Hjälp! Ni som har En Wingman Formula Force GP

Permalänk

Hjälp! Ni som har En Wingman Formula Force GP

Jag skulle behöva veta i vilken ordning sladdarna från pedalerna sitter i kontakten man pluggar i rattdelen.

Skulle någon kunna säga ordningen färgerna är i om man tittar på kontakten frammifrån med piggen uppåt.

Kontakten har nämnligen gått av uder frakt och ligger antagligen någonstans utomhus
Jag tänkte löda fast sladden direkt på kretskortet istället men vet inte i vilken ordning sladdarna har suttit.
Färgerna på sladdarna är Grön, Gul, Röd och Vit.
Altså kolla på kontakten såhär:
............ . \ <- "piggen"
=======|XX| <--- Kolla härifrån
/\Sladd... /\Kontakten
Sen säg i vilken ordning färgerna sitter från vänster till höger. (så som man läser)
Snälla?

Visa signatur

| i9 9900K | Z390 AORUS | 48GB Corsair VENGEANCE LPX | RTX 2600 SUPER |
| Dell UltraSharp U2724 x2 | Logitech Z5500 | Dygma Defy | Logitech lift |

Permalänk
Medlem

Jag har en formula GP. Men inte med force feedback. Jag har bara 3 sladdar i min. röd,grön och vit.
Jag fattar inte din beskrivning på hur man ska kolla på sladden. Men om jag tittar på kontakten framifrån så ser det ut såhär.

....|-| <--pigg
|-------| g= grön r=röd v=vit
|g r v |
|-------|

Visa signatur

Flest prylar när man dör vinner

Permalänk
Medlem

Jag kollar min lwffgp när jag kommer hem.. Min rj11 kontakt är också på väg av.. ingen höjdarkvalitet på den

Visa signatur

gör det bäst, gör det själv.
Mata inte Trollen.

Permalänk

ok tack, nej fyra sladdar är det i min ivf. konstigt att du bara har 3, iofs så har jag med force feedback men vafan d e ju ingen sån i pedalerna :). Förövrigt förstog du min beskrivning, eller du ritade ivf från det håll jag menade.
Axly:
har du med force feedback? hoppas din är likadan som min

Visa signatur

Permalänk
Medlem

japp, har en röd plastskallra.. LWFFGP Logitech Wingman Force Feedback GP (ett sånt namn..) Den andra är gul har jag för mig, och heter samma jobbiga harang fast utan Force Feedback i mitten.

Kontakten är en vanlig 4-polig RJ11 kontakt (sån som är till telefoner) så det borde inte vara några problem att klämma dit en sån, så slipper du löda. Jag skall kika hur det ser ut på mina pedaler när jag kommer hem från jobbet sen.

Visa signatur

Mata inte Trollen.

Permalänk

Nej det är ingen vanlig tele-kontakt, har redan kollat (ivf var den telekontakt jag hittade för bred)
Men att löda e inge prob. Behöver bara veta hur de ska sitta...

Visa signatur

Permalänk
Avstängd

letade igår när jag såg inlägget..satt i 2 timmar men jag hittade bara vaga beskrivningar..

G R V, som nån sagt ovan är det jag hittat.

Visa signatur

[NF7-S 2.0]-[XP2400+ @ 200x10]-[2x Twinmos Winbond 256Mb @ 400Mhz]-[PoV Gf4 4200 8x 128Mb @ 290/610]-[Seagate Barracuda 7200.7 120Gb 8Mb Sata]-[Atx Fulltower]-[ICQ:62744082]-[Http://sYph.ath.cx]

Permalänk
Medlem

Om du sitter inne i ratten och tittar på kontakten när den kommer mot dig, och spärrflärpen är uppåt, så är ordningen gul, grön, röd, vit.
O'et är flärpen, 1 = gul, 2 = grön, 3 = röd, 4 = vit

__O__
|1234|

Visa signatur

Mata inte Trollen.

Permalänk

TACK!!!!!!!!!!
nu blire spela bilspel av

Visa signatur