Permalänk

Var är geektröjorna?

Permalänk

jag blev också grytm sugen på 3dbrillorna, men jag är lite tveksam på hur stabila de är.

Visa signatur

Arsenal FC

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av professorn
Var är geektröjorna?

Läs tråden...

Permalänk
Medlem

Ah ser att webshoppen är öppen nu!
Äntligen får jag handla lite jul stuff =P iofs åt mig själv men det är ju tanken som räknas.

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk

the_wiz:Gjorde din flickvän slut?

dinao behöver inte nån prao btw?

Permalänk
Medlem

professorn: heh nej då hon bor kvar här hos mig fortfarande..

Visa signatur

Winchester 3500+, Sapphire X850XT,2x512 Kingston hyperX,2x200Gb Diamondmax10,DFI Lanparty Nf4-sli dr
(23:42:26) <@Garland|Greene> peGGy: du är inget annat än en attentionwhore, så dig skiter jag fullkomlit i

Permalänk
Medlem

har bestält jul klappar från sidan hoppas dom kommer innan jul bara

good work geekjoan.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
VR-fantast

Jag skulle vilja veta hur E-3d brillorna är jämfört med exempelvis Asus motsvarighet

Permalänk
Medlem

3d glasögonen verkar faktiskt rätt intressanta, men jag vetafasiken om man har lust att köpa grisen i säcken på en så dyr grej, finns det någon möjlighet att testa dem innan man köper?

I så fall är jag intresserad (när jag får pengar dvs, är helt pank )

Visa signatur

Detta är första varningen va, jag ämnar brisera ur denna japanska kampställning och fullständigt förinta dig om inte du försvinner härifrån.

Permalänk

precis! Och jag undrar hur det är när man kollar på film med dem.
Ser det ut som man kollar på en "bio" rent persoektivsmässigt, eller är det en liten ruta bara? Vill inte heller chansa, och jag bor i malmö så jag kan inte testa dem i affären

Visa signatur

-forum!

Permalänk
Avstängd

Jag förstår inte riktigt hur de ska kunna göra något för DVD-filmer, någon som har lust att förklara?

Permalänk
VR-fantast

Jag har testat att se på Holy Grail i "3d", jag använde 2*17" monitors som körde i klonläge, sen skelade jag med ögonen och tittade på skarven (samma princip som o få 3d ur bilder http://it01.lbs.se/it01niclash/3dimage.jpg )

Visst fungerade det, man får ett annat perspektiv ... om karaktärerna står i bakgrunden och det står en kärra i förgrunden så känner man verkligen att det är ett avstånd mellan dom

EDIT : GeekJoan : Blinkar bilden när du har glasögonen på? Vad har du för refreshrate på skärmen ?

Permalänk
Medlem

Om ni bor i stockholms trakten kan ni komma in och prova i butiken.
För att vara extra tydlig, för det verkar som en del tror att det är bild i glasögonen. DET ÄR DET INTE. Det är inte som Sony's glasögon med små LCD displayer i. Dom här används för att kolla på din vanliga CRT monitor.

Bilden blinkar så fort att du inte ser det. Varannan linje går till högra ögat och resten till vänstra. Det funkar inte om man har en gammal skit monitor som bara kör 60Hz. Helst ska man ha både skärm och grafik kort som utan problem kör 100-120 Hz. Men det funkar med 85Hz.

Jag kan omöjligt sitta här och säga hur bra det är för ni kommer ändå inte tro mej. Någon som bor i Stockholm får komma in och kolla och sen berätta. Eftersom jag säljer grejerna så kommer ni ha en viss skeptisism åt allt jag säger.

Permalänk
VR-fantast

"Men det funkar med 85hz"
Hur bra då? Mycket flimmer?
Det är nämligen det högsta min monitor pallar

Permalänk
Medlem

När kan man beställa senast för att vara säker på att man får varorna innan jul?

Visa signatur

#tg98

Permalänk
Medlem

Ja det funkar med 85Hz. Funkar bra. Flimmrar inte så du märker det. Inte när du kollar på skärmen iallafall. Kollar man på tex en lampa som man har bredvid monitorn så kan man se att det darrar lite.

För att få grejerna till jul så förutsätter det ju att grejerna finns hemma. Skulle allt du vill ha finnas hemma så bör nog order vara inne senast måndag. För du måste hinna betala innan också.

Permalänk
Medlem

hoppas jag får mina saker innan jul :/ annars får jag problem med julklapparna.

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem

där måste man ju gå in nästa gång man är i stockholm! älskar sånna affärer!!! hoppas det går bra för dig. kommer nog beställa nått snart.

Permalänk
Medlem

geekjoan: Väldigt trevlig webshop!
Funderar på att beställa lite julklappar, är också lite sugen på de där 3d-brillorna.

Hittade ett litet stavfel:)
När man beställer:
"Frakten sker med postens företagspaket enligt prislista. Emballage och admnistration ingår med 30 kr."

