Vad har ni för handdatorer

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KISA
Registrerad
Dec 2001

Vad har ni för handdatorer

JAg funderade först att köpa mig en bärbar men den är för stor att bära med sig och jag vill inte köpa mig en lite bärbar för dom kostar ju runt 25000kr.

Så jag funderade på att köpa en handdator inkl tangentbord.

Så jag undrar vad ni har för åsikter och funderingar om handdatorer.
funderar på en Ipaq 2210 för 4500kr exkl moms

Mvh Anton

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

http://fett.mine.nu/bilder/index.php?direc=tech-stuff%2Fmarcu...

kostar strax under 12 000, kan dock bara köpas i usa/japan och sådana ställen.

väger 950 gram, 1 ghz, 256 mb ddr, 15 gb hdd, 2st usb 2, lan, wlan, pcmcia, 10.4" tft (1024x768)

jag håller på att spara till den

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
KISA
Registrerad
Dec 2001

Vart ska du beställa den ifrån.
Den är ju helt perfekt!!!

XP1800@1695mhz, Greative G3 ti 200, Epox 8kha+, 256mb Crusial DDR 2100,
2x80gig WD se 3dmark 8181p

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Okt 2001

hrm, här kommer det tråkiga, jag ska köpa den via en kompis som ska förbi japan till våren. Men man kan beställa den från USA, men då blir det säkert tull + moms på den

http://sharp.smartermall.com/product.asp?sku=2322123

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö såklart!
Registrerad
Jul 2002

Jag har en Ipaq h5450. Den äger! WAN, fingerprint scanner och snabb. Den har allt Är du prylgalen som mig så är den ett måste Köpte den när jag var i london. Där är det betydligt billigare. Betalde bara 6k för den där när den i Sverige kostade omkring 9k.

Annars är det osså bekvämt med en bärbar. Beror på vad du vill göra med datorn. Jag har en Dell inspiron 5000 (2 - 3 år gammal P3 700). Den räcker till allt möjligt. Perfekt som slackware dator.

Det finns massa jättesmå bärbara datorer. Annars finns ju TabletPC Fast en sådan kostar lite mer än en handdator

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002

Jag har en Palm Vx som e 4 år gammal... Köpte den nästan direkt när den kom ut på marknaden...

Använder den dock inte så mycket nuförtiden.. mest när jag gick i skolan så att jag kunde planera in alla läxor och shit...

Den en ju inte precis som dagens handdatorer... saknar färgskärm, ljud, utgångar m.m men jag e nöjd med den iaf...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Dec 2001

Jag har en Tungsten T, tycker jag fungerar utmärkt. Har den för det mesta när jag skriver upp div. saker som jag behöver komma ihåg, t.ex. läxor men även andra komihåg saker. Tycker även att det är bra smidigt med Bluetoothen som är inbyggd då jag brukar gå ned och äta lite frukost och logga in på IRC eller MSN eller varför inte sitta och läsa nyheterna med tidningen i mini/web-format. Men man är väll lite prylgalen av sig, men både roligt och praktist tycker jag att det är.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lund
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Marwin
Jag har en Tungsten T, tycker jag fungerar utmärkt. Har den för det mesta när jag skriver upp div. saker som jag behöver komma ihåg, t.ex. läxor men även andra komihåg saker. Tycker även att det är bra smidigt med Bluetoothen som är inbyggd då jag brukar gå ned och äta lite frukost och logga in på IRC eller MSN eller varför inte sitta och läsa nyheterna med tidningen i mini/web-format. Men man är väll lite prylgalen av sig, men både roligt och praktist tycker jag att det är.

Sitter du och chattar på MSN med handdatorn? Känns lite omständigt...