billiga datorer från konkursbo

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knarklyft
hahaha, VAD VAR DET JAG SA!!!

men det mest patetiska är tamigfan att vissa fortfarande verkar tro på snubben.

ni måste vara de dummaste jävlar som ens gått i ett par skor! ni FÖRTJÄNAR att bli blåsta gång på gång!
Detta lär ju dock inte vara sista gången ni era dumma as blir blåsta. haha fyfan vad jag skrattar åt er dumhet. Är ni uppväxta i nåt slags skyddad verkstad eller? Fick ni bara se på barnprogrammen som små (och tydligen nu också)?

Det där inlägget säger mer om dig än dom som nu blev blåsta på pengar. Du är väl antagligen för dum för att bli blåst m.a.o.

Kan ju i.o.f.s var så som Pelle 76 påstår att killen som nu tagit emot beställningar från höger och vänster själv har varit blåögd och blivit blåst i sin tur, men det hjälper ju inte Kurt här i Sverige som förskottsbetalat sin beställning. Hur som helst, tycker synd om alla som går på sånt här, visar kanske inte att man är dum alla gånger utan snarare att man litar på sina medmänniskor, vilket är en bra inställning. Tyvärr finns det dom som utnyttjar det alltför ofta.
Lycka till alla ni som har beställt, hoppas det löser sig till slut ändå.

:-]

Visa signatur

ABIT IC7-G v2.7 - 2.8@3.3 - Zalman 7000CU - 2x1024 GEIL@ CL 2.5-4-4-8, 1:1- HIS X800XT PE - Lian Li 65B

Permalänk
Hedersmedlem

Så taggar vi ner lite

Visa signatur

Little white flowers Will never awaken you. Not where the black coach of Sorrow has taken you. Angels have no thoughts
Of ever returning you. Wouldn’t they be angry If I thought of joining you?

Not only did I disturb your precious Angels, I also shredded their silken wings and drank their holy icor

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av knarklyft
hahaha, VAD VAR DET JAG SA!!!

men det mest patetiska är tamigfan att vissa fortfarande verkar tro på snubben.

ni måste vara de dummaste jävlar som ens gått i ett par skor! ni FÖRTJÄNAR att bli blåsta gång på gång!
Detta lär ju dock inte vara sista gången ni era dumma as blir blåsta. haha fyfan vad jag skrattar åt er dumhet. Är ni uppväxta i nåt slags skyddad verkstad eller? Fick ni bara se på barnprogrammen som små (och tydligen nu också)?

Vilken grymt dålig inställning du har. Kan inte vara ett kul liv du lever som måste gå och kolla bak ryggen hela tiden så ingen lurar dig.

Du hänger ju ut dig själv ganska mycket genom att skriva ett sånt inlägg.

För det första så visar språket att du inte har nåt vidar stort ordföråd.

För det andra så har du tydligen inte det minsta emot att kasta skit på andra, som du till råga på allt borde ha lite medkänsla för istället. dom har ju faktiskt (enligt dig) blivit lurade.

För det tredje har du ju faktiskt inte en jäkla susning om huruvida dom HAR blivit lurade eller inte. Det r mycket möjligt att dom har, men om dom INTE har blivit lurade, då vet ju alla vem som hade fel!

Kort sammanfattat; Du verkar inte vara en särskillt trevlig person.

Vad mig anbelangar så har jag gjort många, som du kanske skulle tycka, blåögda affärer och hittils har jag aldrig blivit blåst. Däremot har jag varje gång räknat med att nån gång skall vara den första att bli blåst, men jag tycker att det positiva intryck som alla andra gånger har gett mig vida väger över.

Det verkar ju som du inte ens vågar gå över gatan för att du riskerar att bli överkörd. Ibland måste man våga chansa lite.

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

på tal om ingenting så läste jag föresten i en lokaltidning i varberg att nån 19-årig kille hade kört samma grej å "sålt" en massa saker på blocket mot förskottsbetalning men aldrig skickat några prylar... Well Done...

Permalänk
Medlem

Kanske det är lilla Murat aka VanDamage som är i farten igen?

Visa signatur

I like my women how i like my coffee... In a plastic cup.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eson
Kanske det är lilla Murat aka VanDamage som är i farten igen?

