Beröm till Dell

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Beröm till Dell

Det hela började med att hårddisken på en Inspirion 8100 gick sönder. Dagen därpå ringde jag till Dells support jag fick svar direkt och förklarade situattionen och då sa dom att en tekniker skulle ringa upp mig, 15min senare ringer det och då säger teknikern att jag ska köra ett diagnostiskt program och läsa upp resultatet. Testet han inte gå långt innan ett fel upptäcktes och då tog han min adress och sa att han skulle skicka en ny hårddisk direkt. Nästa morgon så ringer dom från Infocare Luleå och meddelar att dom har en hårddisk till mig och frågar vilken tid dom kan komma och leverera den.

Såhär skulle all support vara

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Umeå
Registrerad
Okt 2002

Låter underbart, gläds med dig

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Haninge
Registrerad
Jan 2003

Fick en ny dvd-brännare dagen efter jag ringde supporten. Mycket bra support av Dell.

www.rautermods.net
Citera mig om du vill att jag ska hitta tillbaka!

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Har också mycket bra erfarenhet av dells support. Fick inge nya delar men dock mycket bra hjälp som löste mina problem. Stabila datorer har dom också! (Dimension 8100)

Dell är bra!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linkoping
Registrerad
Feb 2002

Jo, Dells support är bra. Fast jag har mardrömmar sedan det var en kille med fjollig röst som svarad: "Dells support, Greger". Vem har inte sett Nilecity?:D

"I read these books, any books, to develop my command and knowledge in the english language. I read to further my education, miss Kenton"

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Tyskland; Bayern; Kempten
Registrerad
Maj 2002

jodå, när jag bodde i sverige så var de bra (säger inte att det är någon skillnad nu) och jag hoppas de fortsätter med det osv osv, och fast jag nu även inte gillar min DELL-dator så måste jag säga att de inte har såååå dåliga datorer

Jag är inte lika stark som Arnold, inte lika snygg som Mel Gibson, inte lika sexig som Brad Pitt men jag slickar som Lassie
"Vet du, det vore enklare om du bara sa "jag vill bli bannad" så slipper jag sitta och gissa.." - Aphex

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Nej..det värsta är väl att man inte kan göra någonting med dom. Tänker på bios och så..jag hade problem ett installera en extra hdd pga att bios är så låst. Sen har dom ju minst sagt speciella kylningslösningar...men stabila det är dom!

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Nej..det värsta är väl att man inte kan göra någonting med dom. Tänker på bios och så..jag hade problem ett installera en extra hdd pga att bios är så låst. Sen har dom ju minst sagt speciella kylningslösningar...men stabila det är dom!

Heh, vad fan hade du för dell då?
Där en låsning i bios hindrade dig från att koppla in en ny hårddisk.

Det enda speciella är att du inte har några överklockningsmöjligheter i en dellbios.

Jag tror det var skit bakom spakarna, tex att alla IDE enheter i en delldator är CS som standar eller nått åt det hållet du missade

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mental

Jag tror det var skit bakom spakarna, tex att alla IDE enheter i en delldator är CS som standar eller nått åt det hållet du missade

Bullseye.

An nescis, mi fili, quantilla prudentia mundus regatur?
PC
HTPC
Mediaspelare

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2003

Jag har en Dimension 8100.

Det fanns ju inga ordentliga menyer. Ajja. det löste sej till slut iaf.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
...
Registrerad
Jul 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av roadspig
Jag har en Dimension 8100.

Det fanns ju inga ordentliga menyer. Ajja. det löste sej till slut iaf.

Varför behöver du menyer för att skruva i en hårddisk?
Delldatorerna är lätta att jobba i så du borde klara dig utan ritning.