Permalänk
Medlem

OnOff är Guld

I mars i år köpte jag en samsung cd-brännare på OnOff i Örebro. Cd-brännaren funkade bra ända tills för några dagar sedan när motorna verkade ha lagt av.

Åkte i väg till butiken och hoppades på att de skulla laga den och inte skylla på mig eller tycka att det var konstigt att det var lite målat på den.

Kommer dit och möter en väldigt trevlig tjej i returdisken. Hon frågar lite vad som är för fel på cd-brännaren, jag säger som det är och frågar vad de kan göra för att hjälpa mig. Får ett svar som säger att det inte är lönt att skicka in den på lagning.

Tänkte då att jag skulle väl få en likadan så skulle allt bli bra, men icke. Hon ber mig till min stora förvåning att välja vilken cd-brännare jag vill.

Eftersom jag har samsung i datorn sen innan tycker jag att det ser snyggare ut med en likadan. Frågar vad de har och hon tar fram en retailbrännare som är bra mycket bättre än den jag hade köpt runt ett halvår innan. Säger att den bli jättebra.

Vi går vidare till kassan, för det är inte slut på det roliga ännu, får veta att det är extrapris på denna just nu och att den blir billigare än den som gick sönder, jaha tänker jag. Då sträcker hon fram 150:-, säger att jag ska ha de, som mellanskilnad, och önskar mig en fortsatt trevlig kväll.

Går ut ur butiken med ett brett smile, har pga att min cd-brännare gick sönder: En ny brännare(Retail och snabbare än den jag köpte i våras), 150:- och en ny garanti.

Det kallar jag service.

Visa signatur

Om ni skriver till mig, var god citera

Permalänk
Medlem

Haha, en del har tur

Visa signatur

"Utom de elva omkomna, av vilka en var tolv år, skadades 24 oftast äldre personer, sade polisen." - expressen.se
Data/Dator?

Permalänk
Medlem

tuur

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk
Medlem

Om du hade skaffat hennes nummer hade det varit ännu bättre
++ för OnOff iaf, så där ska det vara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Neco
Om du hade skaffat hennes nummer hade det varit ännu bättre
++ för OnOff iaf, så där ska det vara.

Såååå, snygg var hon inte och lite gammal.

Men tjejen på max vid eurostop, olala.:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hehe, sånt där uppskattas alltid.
Himla kul när dom är sådär trevliga.
Grattis!

Permalänk
Medlem

jäklar.. inte fel..

Visa signatur

Asus M2N-E | AMD Athlon X2 4600+ @ 4600mhz | Corsair 2x1024mb PC5400 | Sapphire ATI Radeon x1900xt 512 mb | Antec P150

Permalänk
Medlem

När cd-brännaren i min Dell gick sönder så skicka jag ett mail till Dell, dagen efter kom ett svar där dom bad mig uppdatera cd-brännarens firmware (luckan gick inte ut längre utan våld). När det inte funkade frågade dom om vi villa skicka in den (hela datorn alltså) så att dom kunde byta cd-brännare eller om dom skulle skicka någon med en ny cd-brännare och ta den gamla trasiga så att vi kunde byta den själv, valde det sistnämnda. Funkade hemskt bra, var nog på fem dagar allt fixade sig och då hade vi bara skickat några mail

Permalänk

Likande story om Siba.

Jag hade köpt en joystick (logitech wingman nånting) och haft den i kanske lite mer än ett halvår. Sitter och spelar med del och lyckas bryta av joysticken :), sur som fan tänker man att man får köpa en ny. Kom sedan på att man kan klaga på att det var dålig kvalitet på den, borde inte gå av _så_ lätt. Så jag gick tillbaka till siba och fick en ny på garantin, trevligt värre! Var iofs ett antal år sedan men ändå.

Edit: kom på en grej till, en polare till mig har en ~300 Mhz dator (märkesdator, okänt märke dock), förra året fick han problem med sin cd-spelare, han lyckas få tag på en mailadress till företaget och skickar ett mail till dem, det går flera veckor och sedan får han ett mail om att de skickar en ny cd-spelare, snacka om tur (eller bra service), dator var ju minst 4 år gammal vid tillfället. Inget behövde han betala heller.

Permalänk
Medlem

Min brännare har varit småtokig hela tiden.. lämnade in den till onoff igår... inte tusan fick jag en ny, utan dom skickade den på lagning... trots att jag berättade att den varit så sen jag fick den...

dessutom kommer det ta 3 veckor...

usch för Onoff i Uppsala... hoppas bara att det fixar sig när jag fått tillbaka den!