Han kanske har emigrerat till danmark pga. lite för het svensk polismyndighet

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem

Jag skulle också vilja påstå att det är en bluff. Han spelar på folks medkänsla, och "Trollkarlens första regel" (Om ni läst "Sökaren").
Genom att få er att tro att han själv är i er situation så tror han att han kan skapa medlidande. Sen har han skaffat sig en bra anledning att inte betala tillbaks, eftersom han nu är "bankrutt".
Han körde också med en delbetalning, förmodligen för att han tänkte att om det inte är så mycket pengar kommer de flesta inte orka bry sig att lösa det.
Jag kan inte annat stämma in och säga att detta är en väl genomtänkt bluff.
Kan bara säga, låt er inte påverkas av hans "otur". Han sitter säkert och skrattar och läser detta forum. Jag tycker alla som betalade ska göra en polisanmälning, samt de som bor i närheten åka hem och prata med honom.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
....samt de som bor i närheten åka hem och prata med honom.

Om jag hade försökt mig på en liknande bluff så hade jag inte gett ut min hemaddress. Jag vet att han postade en address här i tråden, och jag vet att den finns på eniro.se men vad är det som säger att det är hans? Han kan ju ha letat upp en address till någon med ett passande (dansktklingande) namn.

Permalänk
Medlem

han kan ju bara sälja sitt private jet för att betala tillbaks.
luktar bluff.

Visa signatur
Permalänk
Hedersmedlem

Ja, det känns inte aktuellt att en liten småföretagare som lever på marginalerna åker runt i ett privatflygplan för att leta upp billiga datorer..

Visa signatur

We want to love, we want to dream, we want to be, rebuild the world with the knowledge we retrive. /Colony 5 - Future

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxxxx
han kan ju bara sälja sitt private jet för att betala tillbaks.
luktar bluff.

Det kan ju vara en tanke ja...

Är det många som har privata jet och "hustlar" datordelar på blocket?

Jag gör ett inlägg om ett år så får vi se hur lång tid det tog för snuten att lägga ner det här fallet, "i brist på bevis" eller ngt dyligt skitsnack. Pengarna kan ni skriva upp på blåskonto.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maxxxx
han kan ju bara sälja sitt private jet för att betala tillbaks.
luktar bluff.

Och varifrån fick du tanken att han skulle ha ett privat jetplan... Inte från hans mejl hoppas jag där hans skriver

Citat:

Jag har över lång tid åkt runt på auktioner och konkurs i EU på private plan och köpt grejor här.

Snälla söta... Han menar nog inte ett privat jetflygplan, utan att han har åkt runt och köpt elektronik på privat basis...

Det är ganska kul att läsa den här tråden, för ändå om ni har blivit lurade, så är det kul att läsa all idiotiska spekulationer om något som ni inte har en aning om...

I lumpen sa min major en sak till mig när jag hade frågat honom om en dum sak. Han sa "Den som sprider falska rykten går fiendens vägar!"
Man kan ju kanske lära sig av detta och hålla lite tand för tunga om man inte vet vad man snackar om. Man kan ju tillexempel tänka sig att eftersom ni tjatar så om hur lättlurade och enkla folk är att lura, så tror fler att dom kan göra sig en hacka på att bluffa... Och således bidrar ni till fler bluffare på nätet, och mer missämja.

EDIT: Tror ingen är så dum att han försöker lura nån genom att säga att han åker runt med ett privat jet och köper datorer som han sen säljer på blockt!!! Var lite källkritiska va...

EDIT2: Och kom nu inte och säg att jag skall vara källkritisk osv för jag har bara uttryckt vad jag tror och har också tydligt skrivit att detta är min åsikt... Andra i den här tråden postar påståenden!

Visa signatur

Man kan inte polera en bajskorv

Permalänk
Medlem

haha, måste nästan ge creeds till snubben som har lyckats med en sån bra bluff. Jag menar, det är inte så många som lyckas väcka medkänsla till en själv av de du bluffar

Permalänk
Medlem

Sluta snacka så mycket skit när ni inte vet vad ni talar om! Han kanske bluffar eller så kanske han inte gör det. Än är inget bevisat så sluta att säga att saker är på ett visst sätt om ni inte har några fakta.

