Fast om nån sett den lokala annonsen i Lund och stiger in där löser vi oftast detta. Internetbutiken lever sitt eget lilla liv däremot, där det mesta alltid är lägre. Räcker inte det? Tänk hur det skulle se ut om det inte fanns fri prissättning.

Visa signatur

JME

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SUMITOMO
Som exempelvis JME gör är väl okey?
Handlar du i butik är det inte mer än rätt att du betalar till löner och lokalhyror. Varför skulle de som handlar på internet göra det?

Så man ska alltså bli "straffad" för att man handlar direkt i butik..konsig värld det hör

Permalänk
Medlem

Beror på hur man ser på det. Internetbutiken gör du mer av jobbet själva eftersom det mesta sköts per automatik utom packning när en kund handlar i internetbutiken. Då belönas du med ett lägre pris.

I butiken däremot utnyttjar du mer personal, lokaler och allt däromkring som kostar tex larm, försäkringar, telefoner, el, värme, sophämtning osv osv osv. Allt kostar idag och måste betalas.

Sedan blir det inte roligare att allt har blivit så mycket billigare nu. Man måste sälja 2-3 hårddiskar för att få in samma pengar nu som för ett år sen. En 80Gb kostar nästan halva priset idag mot för ett år sedan. Kostnader som löner, hyror har däremot inte blivit billigare. Jag får inte 3 säljare för priset av en idag.

Visa signatur

JME

Permalänk
Medlem

Frågar du mig. så fann jag dessa fel på inet, det var ju lite därför jag tog upp frågan.

Rent ut sagt "hur in i helvete skall man ha kolla på både butik och internet priset"
EN kompis till mig berättade att han köpte cdskivor billigt i just deras butik, samma som jag köpte dyrt via internet, och därav klämde jag fram frågan.

När jag kollade sist var butiken 100 billigare än internetet - så jag går numera till min lokala handlare igen, och tar internet "priset" med en stor nyppa salt.

eller som jag straffad för jag köpte via internet

Citat
klipp
Så man ska alltså bli "straffad" för att man handlar direkt i butik..konsig värld det hör klipp

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
vilken butik hittade du?

Permalänk
Medlem

straffad är ett hårt ord, jag skulle skrivit "självklart är det acceptabelt" -

Permalänk
Medlem

Acceptabelt är det inte.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Semjonov
straffad är ett hårt ord, jag skulle skrivit "självklart är det acceptabelt" -