Köpråd efter eget misslyckande

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jan 2002

Köpråd efter eget misslyckande

jag är inte så där överdrivet bra och erfaren på att bygga datorer och så, så plz be gentle...

Misslyckades med att få ett bra datorsystem förra gången jag köpte. Instabilt, högljudt och varmt...

Ska köpa nytt hade jag tänkt och vill verkligen få komponenter som tycker om varann. Vill ta HD och evnt. minne från datorn jag har nu och slänga iväg resten...

HD:n är en hmm... IBM 120Gb Tror att det var en sådan... eller inte... Det står Maxtor 6Y120PO i systemhanteraren... den såldes iaf på spec. erbjudande på DatorButiken i somras... och den har 8mb cache (det kommer jag iaf ihåg)

Har två minneskretsar. 1st. 256Mb DDR TwinMos (266) och 1st. 256Mb DDR AsiaMos(?!?) cas 2. (266 där också tror jag...)

Vill ha ett litet compact-system med en Intel processor och som ska vara tyst. Spel intresserar mig inte i det minsta, utan det är jobb (programering/multimedia/2d-grafik(om nått)) som gäller.

har ni några idéer?

.b dev@elstudion.com

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2003

Re: Köpråd efter eget misslyckande

Citat:

Ursprungligen inskrivet av elstudion
jag är inte så där överdrivet bra och erfaren på att bygga datorer och så, så plz be gentle...

Misslyckades med att få ett bra datorsystem förra gången jag köpte. Instabilt, högljudt och varmt...

Ska köpa nytt hade jag tänkt och vill verkligen få komponenter som tycker om varann. Vill ta HD och evnt. minne från datorn jag har nu och slänga iväg resten...

HD:n är en hmm... IBM 120Gb Tror att det var en sådan... eller inte... Det står Maxtor 6Y120PO i systemhanteraren... den såldes iaf på spec. erbjudande på DatorButiken i somras... och den har 8mb cache (det kommer jag iaf ihåg)

Har två minneskretsar. 1st. 256Mb DDR TwinMos (266) och 1st. 256Mb DDR AsiaMos(?!?) cas 2. (266 där också tror jag...)

Vill ha ett litet compact-system med en Intel processor och som ska vara tyst. Spel intresserar mig inte i det minsta, utan det är jobb (programering/multimedia/2d-grafik(om nått)) som gäller.

har ni några idéer?

.b dev@elstudion.com

Jag köpte i varje fall en Maxtor 120GB disk med 8MB Cache av Datorbutiken tidigare i år, och det var ingen IBM.

Skall du ha två minnesmoduler bör du ha två identiska, för bästa stabilitet. Alltså två av samma sort, från samma tillverkare, helt likadana.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jan 2002

tack för tipset om minnena och att du fastställde att det var en maxtor disk, för det lär det ju vara isf.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jan 2002

bump

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Bumpning är olagligt...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Engelholm
Registrerad
Jan 2002

sorry, ska inte ske igen...

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Örebro
Registrerad
Jun 2001

elstudion: läs reglerna en extra gång och undvik bumping framöver

Pål Warnbrant
Chieftec JS-2000....
NEVER EVER mess with a PCB jumper you don't understand even if it's labelled "SEX AND FREE BEER"