Visa signatur

MacMini 1,25 GHz | 1 GB RAM | 40 GB HD + 200 GB extern |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mustafva
Sluta snacka så mycket skit när ni inte vet vad ni talar om! Han kanske bluffar eller så kanske han inte gör det. Än är inget bevisat så sluta att säga att saker är på ett visst sätt om ni inte har några fakta.

Ärligt talat, det är klart som faan att han bluffar. Ok, jag lämnar in 10st bärbara datorer till ett företag för att de ska testas och lagas. OOOOJSAN, företaget har sålt MINA datorer till andra personer. troligt

Permalänk
Medlem

Det låter fan som något från en ernie tidning

Visa signatur

who need windows and gates in a world without walls and fences.

Permalänk
Avstängd

Har läst igenom tråden och det verkar relativt uppenbart att han är en svindlare. För det första är priserna för låga. Han hade kunnat ta ut betydligt högre priser och fått sålt dem lätt ändå. 1000:- för en bra bärbar dator finns ju bara inte. Och sen sa han att han lämnade in datorerna på reparation. Vad kostar det!? inte mycket pengar kvar för honom sen.

Visst är det tråkigt att man inte kan lita på folk på nätet men det är dags att ingen gör det längre. Håller med honom som sa att just på grund av att många är så lättlurade och godtrogna gör att fler oseriösa annonser sätts in.

Skulle köpa ett grafikkort för en vecka sedan. Märkligt nog hade personen satt in annonsen på ett ställe där enbart göteborgare läser. (själv bodde han i Stockholm). Han hade inget hemnummer. Hans adress fanns ej i nåt register. Jag kände på mig att det var en bluff men ville kolla upp. Han frågade var jag bodde. Jag svarade i Göteborg. vi gjorde då upp en affär trots att jag var bombsäker på att han bluffade. Jag sa att jag skulle sätta in pengarna på hans konto samma dag.

Efter det att vi gjort upp mailade jag i annat namn. Konstigt nog fanns då grafikkortet kvar. Trots att han berättade att han hade fått nytt grafikkort i julklapp och därför sålde det gamla. Således hade han bara ett.

Hur som helst mailade jag tillbaka som mig själv och sa att jag skulle upp till Stockholm i jobbet och kunde hämta kortet då. Han svarade då att han var utomlands och inte skulle komma hem på två veckor ...

Mailade då tillbaka som min fiktiva person och han berättade att han kunde skicka grafikortet i morgon om jag satte in pengarna på hans konto ikväll...

Det är fullt av bluffmakare på nätet. SE UPP FÖR DEM!!!!

Man måste kolla upp adresser och liknande annars är risken mycket stor att man blir lurad.

ps. Här är annonsen jag svarade på. Ring gärna upp honom eller maila och förundra er över att att hans otroligt billiga kort fortfarande finns kvar samt att du med lätthet prutar ner det 100:-.

"Msi GeForce4 Ti4200 8x ultimat spel grafikkort dubbla skärmutgångar samt tv-out. 500:- eller bud. 500 kr (Bromma, Stockholms län, Insatt 29-12-2003)

Permalänk
Medlem

Du verkar inte ha läst igenom tråden särskilt noga. 1000:- var förskott, inte hela köpesumman.

Visa signatur

[ Adopt, Adapt and Apply ]

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av akke
Du verkar inte ha läst igenom tråden särskilt noga. 1000:- var förskott, inte hela köpesumman.

2000:- för en bra bärbar dator är fortfarande alldeles för lågt pris.

hur bra var datorerna förresten. Har bara hört nån nämna P4:or.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne12345
2000:- för en bra bärbar dator är fortfarande alldeles för lågt pris.

hur bra var datorerna förresten. Har bara hört nån nämna P4:or.

1000kr var ett förskott, för att täcka fraktkostnader o.s.v.
Datorerna kostade typ 5-7000kr tror jag...

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spannen
1000kr var ett förskott, för att täcka fraktkostnader o.s.v.
Datorerna kostade typ 5-7000kr tror jag...

ok.

Har någon av er som handlat i förskott hört av honom igen!?

