Antaservice - Oförtjänt dåligt rykte?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Antaservice - Oförtjänt dåligt rykte?

Fick hem ett måndagsex av en LG 1710B, pratade med antaservice, de sa att jag var tvungen att skicka in skärmen, jag tyckte att de kunde skicka mig en ny skärm. De skickade en ny skärm som var perfekt. Skarp bild, inga döda pixlar. Det tog 5 dagar för mig att få skärmen och då var det en helg imellan.

Starkt jobbat antaservice, trodde det skulle krångla jättemycket då alla klagar på dem hela tiden, själv har jag hela tiden fått ett trevligt bemötande från deras sida.

/J

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skövde
Registrerad
Jul 2002

Även om det gick smidigt i övrigt så blir man trött på att hela tiden få defekta skärmar... (hade totalt 5 olika skärmar hemma)

Sedan hävde jag köpet (hos db.se), men det är en annan historia (tog 30 dagar innan jag fick tillbaka några pengar, plus att de inte hade någon koll alls hur man sköter ett hävt köp).

Edit: Alltså, Antaservice var snabba och krånglade inte. Dock så fick jag aldrig ngn helt defektfri skärm.

Edit2: Endast en av dessa skärmar kunde jag se var bättre begagnad (liten repa) i övrigt så var det nog nya skärmar.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Är den trasig från början kan man kräva att få en splitter ny skärm, DOA , det gjorde jag, luktade ny fin plast när jag packade upp Tänkte bara att jag skulle ge en positiv sida då de flesta klagar, dela med mig av mina erfarenheter...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2001

Anta skötte min retur kanon åxo, fick byta ut min skärm mot ny trots att det enligt garantin gått mer än 30 dgr (och de då kunde ge mig en refurbished/renoverad).

DOCK: efter två månader ringde en kille som fått min skärm som jag skickade in till dem;en skärm med död pixel. De hade glömt ta bort adresslappen från lådan så han ringde upp mig helt sonika :). Givetvis var pixeln fortfarande död när han fick den.

Gissa om de fick skit av honom :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Krillehöla
Registrerad
Jul 2001

Hmm...
Köpte en skärm på oneshop, en Syncmaster 957P och den hade två döda pixlar upptäckte jag.
Gjorde en felanmälan hos AntaService.
Fick en ny skärm av dem idag med posten hempaket.
Packar upp och märker att det inte är samma modell som den jag köpte på Oneshop som hade modellnummer AQ19MS9UC/EDC. Den jag får är AN19MS9U/EDC och saknar BNC kontakter och löstagbar USB och skärmkabel.

Kollar på packsedeln och där står det att utbytesenheten ska vara en AQ19MS9UC/EDC vilket det inte är.

Ska ta och ringa dem i morgon minsann...

Är det vanligt att antaservice strular?

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Gbg
Registrerad
Jul 2001

ja de skickade mig en vit skärm först, skulle ha en svart :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Krillehöla
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
ja de skickade mig en vit skärm först, skulle ha en svart :).

Då är jag inte ensam alltså.

Känns inte som om det spelar så stor roll att jag får skicka en skärm fram och tillbaka tills de lyckas ge mig rätt, det är juh de som betalar frakten och jag har en skärm som funkar helt perfekt ändå, bortsett ifrån de döda pixlarna då.

Behöver juh inte ens gå till posten med det.
Hempaket äger.

"Problemet med socialism är att till sist tar alla andras pengar slut" - Margaret Thatcher

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2003

Min första skärm jag fick tillbaka från Antaservice hade fel på DVI:n, bilden flimrade fruktansvärt med vit text på svart bakgrund. Förra veckan fick jag en utbytesskärm som fungerar utmärkt, och utan döda pixlar (den förra hade en och den nya skärmen jag köpte hade också en). Leverans skedde snabbt dessutom, så jag är nöjd med dem.

Skärmen är en Samsung SyncMaster 171P förresten.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2003

Har en polare som jobbar på Antaservice, det är väl inte världens roligaste arbetsplats om jag säger som så.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Likvid
Har en polare som jobbar på Antaservice, det är väl inte världens roligaste arbetsplats om jag säger som så.

Heh, kanske inte så kul att ta hand om skadade varor hela dagarna och få skäll från kunder lite då och då.

Jag kan bara säga att jag tycker de skulle kollat och testat mina skärmar ordentligt. Varför ska jag annars sitta och skriva en felbeskrivning?
Fick typ "lagad" skärm första returen (ett pucko som jobbade som med just Samsung-skärmar hade lagt silikon över nätdelen så tjutandet inte skulle höras... grejen är bara att det inte ska vara något tjutande överhuvudtaget. Sen medförde hans lilla fix att skärmen blev för varm och bilden började fladdra.)
Tredje skärmen var en utbytesskärm tror jag, fel på den med. Fjärde gången fick jag en helt ny skärm som en tjej i växeln
? testade innan de skickade iväg den. Då blev det till slut bra om än inte perfekt. Den här skärmen har sina dåliga stunder ibland den med även om det var ett bra tag sen nu.

Det var min lilla historia.

««« »»»

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Sep 2002

min butik gjorde en DOA anmälning till Antaservice på en LG L1710B i torsdags förmiddag. De skulle skicka en ny skärm direkt till mig, när tror ni den kommer?