Brukar db.com vara sega?

Permalänk
Medlem

Brukar db.com vara sega?

I måndags beställde jag en vara av dom. Varan fanns på lager och var redo för leverans.
Glad i hågen beställer jag varan med starka förhoppningar att kunna leka med mitt nya inköp hela helgen.

Jag gör leveransförfrågan dagligen men inget händer, i igår mailade jag dom och frågade varför dom inte skickat mitt paket.
Svaret var att dom som många andra haft strömavbrott och blivit försenade p.g.a. det.

Strömavbrottet varade väl inte mer än några timmar?

Nåja tänker jag och lutar mej tillbaka, mitt paket hinner nog komma innan helgen ändå.

Någon timme senare får jag ett mail av dom, "Din order med ordernummer XXXXXX har gått till packning idag 2003-09-24 klockan 17:06.

Nu idag får jag ett mail av dom, "Ordern enligt ovan har levererats ut från vårt ordersystem, och ligger i kö för packning och leverans."

Dom har alltså inte skickat paketet än!!

Hur är det möjligt?? Om inte det där paketet är skickat efter lunch idag och jag har ett kollinummer lessnar jag och köper min vara från annat håll.

Permalänk
Medlem

dB är ganska kända att vara rätt slöa i vissa fall.
komplett skickar ganska snabbt, runt dag 2-3, det är min erfarenhet.
Dustin, betäller du på morgonen så har du det på eftermiddagen (förutsatt att det är ett företagspaket).

Permalänk
Medlem

Ja, att komplett är snabba vet jag. Dom hade dock inte den vara jag var intresserad av att köpa.
Dustin har jag väldigt goda erfarenheter från mitt tidigare jobb, precis som du säger kan man få saker levererade samma dag, väldigt praktiskt!

Datorbutiken har jag haft misstankar länge mot, nu hade dom den här varan till ett okej pris så jag tänkte testa dom.
Det ångrar jag surt då samma vara bara hade varit 300 dyrare än exempelvis Hembiobutiken om jag förskottsbetalat till dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hkman

Datorbutiken har jag haft misstankar länge mot, nu hade dom den här varan till ett okej pris så jag tänkte testa dom.
Det ångrar jag surt då samma vara bara hade varit 300 dyrare än exempelvis Hembiobutiken om jag förskottsbetalat till dem.

Du får säkert ditt paket nästa vecka, kanske på måndag. Är det verkligen värt 300 kr att få det någon dag tidigare? Var nöjd att du gjort dig ett klipp istället.:)

Permalänk
Medlem

Jag skulle nog tro att DB har ganska stor belastning pga deras popularitet. Beställde själv några delar därifrån, men behövde inte vänta särskillt länge, tycker jag. Beställde i onsdag förra veckan och fick avin nästa onsdag (igår).

Visa signatur

Desktop: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG B650E-F | Deepcool LT720 | Gainward Phantom RTX 4090 | 64 GB G.Skill Trident Z5 Neo RGB DDR5-6000 | WD Black SN850X | Lian Li Lancool 216 | Corsair RM1000x SHIFT | LG Oled LX3 (Flex) 42" | Roccat Kone Pro Air | Logitech G915 TKL Brown | Windows 11 Pro

Permalänk
Medlem

Nja med tanke på att produkten är tagen från deras sektion "Fyndvaror" blir jag bara mer och mer nojjig att jag kommer få en trasig använd repig skitprodukt.

Men äh...jag får helt enkelt lugna mej lite. Jag ska inte ta ut något negativt i förskott.

Permalänk

med tanke på strömavbrottet.. många butiker / affärer stängde för dagen då...
datorbutiken var nog en av dem.. så de blev inget gjort då

har också en beställning av db.com, som jag inväntar...
tråkigt också för oss som bor i malmö trakten att behöva hämta saker man beställt på posten istället för att åka ½-1 mil och hämta dem från deras lager..

Permalänk
Medlem

Ja dom är sega

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig lita på leveranstider. Jmedata stoltserar med 24h tid för att skicka iväg paketet. Beställde i måndags när allt fanns i lager, de har fortfarande inte skickat mitt paket. Mailade dem och de sa att de skulle skicka det direkt(var igår) och idag(imorse) var det fortfarande inte skickat.

Jaja så är det. Man får helt enkelt beställa hos komplett och dustin från och med nu. Verkar vara dem man kan lita på...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimmie.p

Jaja så är det. Man får helt enkelt beställa hos komplett och dustin från och med nu. Verkar vara dem man kan lita på...

Ja, ibland (läs oftast) är det värt några extra kronor för att få saker lite kvickare. Man är ju alltid _så_ sugen på att få leka med sina nya leksaker snabbt.

Permalänk
Medlem

Precis vill ha min barton nu!

Men när man lovar 24h för att skicka paketet så borde man hålla det, står det att grejerna finns i lager så borde det ju inte vara några problem.

Permalänk

jag har också en vara som har legat och väntat på packning sen i FREDAGS... beställde en bildskärm från oneshop samtidigt som kom på ett par dar....men kanske till nästa helg då om man har tur

Visa signatur

STATIONÄR - Asus A7N8X - AMD Barton 2500+ @ 3200+ - 512 DDR 400mhz - Ati 9800SE AIW - Soundblaster 1024 live

BÄRBAR - iBook G4 1,2 GHz-768 DDR-60 gb-Blåtand-Airport

Permalänk
Medlem

Bättre att varan ligger kvar på butiken än att den försvinner spårlöst efter dem har skickat den :/ jag har beställt ett paket, skickades förra måndagen och har fortfarande inte kommit fram..

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.