Permalänk
Medlem

jag var nog dum nog att chansa och betalade därför in en dellikvid till "säljaren i järpen". Ni som läst igenom tråden har ju vid det här laget insett var om pengarna tagit vägen.

När jag efter nyår fick hans snyftmail insåg jag att jag troligen blivit lurad..

Det är ganska lätt för andra att med facit i hand sitta och skratta åt oss som blivit lurade. Jag skulle gärna vilja veta varför inte alla ni kloka människor - som nu finns här och "tycker" - inte var inne på denna tråd och varnade oss andra tidigare, innan datorerna "försvann"... Var jag vill komma med detta är att jävligt enkelt att vara efterklok. Detta kan jag dock överse med och låter alla er "kloka" och "överlägsna" människor fortsätta att fylla ut forumet!

Säljaren har under hela tiden - som jag har haft kontakt med honom - verkat ganska proffessionell (kan tillägga att jag gjort en del affärer med skummare människor än så, som dock hållt vad de lovat).

Då jag fick hanns snyftmail började jag såklart undra hur proffesionell denna säljaren är. Satte därför lite press på honom och skickade detta mail.

Jag har tagit del av den information som du skickat ut. Hurvida jag framöver kommer att agera överväger jag för tillfället. Det innebär att jag ännu inte kommer att ange kontonummer för återbetalning. Mitt namn har du nedan och mitt ”beställningsnummer” är ”XXXXX”, dellikviden var 1000:- och jag finns att nå i XXXXX.
OBSERVERA att detta mail inte innebär att jag accepterar din ”etik” gällande Internethandel eller snyftmail. Jag har heller ännu inte krävt mina pengar tillbaka då jag gärna ser en bärbar dator inom kort.
Som krav för det jag tidigare skrivit vill jag ha namn, adress och organisationsnummer på det danska företag som du påstår ”serva” dina datorer hos. samt adress och organisationsnummer på den tyska företaget som du köpte konkursboet från (vilket du i tidigare mail uppgivit).
Jag utgår att jag fortlöpande blir informerad i denna sak."

I svaret jag fick snyftade han lite till, utan att svara på mina krav.

Hur som helst ser jag gärna att så många som möjligt sätter press på honom och inte skiter i sina 1000 kronor, vilket säljaren antagligen räknar med.

Om du är drabbad eller känner någon som råkat ut för honom kan ni väl fortsätta skriva på denna tråden eftersom vi blir mkt starkare om vi agerar tillsammans!!

Visa signatur

hellre en glad lax än en galen ko

Permalänk
Medlem
Citat:

Det är ganska lätt för andra att med facit i hand sitta och skratta åt oss som blivit lurade. Jag skulle gärna vilja veta varför inte alla ni kloka människor - som nu finns här och "tycker" - inte var inne på denna tråd och varnade oss andra tidigare, innan datorerna "försvann"... Var jag vill komma med detta är att jävligt enkelt att vara efterklok. Detta kan jag dock överse med och låter alla er "kloka" och "överlägsna" människor fortsätta att fylla ut forumet!

Om du nu läser hela tråden så har de flesta här höjt ett varningens finger och inte bara varit efterkloka som du säger. Skaffa lite vett innan du börjar komma och anklaga på det där sättet.

Lite citat från första sidan på denna tråd:

Citat:

Det där låter mycket suspekt...

Citat:

Ja ursäkta om jag blev lite otrevlig. men jag är tämligen övertygad om att snubben kommer blåsa alla som pejjar honom. stod ju i denna tråd om nåns farsa som betalat 1000kr å inte sett röken av en dator. varför skulle man ens behöva förskottsbetala om han säljer grejjerna till så lågt pris? jag menar de lär ju gå åt med dom priserna han anger!

Citat:

Ja ursäkta om jag blev lite otrevlig. men jag är tämligen övertygad om att snubben kommer blåsa alla som pejjar honom. stod ju i denna tråd om nåns farsa som betalat 1000kr å inte sett röken av en dator. varför skulle man ens behöva förskottsbetala om han säljer grejjerna till så lågt pris? jag menar de lär ju gå åt med dom priserna han anger!

