Datorbutiken och deras returer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallsberg
Registrerad
Feb 2003

Datorbutiken och deras returer

Jo jag har skickat in ett Radeon 9700 pro kort som det var fel på och ska få det ut bytt.
Enda saken är att man inte alls har kontroll över vada man får för kort.
Först trodde ja att jag "fick" en summa pengar som jag kunde använda mig av, men icke
När man läste det igen (mer noga) så var det visst inte så, man skulle helt enkelt acceptera det valda kort som dom hade valt ut åt en. (Ett Gigabyte Radeon 9700 pro)

Och nu kommer det som jag tycker är fel:
Nu har dom bytt kortet mot ett Radeon 9800 pro (okänt märke)
och det kan jag inte acceptera eftersom att det är ett okänt märke! (NEJ, jag litar bara inte på noname/okända märken)

Vad tycker ni om detta?
I min åsikt: Dåligt av dom
Man ska väll iaf kunna få välja ett kort i närheten, och om det är dyrare så betalar man ju självklart prisskillnad från vad kortet kostade då man köppte det

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Birger Jarlsgatan
Registrerad
Okt 2001

Ehh

Du fick mycket bättre kort, var glad. Okänt märke ? ATI väljer sina partners _mycket_ noga.

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallsberg
Registrerad
Feb 2003

ok...
jag har läst lite om det kort jag ska få...
och, ärligt talat, det var ett bättre kort helt klart, bara det att jag inte sett märket tidigare, iaf inte i samband med ATI kort
(Club 3D)

men, fortfarande tycker jag att man borde ha lite kontroll över vad man ska få för kort

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Var glad istället för att gnälla här. Prata med DB först!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleftehamn
Registrerad
Dec 2002

Som jonasy säger, du ska vara glad för att du får ett bättre grafikkort i retur än det du skickade in.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallsberg
Registrerad
Feb 2003

Jo det är jag...
Jag stör mig bara på att man inte kan påverka vad man får för vara i retur

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Jag stör mig bara på att man inte kan påverka vad man får för vara i retur

Är du inte nöjd kan du gå till ARN. De gav ju dig något bättre du borde ju vara glad samt att det skulle bli himla konstigt om nu kunden kan bestämma vad han ska få för ersättningskort, skapar bara en konflikt. Är du inte nöjd så är det ju bara att maila/ringa och föra en dialog med dem, de är nog inte helt omöjliga...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallsberg
Registrerad
Feb 2003

Kanske inte, men vart finns då det telefonnummret?
Att maila tycker jag är lite opersonligt och tar mkt längre tid att ta sig igenom en diskution.
Men bara dom har ett telefon nummer så...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Visst här är det: 046-238130

HIttade det under kundtjänst - kontakta oss

Öppet under vardagar mellan 13:00 - 16:00 (Dåliga telefontider)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Du kan få byta mot mitt 9500np om det känns bättre?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Hallsberg
Registrerad
Feb 2003

hehe, kul men nej tack

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2002

Har ett returärende inne hos DB.com just nu.
De skickade mig ett HIS9800np med 3.0ns minnen, fast de anger att minnena är på 2.8ns på hemsidan.
Jag är nu glad att jag valde DB.com och inget oseriöst företag, och har stora förhoppningar på att de löser detta smärtfritt!

Jag har bett dem skicka mig valfritt 9800 kort med 2.8ns minnen, även om jag också helst skulle vilja speca kort. Tycker Hercules verkar bra...

Återkommer med om hur det hela löste sig!

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Maj 2002

kent2: Crap.. Jag har ett sånt kort på g från dem just nu.. Mailade dem innan och kollade så att det verkligen va 2.8ns på det och ville även veta fabrikat på minnet (kan väl egentligen bara vara Samsung ifall det är 2.8ns eller?).
De svarade att de inte visste fabrikat men att det skulle vara 2.8ns. Så fan om det inte är det.

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Feb 2002

Jag mailade dem, och fick samma svar som dig, att det skulle vara 2.8ns minnen om det står det på hemsidan.
Jag tror och hoppas att de löser detta på ett bra sätt!
En till här på swec har fått ett HIS9800np med 3.0ns minnen såg jag...

En sann moddare blir aldrig klar.MBY är SWEC SSD Kung!
Har hängt här sedan 2002. Började modda vid P200. Har gröna datafingrar. -Och du undrar hur jag kan veta allt?!?!?

|4700K|HD7970matrix|16Gb|Seasonic x-650|WaterC DDC BIP120+MP-05|