Visa signatur

Näää...

Permalänk

jag får väl tipsa om att jag är nöjd med microstore då

http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=94837

Nu var det ju nästan på pricken ett år sedan, men ändå - fortfarande en bra affär!

Visa signatur

Microsoft Longhorn operating system is going to be Windows Vista. As in “a view into the distance” which surely refers to the prolonged development timeline of the OS

Permalänk
Inaktiv

hehe jag köpte en bärbar cdspelare på onoff för typ 3 år sedan... efter 8 mån dog den... fick en ny direkt... dock inte samma då den utgått... fick ta en för samma pris... fick ett nytt kvitto... 9 mån senare tappade jag den, den dog... gick tillbaka till onoff och det konstaterades att jag fick ta en ny igen... fick ny garanti varenda gång jag bytte ut min spelare...

så ja! onoff's service är VERKLIGEN guld...

Permalänk
Medlem

hmm
/me springer till onoff o köper nån billig skit, pajjar den o går o kräver en bättre

Permalänk

Gillar inte alls OnOff men du hade verkligen tur.

Permalänk
Medlem

Tjejens nummer hade vart mer värt än brännaren!

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Har nog oftast yur när det gäller garanti.

En annan gång när min 2,5 år gamla hdd började låta skickade jag ett e-mail till hp, de skickade en ny och hade lagt ned lite cdskivor till mig (program och spel), halvgamla men aldrig fel.

Men jag tror att man tjänar på att vara trevlig från börjas så blir man bra bemött.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HoFFa
Tjejens nummer hade vart mer värt än brännaren!

Får ha sönde den här brännaren oxå, hoppas på att hon jobbar då med och bara för att jag är här så ofta så är det nog bra att jag får hennes nummer så jag sliper åka hit(dit).

Visa signatur

Permalänk
Medlem

De byte ut min 32" 50hz till en 32" 100hz efter 2.5år

Permalänk
Medlem

Ja och andra glömmer de skicka med minneskortet till Digital kameran åt.

Visa signatur

. Jag .
.. Hon ..
... Vi ...

Permalänk
Medlem

OffT: Vad menas egentligen med Retail?

Permalänk
Medlem

Ja det är ju tur att det fins företag som har kvar en bra service, fast alla har väl olika uppfatningar om alla de firmor som fins....

Visa signatur

Shuttle SN45G. Matrox Parhelia 512. 120Gb Maxtor. 2*512 TwinMos Winbond Pc 3200. Barton XP 2500. MUSMATTA!!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wentor-
OffT: Vad menas egentligen med Retail?

Retail och Bulk. Retail är väl när den ligger i orginal märkeskartong med allt till, och bulk då ligger den i en pappkartong eller nåt utan saker till. Am I right?

Fy fan vilken röta... det bästa jag varit med om är när jag i julas under DB.com's vinterrea skulle beställa en massa saker. Bland annat beställde jag ett Chieftec Dragon Fulltower med nätagg, som skulle kostat 1200kr. Leveransen dröjde, så jag ringde och undrade varför. Som svar får jag att chassit hade gått till en annan kund (de hade bara ett svart kvar). Men under ordern på internet stod där klart och tydligt att det reserverades åt mig, och det nekade inte kundtjänst till. Så vad de gjorde var att de rabbatterade ett likadant fast silver ner till 700 spänn. Helt ok så här i juletid

Visa signatur

In Flames we trust

Permalänk

Hände nästan samma för mig, men orkar inte skriva det nu.

Visa signatur

Jag måste sluta göra så många " :) "

Permalänk

som CS-lirarna säger det; Lotto!

Kul att några har tur med dessa storkedjor.

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
NAS: Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk

köpte ett 256Mb SDRAM NoName från JME en gång...gick sönder efter 1 v och fick ett nytt fast ett Samsung utan att behöva betala någon mellanskillnad. Även Samsung minnet gick sönder och jag gick tillbaka med det och skulle samtidigt köpa mig en DVD brännare. När jag då ska buta minnet så hade de inga 256Mb hemma utan bara 512Mb. Säger då till att jag kan betala mellanskillnaden men till min förvåning säger expediten: "Du har haft sån otur så du får 512Mb utan mellanskillnad." DET kallar jag schysst!!!

Visa signatur

A64 3500+ | DFI LP NF3 Ultra-D | 1024MB | 120GB | TruePower 480W | 6600GT 256MB | SB Audigy | Copperhead | G15
AMD Athlon64 X2 4600+ säljes! http://marknad.sweclockers.com/visa_annons.php?aid=31316