Citat:
Ursprungligen inskrivet av Mart
Hurvisa flänsen passar eller inte är enligt mig upp till dig att ta reda på. Om du hade köpt en komplett dator och låtit dem montera den åt dig hade det varit en annan sak. Det finns alldeles för många olika kylflänsar och moderkort för att man ska kunna begöra att en stackars försäljare ska kunna hålla reda på vilka som är kompatibla.
Återigen, har de inte uttryckligen lovat att den passar så har du inget att komma med. Släpa dig iväg till "Kylning - Överklockning" och fråga om den passar istället för att gnälla över någon butiken som inte gjort något fel.
Smart-ass.
Har du någon gång tänk på att det är deras jobb ?
Det är dem av någon som bör kunna. Alla kanske inte är nördar som hänger
på forum som oss, ska vi då inte kunna låta dem köpa saker utan att
hänga på Sweclockers.
Inse, om det betecknas SOCKET A, så är det SOCKET A.
Eller så ska det stå en
* följt med en liten text, typ "GÄLLER INTE ALLA MODERKORT".
Det är ni som drar upp nivån när ni bråkar om petiteser. Sen att ni orkar leta reda på
sidor som stryker det ni säger är ledsamt, har folk inget bättre för sig ?
Tycker allvarligt talat att stämningen på Sweclockers har blviit mycket tråkigare.
Själv är jag en 17 årig kille som tycker om småsaker som hårdvara, ibland.
Men inte fan klagar jag på precis alla trådar med små"fel".
Inte fan letar jag på Konsumentverket för att visa "att jag är bäst".
Tycker det är synd att vi har kommit till Sweclockers, vi som är under 18 år.
Även om vissa av oss kan "sköta oss relativt".
Men de flesta av oss under 18 är pinsama små fjortisar som precis lärt sig
myndiheters sidor.
Tror gubbarna (> 20år) hade det mycket roligare innan Sweclockers blev
så kommersielt, och massa små-glin som spelar LAN hela dagarna och lamer CS kom hit.
Hur stort problem är det för en butik att ta tillbaka en vara, om han kanske
betalar frakten ?
Speciellt om den inte "syns att den är använd". Det handlar om SERVICE, inte
om regler av konsumentköplagen. SERVICE!
Han handlade av en butik som sade sig sälja kylare passande till Socket A, vilket
inte stämde rikigt 100% (vilket då är SÄLJARENS skyldighet att tala om).
Sedan varnar han oss om deras tvetydiga service, som kan ge
uppskov till problem, om det handlar om dyrare grejer.
Nu är det inte hela världen, men om de inte ens åtar sig att fixa en sak för mindre
än 500 lappen, så kan butiken säga "hej då".
Allting handlar inte om lagar, utan det är "SERVICE".
Sen att han refererade till Konsumentverket för att stryka på det, är inte hela
världen. Han ville inte att vi skulle mailbomba styggapojken, han ville hjälpa
er / oss.
Usch blir så trött. Börjar fundera om jag ens själv har ett bra liv, som orkar
bry mig om er.
Fyfan.
mvh/DAVID