Brukar db.com vara sega?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Brukar db.com vara sega?

I måndags beställde jag en vara av dom. Varan fanns på lager och var redo för leverans.
Glad i hågen beställer jag varan med starka förhoppningar att kunna leka med mitt nya inköp hela helgen.

Jag gör leveransförfrågan dagligen men inget händer, i igår mailade jag dom och frågade varför dom inte skickat mitt paket.
Svaret var att dom som många andra haft strömavbrott och blivit försenade p.g.a. det.

Strömavbrottet varade väl inte mer än några timmar?

Nåja tänker jag och lutar mej tillbaka, mitt paket hinner nog komma innan helgen ändå.

Någon timme senare får jag ett mail av dom, "Din order med ordernummer XXXXXX har gått till packning idag 2003-09-24 klockan 17:06.

Nu idag får jag ett mail av dom, "Ordern enligt ovan har levererats ut från vårt ordersystem, och ligger i kö för packning och leverans."

Dom har alltså inte skickat paketet än!!

Hur är det möjligt?? Om inte det där paketet är skickat efter lunch idag och jag har ett kollinummer lessnar jag och köper min vara från annat håll.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Okt 2001

dB är ganska kända att vara rätt slöa i vissa fall.
komplett skickar ganska snabbt, runt dag 2-3, det är min erfarenhet.
Dustin, betäller du på morgonen så har du det på eftermiddagen (förutsatt att det är ett företagspaket).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Ja, att komplett är snabba vet jag. Dom hade dock inte den vara jag var intresserad av att köpa.
Dustin har jag väldigt goda erfarenheter från mitt tidigare jobb, precis som du säger kan man få saker levererade samma dag, väldigt praktiskt!

Datorbutiken har jag haft misstankar länge mot, nu hade dom den här varan till ett okej pris så jag tänkte testa dom.
Det ångrar jag surt då samma vara bara hade varit 300 dyrare än exempelvis Hembiobutiken om jag förskottsbetalat till dem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Luleå
Registrerad
Okt 2001
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman

Datorbutiken har jag haft misstankar länge mot, nu hade dom den här varan till ett okej pris så jag tänkte testa dom.
Det ångrar jag surt då samma vara bara hade varit 300 dyrare än exempelvis Hembiobutiken om jag förskottsbetalat till dem.

Du får säkert ditt paket nästa vecka, kanske på måndag. Är det verkligen värt 300 kr att få det någon dag tidigare? Var nöjd att du gjort dig ett klipp istället.:)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Piteå
Registrerad
Sep 2003

Jag skulle nog tro att DB har ganska stor belastning pga deras popularitet. Beställde själv några delar därifrån, men behövde inte vänta särskillt länge, tycker jag. Beställde i onsdag förra veckan och fick avin nästa onsdag (igår).

Desktop: Core i7 8700k @ stock 4.7Ghz | NZXT Kraken X62 | Aorus Z370 Gaming 7 | 32GB Ripjaws V 3200 Mhz | ASUS GTX 1080Ti Strix Gaming OC | 500 GB Samsung 960 EVO | Fractal Design R6 Blackout | Corsair RX 850W | Acer Predator X34A + Samsung SyncMaster 2443BW | Asus Xonar U7 | ATH-M50x | Roccat Nyth | Corsair Strafe RGB MX Silent | Windows 10 Pro / Manjaro KDE
Server: Core i5 2500K @ 4.7 Ghz | Noctua NH-D14 | ASRock P67 Extreme 6 | 24 GB G.Skill 1600 Mhz | Fractal Design Define R3 Titanium Grey | Corsair HX850W | Samsung 850 EVO 500 GB | ca 20 TiB HDDs | Redhat Server 28

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002

Nja med tanke på att produkten är tagen från deras sektion "Fyndvaror" blir jag bara mer och mer nojjig att jag kommer få en trasig använd repig skitprodukt.

Men äh...jag får helt enkelt lugna mej lite. Jag ska inte ta ut något negativt i förskott.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Malmö
Registrerad
Jun 2002

med tanke på strömavbrottet.. många butiker / affärer stängde för dagen då...
datorbutiken var nog en av dem.. så de blev inget gjort då

har också en beställning av db.com, som jag inväntar...
tråkigt också för oss som bor i malmö trakten att behöva hämta saker man beställt på posten istället för att åka ½-1 mil och hämta dem från deras lager..

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jul 2001

Ja dom är sega

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Man ska aldrig lita på leveranstider. Jmedata stoltserar med 24h tid för att skicka iväg paketet. Beställde i måndags när allt fanns i lager, de har fortfarande inte skickat mitt paket. Mailade dem och de sa att de skulle skicka det direkt(var igår) och idag(imorse) var det fortfarande inte skickat.

Jaja så är det. Man får helt enkelt beställa hos komplett och dustin från och med nu. Verkar vara dem man kan lita på...

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Feb 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p

Jaja så är det. Man får helt enkelt beställa hos komplett och dustin från och med nu. Verkar vara dem man kan lita på...

Ja, ibland (läs oftast) är det värt några extra kronor för att få saker lite kvickare. Man är ju alltid _så_ sugen på att få leka med sina nya leksaker snabbt.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Linköping
Registrerad
Feb 2002

Precis vill ha min barton nu!

Men när man lovar 24h för att skicka paketet så borde man hålla det, står det att grejerna finns i lager så borde det ju inte vara några problem.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jan 2002

jag har också en vara som har legat och väntat på packning sen i FREDAGS... beställde en bildskärm från oneshop samtidigt som kom på ett par dar....men kanske till nästa helg då om man har tur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Satans Helvete
Registrerad
Dec 2002

Bättre att varan ligger kvar på butiken än att den försvinner spårlöst efter dem har skickat den :/ jag har beställt ett paket, skickades förra måndagen och har fortfarande inte kommit fram..

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.