Citat:

WinXp medföljer, men på bilden är det WinME? hrmm..
Jag skulle iallafall aldrig köpa något av den här killen.

Citat:

ja en person här påstod att man kunde besöka honom. men hade han verkligen besökt honom? om jag skulle köra blåsningar hade jag också reggat en användare här(eller flera) som talade positivt om mig. tänker ni inte längre än näsan räcker? hur fan kan man vara så jävla dum? är du 14 eller?

Citat:

Skickar ni den snubben pengar eller om ni tror på honom så är ni så dumma så ni förtjänar att bli av med era pengar.

Citat:

Luktar skumt, mkt skumt....

Citat:

Jag tror de blir blåsta. Tycker inte mailet verkar väldigt seriöst. Hur många datorer får han tag på igentligen, alla verkar ju få samma svar. Tvivlar på att han har 50+ datorer.

Citat:

tror nog att de som betalar blir blåsta.

Citat:

Mycket skumt säger jag bara ska han hinna försvinna med pengarna innan nån hinner anmäla honom kanske? va ju ganska många annonser som va lite för bra pris på för o vara sant.

Sluta gnäll nu tack

MVH Jimmie Pettersson

Permalänk
Medlem

Om vi nu ska börja hack på varandra kan det nämnas att den här killen satte in sin första annons som jag har sett runt den första September 2003.
Har sparat en lista på de 42 annonser han satt in sedan dess. Kan säga att om det inte kommer ut pengar till folk som betalt in så kommer han att få rätt många efter sig.
Summan för annonserna ligger på mellan 300 000 och 500 000 kr beroende på om varje annons skulle vara ett nytt objekt eller ej då vissa av de senare annonserna är likadana.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av biten

Det är ganska lätt för andra att med facit i hand sitta och skratta åt oss som blivit lurade. Jag skulle gärna vilja veta varför inte alla ni kloka människor - som nu finns här och "tycker" - inte var inne på denna tråd och varnade oss andra tidigare, innan datorerna "försvann"... Var jag vill komma med detta är att jävligt enkelt att vara efterklok. Detta kan jag dock överse med och låter alla er "kloka" och "överlägsna" människor fortsätta att fylla ut forumet!

Det är nog ingen här som är glada över att ni blev lurade. Vi är istället lika ledsna som ni. Det är förjäkligt att man inte kan lita på folk.

Hoppas dock att att den här historien fått en del att agera mer misstänksamt mot skumma typer som Herr Jensen i framtiden. Han har troligtvis som jobb att blåsa folk. Och om nu folk inte går på hans rövarhistorier blir han ju arbetslös.

Fortsätt att ligga på honom. Han förtjänar ett rejält straff.

Permalänk

Om han gick in för att blåsa folk på pengar måste han vara en rätt så rejäl idiot. Det är ju uppenbart - speciellt med tanke på hur många det handlar om - att han kommer åka dit på det.
Dock är det inte säkert att det går att få tag på pengarna, med tanke på att han antagligen försätts i personlig konkurs.

Visa signatur

Python-IRC på svenska: #python.se

Permalänk
Medlem

Har han 500.000:- i fickan skrattar han alla dom månader han eventuellt får sitta i finkan!

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sOFFe
Har han 500.000:- i fickan skrattar han alla dom månader han eventuellt får sitta i finkan!

Jo men om han inte levererat nåt så har han kanske fått in 10% i förskott. Inte så mycket att skratta åt.

Om det nu med 100% säkerhet skulle vara en blåsning, varför fortsätter han då att svara på alla mail??

Permalänk
Medlem

För att folk ska tycka synd om honom och inte polisanmäla?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Stiffe
Om vi nu ska börja hack på varandra kan det nämnas att den här killen satte in sin första annons som jag har sett runt den första September 2003.
Har sparat en lista på de 42 annonser han satt in sedan dess. Kan säga att om det inte kommer ut pengar till folk som betalt in så kommer han att få rätt många efter sig.
Summan för annonserna ligger på mellan 300 000 och 500 000 kr beroende på om varje annons skulle vara ett nytt objekt eller ej då vissa av de senare annonserna är likadana.

Det där låter väldigt intressant. Jag vet att vissa (Blocket) skulle vara glada om de fick tag på den informationen.