DAEMON Tools problem

Permalänk

DAEMON Tools problem

För några dagar sedan skaffade jag en ny hdd, en Maxtor SerialATA 160GB disk. Jag formaterade den och la in Windows XP. Problemet kom när jag skulle börja lägga in lite ISO- filer. Jag mountade dem som vanligt med Deamon Tools, men denna gången gick det inte installera dem.
Det blir bara felmeddelanden, eller så hänger sig installationen efter en lite stund. Någon som vet hur man kan lösa detta problem?
Har testat en massa olika versioner av Deamon-Tools utan framgång. Inte heller Alcohol120% vill få det att funka.

Jag vet att dessa ISO- filer fungerar, för jag har använt dem förr.

Någon som känner igen problemet och kan hjälpa mig, eller ska man köra en format c: igen?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk

Efter mycket om och men har jag klurat ut endel saker. Det är så att jag har två hdd raidade i sata, C och D. Det är när jag drar över en isofil från D till C fungerar den inte längre. Men om jag maunta den direkt på D så funkar den perfekt. Nån som vet vad det kan bero på?
Jag kan också först dra filen över nätvärket till en annan dator, och sedan lägga in den på C hdd. Då funkar det....

Hjälp?

Visa signatur

Ät inte gul snö

Permalänk
Medlem

Om du öppnar en cue fil (i anteckningar dra bara in den) om det nu är .bin & .cue filer
Så står det t.e.x på första raden
FILE "f:\cdskiva.BIN" BINARY
ta bort enhetsbetäckningen och mappnamn så det bara står
FILE "cdskiva.BIN" BINARY

Visa signatur

E8400,Scythe Ninja Plus B,Gigabyte GA-P35-DS3,4Gb Corsair PC6400,LeadTek GeForce 8800GT 512MB,WD6400AAKS 16MB 640GB,Pioneer DVR-215,Antec P182,NesteQ NA4501 450W,