Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Dator Butiken

Jag beställde en dator i delar från datorbutiken för ca 3 veckor sedan och jag fick den i fredags. Men när jag packade upp alla komponenter så märkte jag att inte minnena var med (2 st 256 mb twinmos winbond), men på följesedlen så står det att de är med. Hur ska jag kunna bevisa att de inte var med? Tror ni att de kommer skicka några om jag skriver till dem?

Dessutom så beställde jag ett HIS 9800 NP, som skulle ha minnen på 2,8 ns. Men de var på 3,0 ns, kan jag kräva dem på ett med 2,8 ns?

[size="1"]Signatur raderad, max två färger. Läs reglerna. - Vicotnik[/size]

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Ring och prata med dom. Eller maila.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Jag har mailat dem nu, får se hur det går.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Hur ska man lösa ett problemt om företaget vägrar skicka produkterna som fattas?

Man får tydligen inte öppna på posten innan man betalat, då återstår vittnen om jag förstått det rätt vilket också kan bli lite skevt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Trollhättan
Registrerad
Okt 2001

hände samma sak för mig fast hos komplett.se . jag bara ringde dem om sakerna som fattades och de sa att de skulle kolla upp saken och skicka de saknade varorna om det stämde. inga problem där, jag hadde gejjerna på fyra dar eller nåt...

T-Bird2400+@2.18GHz@1,94V 2x60Gb raid 2x120GbxRaid Abit KT7A Radeon 9800 Win2k 1gb mos

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Om det intreserar någon så ringde och skrev jag till dem och fick svar via mail. De sa att de skulle skicka minnena till mig så det löste sig...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Västerås
Registrerad
Jul 2001

nu är väl detta löst men kan säga det för skojskull.. Jag hade ett liknande problem, dock var det så att jag skickade tillbaka allt jag hade beställt, moderkot, cpu, minne kanske nått mer, för att det var fel på nån av dom.. sedan kommer paketet i retur och då fanns bara moderkortet och cpun med, inte minnet.. ringde till DB och det löste sig på nån dag bara, och dessutom ringde dom och kollade veckan senare för att se till att allt hade gått bra

edit: btw, kanske ska säga att när dom skickade minnet, så funkade allt, därmed visade det ju sig att det var fel på minnet som dom hade slarvat bort av någon anledning.

Vad ska man skriva här?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

De har nog bra koll på det där med lagersaldo och skickade ordrar.. de ser nog direkt att de har för många minnen i lager efter att ordern har skickats iväg.. ganska enkelt att göra ett sånt system så det är väl så de har det...

Om de har 10 ordrar med sammanlagt 20 minnen och de har 50 i lager så skickas de 10 ordrarna iväg... systemet vet ju att ordrarna är skickade och alltså ska lagersaldo vara 30. Är det inte så så har någon fått förlite och då är det ju bara o vänta på att någon kund hör av sig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Jul 2001

Bara attt skicka ut en kille och räkna, om dom ids. Lagersaldon har föresten en tendens att misstämma p.g.a. slarv, stöld, datorfel etc....=)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Borås
Registrerad
Okt 2002

Jag trodde samma sak hade hänt mig en gång men så hittade jag grejerna inuti datorlådan jag hade beställt.