Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Triangeln
Registrerad
Aug 2002

Lcd-tv

Eftersom vi ska flytta kan jag ej ha kvar min 36" TV. Imorgon ska vi gå och köpa en TV. LCD TV'na verkar vara bra. Jag funderar på bågot mellan 17" - 20". Prisklassen ska ligga runt 10000. Men vilket märke är då bra?. vilken ger bäst bild och ljud?. Just nu är jag sugen på

http://www.onoff.se/store/onoff/grundinfo.nsf/lookupvActivePr...

Men jag är rädd att jag ska välja fel TV.

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Birger Jarlsgatan
Registrerad
Okt 2001

Kolla innan du handlar.

Jag har mycket dåliga preferenser om LCD-TV, alla jag sett har en kass bild med eftersläpningar.. men de kanske är bättre nu? Kolla i alla fall själv först innan du handlar, så vet du vad du får.

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Triangeln
Registrerad
Aug 2002

jag vill veta vilka märken som är mest prisvärda... man kan ju inte kolla allt när man ska köpa den.

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2003
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Kolla innan du handlar.

Jag har mycket dåliga preferenser om LCD-TV, alla jag sett har en kass bild med eftersläpningar.. men de kanske är bättre nu? Kolla i alla fall själv först innan du handlar, så vet du vad du får.

Precis som du har jag jag misstankar om att bilden inte är den bästa på även de LCD som säljs idag. Man bör nog kolla noga på bilden innan man bestämmer sig.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uddevalla
Registrerad
Jul 2003

Jag har ingen koll på LCD TV, men de apparater Philips gör brukar hålla ganska hög kvalitet, och vara prisvärda. För att vara en LCD är nog den TV:n rätt okay, om man skall döma av Philips gamla bedrifter.