Permalänk
Medlem

Moddad mus!! [bilder]

Jaha då var min första modd klar då, jag har moddat en gammal logitech mus eller moddat och moddat egenkligen så har den bara fått ett "face lift" ja ja nu kommer bilder samt hur jag gjorde det: så här såg musen ut från början

Slaktad!

på tork efter en rejäl omgång med sprayburken

det färdiga resultatet!

Det första jag gjorde var att tvätta delarna som skulle målas, det gjorde jag med diskmedel och varmt vatten. Jag använde vanlig bättrings färg från biltema och sprayade 3 lager.

Ja det var det hela detta var som sagt min första "modd" så jag är tacksam till lite kommentarer och tips!

Permalänk
Avstängd

"kul"

EDIT: Så lågt att redigera bort bilderna på den slaktade musen (riktig mus) innan moderatorerna hunnit se tråden.

Permalänk
Medlem

Hmm... det var fel. rätt bilder kommer....

Edit: grr hatar små och stora bokstäver... (jpg=fel JPG=rätt)

Permalänk
Medlem

förhelvete... förminska bilderna

Permalänk
Medlem

är det folie på knapparna eller silverfärg?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ca[[pp
är det folie på knapparna eller silverfärg?

folie, fast limmat

Malte: kommer.

modd_mannen: kolla igen

Permalänk
Avstängd

ja förfan välkommen till moddarträsket

Visa signatur

/Neo

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
folie, fast limmat

Malte: kommer.

modd_mannen: kolla igen

Nu ser jag bilder på en datormus, men de första bilderna var vidriga! Det kallar jag taskig humor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Nu ser jag bilder på en datormus, men de första bilderna var vidriga! Det kallar jag taskig humor

Taskig humor hmm ja det skulle vist sluta på JPG och inte jpg he he

Permalänk
Medlem

härmis

det var fint. är det vinröd färg? den var nice. tycker dock inte om aluminiumfolien speciellt mycket. påminner om min systers smyckande av diverse prylar..

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av glemmy
härmis

det var fint. är det vinröd färg? den var nice. tycker dock inte om aluminiumfolien speciellt mycket. påminner om min systers smyckande av diverse prylar..

Tack för insperationen! nej det är inte vinrött det är svart (j*vla kamera) och folien tja smaken är som baken...

Edit: du skulle sett de första bilderna... det var en RIKTIG mus och bilden under slaktad var någon liten mask eller nått bilderna skull evist sluta på JPG och inte jpg he he så fel det kan bli... specielt när man använder en upload-sida

Permalänk
Avstängd

Hade varit väldigt snyggt om den vore vinröd

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod_Mannen
Hade varit väldigt snyggt om den vore vinröd

Jo visst men då skulle folien inte alls passa in

Permalänk
Medlem

Snyggt... men varför inte kromfärg istället för folie?
ser inte folie ut lite som diskret skyddsmask eller nåt?

fast iofs, om man tightar till det ordentligt så det inte rasslar o har sej så

Permalänk
Medlem

Fin färg, men ta bort folien, lackera knapparna vinröda och återkom med nya bilder :). När jag lackerar så brukar jag avsluta med klarlack för att få en hållbarare yta. Egentligen ska det putsas och rubbas mm också.

Visa signatur

hardqare.com

Permalänk
Medlem

skare va sådär "skrapigt" vid kanterna?

Visa signatur

flest prylar när man dör vinner!

Permalänk
Medlem

mommy.. the sun burns my eyes!

aja.. för att vara en förstamodd kan man inte klaga. Men det är inget jag skulle visa upp för polarna. Ser ut som något man hade förstört genom att tusch-penn-måla det när man var 6-7 år gammal

OT: Mod_Mannen, lågt att sälja gratis reklamprylar från amd på din sajt. Rätt kul faktiskt :\

Visa signatur

NF7-s v2 | 2400+ XP-M @ 13 x 200 - SLK-947U + 92mm | 2x A-Data pc3200 BH5 | 9700np @ 9700pro 390/340 - ZM80C-HP + 80mm | 2x WD 120GB 8MB @ Raid 0 | 3DMark 2001 v330: 19055p | 3DMark 03 v340: 6051p

Permalänk
Medlem

Har du klarlackat?
Har inte så stor koll på lackning, men kommer inte färgen att nötas bort ganska fort om man inte klarlackar typ 35 lager....?

