Komplett vs vem, när det gäller leveranstid?

Permalänk
Avstängd

Komplett vs vem, när det gäller leveranstid?

Hej!
Jo, www.komplett.se är nere och jag är i GROVT behov av en dator. Vart beställer man istället då? Vet att komplett har snabba leveranstider.. Men vilka har lika bra? Som kommer typ 1-2 dagar efter beställtning (förutsatt att dom har grejjerna i lager)?

Tacksam för svar! // Peter

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Hedersmedlem

Dustin

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Avstängd

Dustin är ju så j*vla dyrt :/

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Hedersmedlem

Köp lokalt då. Eller ta bussen in till Uppsala och handla lite.

Visa signatur

| Venice 3500+ | A8N-SLI Premium | 2048MB PC3200 | 7900GT | Audigy2 ZS | WD Raptor 74GB |
| Antec P180 | Seasonic 400W | Dell 2405FPW | Kylning: Scythe Ninja, BQ Polar Freezer, två Adda 120mm |

Permalänk
Medlem

www.oneshop.nu (snabba, bra priser)

Visa signatur

Desktop: i7 2600k @ 4.2GHz, RX480, z77-MPOWER, 16GB DDR3, 120GB+240GB SSD, 3TB HDD, FD R4, 750W
Laptop: Asus x550J + MSI GE620DX | Mobil: Nexus 6P + Nokia X2 DS | Konsol: PS4, PS3 & PSVita

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Dustin är ju så j*vla dyrt :/

Dustin kanske är dyra men det tjänar du in sen om du skulle behöva returnera något, duktigare och mer kunnig kundtjänst får man nog leta efter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Dustin är ju så j*vla dyrt :/

Du frågade ju efter vilka som var snabba, inte vilka som var billiga. Beställ från Dustin och du har grejorn ai handen imorgon (om nu inte tomtarna på posten får för sig att spela fotboll med ditt paket några dagar lr nåt)

Visa signatur
Permalänk

Går snabbt med Dustin om man är ett företag. Då har man det dagen efter. Har dock inte samma erfarenhet som privatperson. Då har Posten en tendens att hålla på paketet någon extra dag eller två (det är alltså inte Dustins fel, utan det är Posten som inte anser att privatpersoner är så viktiga).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban@Lipogram
Går snabbt med Dustin om man är ett företag. Då har man det dagen efter. Har dock inte samma erfarenhet som privatperson. Då har Posten en tendens att hålla på paketet någon extra dag eller två (det är alltså inte Dustins fel, utan det är Posten som inte anser att privatpersoner är så viktiga).

Paketet finns alltid dagen efter på utlämningsstället om du inte bor långt upp i norr.
Däremot tar det någon dag extra för posten att avisera paketet, vilket antagligen är det du menar med att posten håller på paketet.
Men tar du och skriver ned kollinumret på en lapp och tar med dig kan du hämta ut paketet dagen efter.

Permalänk
Hedersmedlem

inWarehouse - registrera dig genom http://www.sweclockers.com/portal/index.php så får du lite rabatt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Dustin är ju så j*vla dyrt :/

nja, så dyra är de faktiskt inte. det varierar iofs lite med vad det är man ska ha, men de är ju fortfarande billigare i de flesta fall jämfört med att köpa över disk.

och mart, hur visste du att mina grejer kommer imorrn?

Visa signatur

The power of GNU compiles you!
"Often statistics are used as a drunken man uses lampposts -- for support rather than illumination."

Permalänk
Medlem

Dustin var (är?) billigast i landet på plattskärm, samsung 172v för en månad sen....

Visa signatur

A legacy of pride, A future of promise
gusvo085.mine.nu

Permalänk
Citat:

Paketet finns alltid dagen efter på utlämningsstället om du inte bor långt upp i norr.

Det är inte min erfarenhet. Hamnar inte hos utlämningsstället förrän aviseringen är klar (inte de gånger jag beställt i.a.f.). Tills dess ligger det hos "spridande terminal", eller vad det brukar stå.

Bor i Göteborg f.ö.

Citat:

Men tar du och skriver ned kollinumret på en lapp och tar med dig kan du hämta ut paketet dagen efter.

Beror på utlämningsstället, om ingenting ändrats på senare tid (kollade upp detta för typ ett halvår sedan). Posten tog officiellt bort denna möjlighet i samband med att den nya organisationen infördes, så ett utlämningsställe är inte skyldigt att tillhandahålla den tjänsten (de kan ju naturligtvis vara smidiga och göra det ändå).

Och aviseringstiden kommer man som sagt inte ifrån. Det man tjänar är att slippa vänta en extra dag på att själva avin skall ramla ner i brevlådan. Men att kunna hämta ut paketet dagen efter beställningen har i.a.f. aldrig jag varit med om. Varken från Dustin, Komplett eller andra. Det snabbaste jag varit med om är två dagar efter (om jag inte väntar på avin).

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
inWarehouse - registrera dig genom http://www.sweclockers.com/portal/index.php så får du lite rabatt

Dom där jag jobbar har också rabatt där. Så med andra ord borde jag få rabatt-rabatt?
Ska kika priserna där.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mart
Du frågade ju efter vilka som var snabba, inte vilka som var billiga. Beställ från Dustin och du har grejorn ai handen imorgon (om nu inte tomtarna på posten får för sig att spela fotboll med ditt paket några dagar lr nåt)

Finns gränser på vad man vill betala också. Betalar inte 400 kronor dyrare för en sak, kan heller vänta 2 dagar då.