Du skriver för snabbt:p

Permalänk
Hedersmedlem

Joan: Du verkar ha lite problem med ditt webhotell. Jag fick följande när jag försökte kontakta dig angående en order (leveransförfrågan på 2003-12-09-1431) + ställa lite andra frågor angående sortimentet:

Citat:

Detta är ett automatiskt svar från F S Data - http://www.fsdata.se

Kontot för domänen dino.se är tillsvidare avstängt.
För mer information, kontakta ekonomi@fsdata.se

Mvh,
/F S Data

-----

This is an automatic reply from F S Data - http://www.fsdata.se

The domain account "dino.se" is closed.
For further information, please contact ekonomi@fsdata.se

Best regards,
/F S Data

Jag hoppas inte att detta påverkar leveranserna på något sätt, för annars skiter sig den julklappen och det vore ju tråkigt då den faller under kategorin jävelskap

Visa signatur
Permalänk
VR-fantast

Har beställt 3d brillor nu, kommer med ett utlåtande denna eller nästa vecka

Permalänk
Medlem

Om du vill ha lite tips på häftiga prylar som du definitivt borde ta in så får du det nu:

http://www.thinkgeek.com/electronics/cameras/655e/
Du lär nog vara den enda som säljer den iaf, och den är ju så jävla cool!

http://www.thinkgeek.com/gadgets/watches/5eec/
Dom finns på lite andra ställen också, men ack så häftiga.

http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/lights/59e0/
En klassiker! Ha igång en i butiken vetja.

http://www.thinkgeek.com/gadgets/tools/5a9f/
Den här är helt enkelt cool

http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/blankets/5a89/
http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/blankets/574a/
De här skulle faktiskt vara en riktig hit

Och du bör trots allt ta in T-shirts.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrRotmos
Om du vill ha lite tips på häftiga prylar som du definitivt borde ta in så får du det nu:
*text*
http://www.thinkgeek.com/cubegoodies/blankets/574a/
De här skulle faktiskt vara en riktig hit

Och du bör trots allt ta in T-shirts.

Den filten skulle ju vara perfekt på lan =D

Permalänk

Min farsa köpte ett 24 pack jolt åt mig idag från Dino

Permalänk
Medlem

Hittade en annons för DINO i gulatidningen i söndags.

Var ett tryck fel, stog ungefär så här : The coolest stAff. Borde det inte stå the coolest stUff ? STUFF inte STAFF ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av p00tie
Hittade en annons för DINO i gulatidningen i söndags.

Var ett tryck fel, stog ungefär så här : The coolest stAff. Borde det inte stå the coolest stUff ? STUFF inte STAFF ?

kanske är den coolaste personalen som finns vad vet vi

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
Joan: Du verkar ha lite problem med ditt webhotell. Jag fick följande när jag försökte kontakta dig angående en order (leveransförfrågan på 2003-12-09-1431) + ställa lite andra frågor angående sortimentet:Jag hoppas inte att detta påverkar leveranserna på något sätt, för annars skiter sig den julklappen och det vore ju tråkigt då den faller under kategorin jävelskap

Tyvärr är min erfarenhet av fsdata allt annat än god.
Det blir nu tre av tre domäner de klantar sig med.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem

Hej Johan.
Kommer 3D-glasögona och Atari-joysticken finnas i butiken till Jul?
Tänkte komma förbi och köpa ett par till ungarna i julklapp.....
MVH Tommy

Visa signatur

🗄️ Corsair Carbide 100R Chassi] 🔲AMD® RYZEN™ 9 5950X] 🏬MSI X570 MAG TOMAHAWK WIFI] ❄️Arctic Cooling Liquid Freezer II 240] 🎞️Kingston Fury 128GB (4x32GB) DDR4 3600MHz/CL18.22.22 @CL 16.19.19 Beast] 🏴Powercolor Radeon RX 6950XT 16GB Red Devil] [💾WD Black SN850 NVMe SSD 2TB] [2x WD BLACK SN850X NVMe SSD 8Tb] [Samsung SSD 870 QVO 4Tb] [Crucial BX500 SATA SSD 4TB] [38TB NAS 7200rpm Lagringsdiskar] [🖥️ASUS VP28U 4K 28" Skärm] [🔌Comhem 1000/1000Mbit fiber]

Permalänk
Medlem

Jag har några tips:

# Någon form av kontakt/kundtjänst-sida. Folk som inte känner till dig (som inte har en aning om att Swec finns t.ex.) kan nog vara ganska skeptiska till att beställa om man inte har någon aning om vem man betalar till, eftersom det är förskott som många är tveksamma till. Visserligen finns det en fysisk butik som därmed ökar trovärdigheten, men lite "köpinfo" och "leveransbestämmelser" och sånt på sidan hade nog ökat försäljningen ytterligare.

# Skicka någon form av bekräftelse när paketet levereras. Det gick snabbt att få orderbekräftelsen efter beställning, men efter att man hade betalat in pengarna var det heldött tills paketavin kom i brevlådan en vecka senare. Det får folk att undra om pengarna har kommit fram, om paketet är skickat och vissa kan säkert börja undra om de har blivit blåsta. Kollinummer är dessutom alltid trevligt eftersom man då kan se var paketet är.

Visa signatur

Har Du läst hela tråden innan du postar?
"You can't cheat an honest man. Find someone that wants someting for nothing. Then give him nothing for something."
| Stoppa "storebror" | www.againsttcpa.org |www.protectprivacy.org |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ZaInT
Det blir nu tre av tre domäner de klantar sig med.

Hur vet du att det var F S Data:s fel i detta fall?

Visa signatur