Permalänk
Medlem

Jag gillar de mörka partierna, men det silvriga ser knäppt ut.
Keep up the good work.

Permalänk
Medlem

Här följer en liten uppdatering: jag gav efter för grupptrycket tillslut och tog bort folien och jag tycker till och med att den är snyggare utan och på denna bild så syns det att den är svart!

Och nej jag har inte klarlackat, jag hade bara svart hemma

(ursäkta de dåliga bilderna jag har bara tillgång till en gammal kamera större än en fältkikare )

Permalänk
Medlem

mkt bättre utan folien!
Funderar på att fixa min mus också...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kazador
mkt bättre utan folien!
Funderar på att fixa min mus också...

Jo folien var ful, kan verkligen rekomendera att måla musen det är lätt, kul och så blir resultatet bra!

Jag funderar också att modda in en led så att det lyser mellan springorna

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mixdisk
Jo folien var ful, kan värkligen rekomendera att måla musen det är lätt, kul och så blir resultatet bra!

Jag funderar också att modda in en led så att det lyser mellan springorna

Det gör du nog rätt i!

Permalänk
Medlem

Jo det tror jag men jag vet bara inte hur stort motstånd jag ska använda musens spänning är ju på 5v och dioden kanske 2.1v och länken i FAQ:en fungerar inte

Permalänk

Det är inte så svårt att räkna ut rätt motstånd.
Lysdioden och motståndet ligger i serie och har 5 V över sig tillsammans. Om lysdiodens spänningsfall är 2,1 V ligger resten av spänningen, dvs 2,9 V, över motståndet.
Strömmen genom lysdioden och motståndet är samma, eftersom de ligger i serie. Om det går tex 17 mA genom motståndet kan resistansen beräknas genom Ohms lag: R = 2,9/0,017 = 170,6 ohm.
Välj det närmast högre värde du kan få tag i, tex 180 ohm.

Permalänk
Medlem

snyggt...fast man har ju handen på musen så ingen kommer se den

Visa signatur

yes, ill take this teddy bear, this ruler, this piece of string and this cardboard box. mmmmmmm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sikmeister
Det är inte så svårt att räkna ut rätt motstånd.
Lysdioden och motståndet ligger i serie och har 5 V över sig tillsammans. Om lysdiodens spänningsfall är 2,1 V ligger resten av spänningen, dvs 2,9 V, över motståndet.
Strömmen genom lysdioden och motståndet är samma, eftersom de ligger i serie. Om det går tex 17 mA genom motståndet kan resistansen beräknas genom Ohms lag: R = 2,9/0,017 = 170,6 ohm.
Välj det närmast högre värde du kan få tag i, tex 180 ohm.

Tack så mycket men spänningén på diode var nog fel för det verkar funka utmärkt med 100ohm.

Bilder och information kommer förhoppningsvis under kvällen!

Buck:

Permalänk

Om dioden inte är blå är nog spänningen en ganska bra uppskattning.

Det funkar säkert bra med 100 ohm. Det blir bara en annan ström genom dioden. Lysdioder är inga magiska komponenter som kräver speciella kontrollerade förhållanden för att fungera. Så länge man inte skickar så mycket ström genom dem att de brinner upp är det inga problem att få dem att lysa.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

Så där ja nu är dioden (grön) in moddad och klar den lyser ganska svagt så jag kunde inte ta några bilder men det syns iallafall och det är ju det sista man skulle vänta sig från en gammal mus

Den röda ringen på första bilden visar var det lyser och den andra under arbetet.