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
inWarehouse - registrera dig genom http://www.sweclockers.com/portal/index.php så får du lite rabatt

försökte registrera mig där men har fortfarande (en eller två dar senare) inte fått nått mail tillbaka..

peppe at bergqvi dot st var adressen..

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
försökte registrera mig där men har fortfarande (en eller två dar senare) inte fått nått mail tillbaka..

peppe at bergqvi dot st var adressen..

Då rekommenderar jag att du läser anvisningarna på sidan:

Citat:

Om du stöter på problem kontakta
Björn Öhlin
bjorn.ohlin@inwarehouse.se
Telefon 08-459 67 83

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av peppelorum
försökte registrera mig där men har fortfarande (en eller två dar senare) inte fått nått mail tillbaka..

peppe at bergqvi dot st var adressen..

tog ett bra j*vla tag för mig också. efter 5 timmar försökte jag igen. klickade på "ok" eller vad det är. uppdaterade mailen. då var mailet där

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Avstängd

Castor; vilket pris ska man kolla på? "Ditt pris" eller "Inkl. moms"?

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fcx
Castor; vilket pris ska man kolla på? "Ditt pris" eller "Inkl. moms"?

"Ditt pris" är exkl. moms, så som privatperson så är det röda "Inkl. moms" direkt under "Ditt pris" det som mest intressant då det är det priset du betalar.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Castor
inWarehouse - registrera dig genom http://www.sweclockers.com/portal/index.php så får du lite rabatt

Dom där priserna. Dom var inte speciellt billiga eller läser jag fel?
1150:- för en prolle som kostar 931:- på Komplett.se

Barton XP2500+
Ditt pris
920:-_
Inkl. moms
1 150:-_

Så trist att "Ditt pris" visas först, med stor text och utan moms =(

Permalänk
Medlem

Re: Komplett vs vem, när det gäller leveranstid?

Jag skulle snarare säga så här. Var bor du? Bor du nära en butik. Fråga då dem vilka priser de kan hålla. Ligger dem då ca 500:- över ex komplett, skulle jag köpt dator i denna butik.
Dels för att butiken kommer du alltid åt, dels för att du kan tala med dem i butiken.

Sen måste ju du avgöra hur du värderar denna service. Med att ha butiken - nära dig-(förutsätter att butiken är nära dig)
Eller köpa via Webb - spara - några 100 och veta att du måste ta kontakt med webbservice - om det händer ngt med dina nya delar osv osv..

QUOTE]Ursprungligen inskrivet av fcx
Hej!
Jo, www.komplett.se är nere och jag är i GROVT behov av en dator. Vart beställer man istället då? Vet att komplett har snabba leveranstider.. Men vilka har lika bra? Som kommer typ 1-2 dagar efter beställtning (förutsatt att dom har grejjerna i lager)?

Tacksam för svar! // Peter

[/QUOTE]

Permalänk
Medlem

Dustin är inte bra av egna meriter dom ville att vi skulle skicka till baka en router till tillverkaren i usa nån stans bara för som skulle slippa det

Visa signatur

| shuttle | AMD 1.6 ghz @ 2.08 ghz| 1048 ddr | radion9600 pro | 120gb | 3dmark 01 10265p |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av qvertY
Dustin är inte bra av egna meriter dom ville att vi skulle skicka till baka en router till tillverkaren i usa nån stans bara för som skulle slippa det

Hade du skickat den till Dustin så hade de också skickat den till tillverkaren. Dustin är enbart återförsäljare och grossist inte reparatörsfirma. De hade naturligtvis tagit emot routern om du insisterat men det hade ju bara resulterat i att du fått vänta längre. Först frakt till Dustin som sen efter en dag skickar den vidare till tillverkaren.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Hade du skickat den till Dustin så hade de också skickat den till tillverkaren. Dustin är enbart återförsäljare och grossist inte reparatörsfirma. De hade naturligtvis tagit emot routern om du insisterat men det hade ju bara resulterat i att du fått vänta längre. Först frakt till Dustin som sen efter en dag skickar den vidare till tillverkaren.

Jag vet att dustin gärna vill att man skall skicka direkt till respektive tillverkare för att själva slippa krångel och kostnader. Men är det en reparation under gällande garanti är det dustin som skall stå för frakten till dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NoClue
www.oneshop.nu (snabba, bra priser)

håller med

Visa signatur

Utvandrad till NH tills vidare

Permalänk
Avstängd

Komplett är uppe igen så jag beställer från dom

Jag beställde igårkväll (söndag, 23:00)
När ungefär tror ni jag har paketet?

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk

Skulle tro att det går iväg idag (om allt finns på lager), och att det kan finnas hos utlämningsstället på onsdag (beroende på vilket humör Posten är på). Det är dessa tider det har handlat om när jag beställt från Komplett i.a.f.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robban@Lipogram
Skulle tro att det går iväg idag (om allt finns på lager), och att det kan finnas hos utlämningsstället på onsdag (beroende på vilket humör Posten är på). Det är dessa tider det har handlat om när jag beställt från Komplett i.a.f.

Onsdag?

Dom skickade det för nån timme sen.. Fick mail om det, borde jag inte få det imorgon då?

Visa signatur

åttonde..
Abit NF7-M - 2600+ Barton - 2x256Mb PC3200 TwinMos-Winbond - 120 Gb - GF4MX

Permalänk

Om du har tur, och postbilen har medvind. Visst. Det är fullt möjligt.

Men det har aldrig gått så snabbt för mig vad jag kan minnas (kan ju vara vår postterminal som är lite slö -- har ingen uppfattning om det).