Ska Köpa en Ny dator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Nov 2001

Ska Köpa en Ny dator

Hej!
Min bror ska i dagarna flytta och då ska han ta min nuvarande dator och jag ska med lite sponsring köpa en ny. Jag har bestämt mig att det ska bli en AMD dator och ett Epox moderkort. Vad tycker ni att jag ska välja? XP/Barton? 2500+ eller mer? Skulle också gärna vilja ta del av de nya snabba minnena, köra dual-side ddr och så vidare. Skulle va mycket tacksam ifall någon skulle kunna undvara några minuter och hjälpa mig med detta.
Det enda jag ska beställa är Moderkort, Minne och Processor, så jag tror inte den här fråga är speciellt svår för er experter:)
Glömde säga att budgeten är fri och att jag är ingen riktig överklockare, men vill helst ha förslag på komponenter som ger prestanda för pengarna. Så överdriv inte är ni vänliga

Tack på förhand

/MiiKe

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skelleftehamn
Registrerad
Dec 2002

8RDA+ (de andra Epox-korten har sämre ljud) fast hellre Abit NF7-S.
XP 2500+
2X256 Twinmos-winbond PC3200

Det heter Dual channel DDR....

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Skellefteå
Registrerad
Nov 2001

okej tack för rättningen och för förslagen.
Man lär sig något nytt varje dag

/MiiKe

Too, often we lose sight of life's simple pleasures. Remember, when someone annoys you it takes 42 muscles in your face to frown, BUT, it only takes 4 muscles to extend your arm and bitch-slap that mother@#?!&! upside the head - Gaz Cooper