Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop

Hur beställer ja från USA?

Permalänk
Medlem

Hur beställer ja från USA?

radeon 9800 korten kostar i usa ca. 2000 se. kr, vilket e förjävligt billigt! men jur gär ja för att köpa?

Visa signatur

System #1 - Intel 6700K@4.8GHz + Corsair H110i PnP ~ ASUS ROG MAXIMUS VIII RANGER ~ 32GB Corsair Vengeance LPX DDR4 2400MHz ~ 2x Gainward GeForce GTX 980 Ti 6GB 'GS' ~ 2x 512GB Samsung EVO 850 ~ Corsair RM1000W ~ Acer 27" Predator G-Sync XB271HU
System #2 - Intel 2500K@5.0GHz + Corsair H60+PnP ~ ASRock P67 Extreme4 ~ 16GB DDR3 ~ Gainward 980Ti 'GS' ~ BenQ 24" XL2430T ~ 2x512GB Samsung EVO 840 ~ 750W Corsair TX

Permalänk

du beställer från sidan? Fast du kan ju räkna med moms och tull när paketet kommer till Sverige sedan.

Permalänk
Medlem

sen måset du hitta en site som skickar internationellt

Permalänk
Medlem

Såvida du inte känner någon i USA som kan skicka det som en present så är det knappast värt det ..

Permalänk
Medlem

Spelar ingen roll om man skickar det som present, tullen kan ta det ändå.

Säg att det kostar 2000kr i USA så, frakt på det, säg 300kr (vet inte vad frakten kostar, men runt 3-500kr borde den väl ligga)
Då har du ett paket som kostar 2300
Tullens avgift är ca 3%
Då har kostar det 2369.
Moms på det (25%).

2961,25kr
och ligger frakten på närmare 500kr så kostar det totalt 3218,75

Har du nån släkting i USA som ska komma till sverige inom kort kan ju dock han/hon ta med sig det, och då blir det ju både billigt och bra.

Visa signatur

The difference between stupidity and genius - the latter has limits

Permalänk
Medlem

någon som vet några bra dtorbutiker i usa?

har en kusin som bor där, och en moster som ska hälsa på om några månader

för att inte glömma mitt stora behov av nytt graffe=)

Visa signatur

Hörde jag ett skäggo hosta?

Permalänk
Hedersmedlem

Frakten brukar faktiskt inte vara värre än runt $10 på de sidor jag har tittat för att skicka till Europa.
säg 2100 + tull & moms

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zevon
Spelar ingen roll om man skickar det som present, tullen kan ta det ändå.

Säg att det kostar 2000kr i USA så, frakt på det, säg 300kr (vet inte vad frakten kostar, men runt 3-500kr borde den väl ligga)
Då har du ett paket som kostar 2300
Tullens avgift är ca 3%
Då har kostar det 2369.
Moms på det (25%).

2961,25kr
och ligger frakten på närmare 500kr så kostar det totalt 3218,75

Har du nån släkting i USA som ska komma till sverige inom kort kan ju dock han/hon ta med sig det, och då blir det ju både billigt och bra.

Sakta i backarna här nu! Kan de verkligen haffa paketet om den vänlige vännen i USA skickar det som "present" ? Låter ju absurt! Låt oss säga att personen i USA verkligen VILL ge sakerna i present, ska den då behöva lida och betala extra för att staten i Sverige ska ha moms på hela rasket igen, de är ju redan momsade i USA!!

Anledningen till att jag bli nervös är att jag ska bära mig åt på exakt det viset, har beställt ett 9700PRo, 256MB Winbond-RAM, 80mm fläkt till chassit samt en extern USB 2.0 hårddisklåda, totalt 2600:- kostade det.

Permalänk
Medlem

Är ni så naiva att tullen inte vet vad som försigår; med stor sannolikhet kommer ni att åka på tull/moms ;). Nackdelen att skriva ner värdet på prylarna är även att de inte är försäkrade till mer än ett par hundra, och skulle paketet komma bort eller bli skadat är det mindre kul.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weezer
Är ni så naiva att tullen inte vet vad som försigår; med stor sannolikhet kommer ni att åka på tull/moms ;). Nackdelen att skriva ner värdet på prylarna är även att de inte är försäkrade till mer än ett par hundra, och skulle paketet komma bort eller bli skadat är det mindre kul.

Ja, det fattar väl jag med att de inte är dummare än så, men vad säger lagen och reglerna??
Den som köper delarna i USA betalar ju moms på delarna DÄR, det finns knappast någon rim och reson i att delarna ska momsas igen, eller?

Permalänk
Medlem

Jo, tro mig eller ej, men jag talade med tullen när jag skulle köpa ett par begagnade surroundhögtalare från USA, av en kille. Priset var mkt förmånligt, trots frakten. Ringde Tullverket och frågade hur det stod till; och de berättade för mig att jag var skyldig att betala moms samt tull för dem, trots att de var begagnade. Minst sagt korkade regler.

Tiläggas ska att jag inte köpte högtalarna, hittade ett par i Svedala.

Permalänk

Omärkt paket får vara värt 300:- innan det beläggs med moms och tull.

Gåva får bara vara värt upp till 500:-

Visa signatur

I was sent by god to save the world from ignorance. My first stop is sweclockers.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av askeladden
Omärkt paket får vara värt 300:- innan det beläggs med moms och tull.

Gåva får bara vara värt upp till 500:-

Ja, läste det. Då är det bara att be henne skriva värdet på paketet till 40$ eller nåt så klarar man sig. Det lär väl ifrågasättas och man åker dit ändå iofs om allt går som det brukar.
Läste också att beställer man ngt från USA ska vara momsas i båda länderna. Helt sjukt.

Permalänk

Hehe, min pappa brukar komma över ifrån USA ca 4-6 gånger varje år, så själv har man ju inga problem.

Själv så har jag skickat ett paket till Frankrike (En ny mp3-spelare.., kostade ungefär 1500 kr). Skrev på paketet att värdet var 1500 kr, men att personen hadde glömt det när han var på besök. Fungerade bra

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZyberZone
Hehe, min pappa brukar komma över ifrån USA ca 4-6 gånger varje år, så själv har man ju inga problem.

Själv så har jag skickat ett paket till Frankrike (En ny mp3-spelare.., kostade ungefär 1500 kr). Skrev på paketet att värdet var 1500 kr, men att personen hadde glömt det när han var på besök. Fungerade bra

Ehm, ja du, vad tror du EU är till för egentligen? Varor, tjänster, kapital och människor. Eller menar du att du var i USA och skickade därifrån?`

Visa signatur

H.T.I.D.
One man to rule them all.
Jag har en Powerbook G4 667MHz.