Köp av bärbar cd&mp3-spelare. Snabbt!

Permalänk
Medlem

Köp av bärbar cd&mp3-spelare. Snabbt!

Jag ska åka till Norge imorgon och börja jobba i en fabrik och stå vid ett löpande band. För att inte dö av tristess så skulle jag behöva en bärbar cd-spelare som också gärna spelar mp3:or!

Någon som har någon spelare Ni skulle kunna rekommendera?

Maxpris: ca 2000:-

Sen en fråga angående mp3:or.
Jag har bränt en massa mp3:or på skivor för att få ut från datorn tidigare. Dessa är då brända som dataskivor och med kataloger under roten (Artist - Skiva) och ibland även underkataloger till dessa (Disc 1 & Disc2) när det är dubbel-cd.
I katalogerna ligger alla mp3:or (dööh! ). Frågan är nu om dessa går att spela i en vanlig bärbar cdspelare som klarar mp3:or eller måste man bränna på något speciellt sätt för att det ska funka?

Är mycket tacksam för snabba svar!

Visa signatur

-----)
-¸.•´ ¸.•´¨)---¸.
(¸.•´-----(¸.•´ Evil Snowflake Ski Team Sweden

Permalänk
Medlem

Jag hade en sony nått för 1700kr, den klarade mappar utan problem iaf så det är nog ingen fara. En polare har en samsung (har jag för mig), köpte den på netonnet för 999. Den klarade också mappar utan problem, men tog lite längre tid på sig att läsa igenom allt innan man kunde börja lyssna.

Om du åker imorgon så antar jag att du köper en i vanlig butik? Ta med en skiva med mp3 isf och testa.

Visa signatur

Education is what remains after one has forgotten everything he learned in school /Einstein

Permalänk
Medlem
Permalänk

Re: Köp av bärbar cd&mp3-spelare. Snabbt!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av DaCure
Jag ska åka till Norge imorgon och börja jobba i en fabrik och stå vid ett löpande band. För att inte dö av tristess så skulle jag behöva en bärbar cd-spelare som också gärna spelar mp3:or!

Någon som har någon spelare Ni skulle kunna rekommendera?

Maxpris: ca 2000:-

Sen en fråga angående mp3:or.
Jag har bränt en massa mp3:or på skivor för att få ut från datorn tidigare. Dessa är då brända som dataskivor och med kataloger under roten (Artist - Skiva) och ibland även underkataloger till dessa (Disc 1 & Disc2) när det är dubbel-cd.
I katalogerna ligger alla mp3:or (dööh! ). Frågan är nu om dessa går att spela i en vanlig bärbar cdspelare som klarar mp3:or eller måste man bränna på något speciellt sätt för att det ska funka?

Är mycket tacksam för snabba svar!

Spana in iRiver's iMP serie. iMP-400 eller iMP-550, finns hos de flesta Expert handlare runt om i Stockholm eller hos Lars Bengtsson på S:t Eriksplan. iMP serien har inga problem att spela den typ av skivor du beskriver

Permalänk

Håller med föregående inlägg. iRivers iMP-400 eller iMP-500 är grymt bra.