Permalänk

Lacka datorn

Jag tänkte lacka datorn i nån grym färg, nå't man borde tänka på och är det nån lack ni rekommenderar?

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem

har du aluminiumchassi är det svårare att få färgen att fastna än om du har ett "vanligt" plåtchassi...

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

Jag har chieftec-chassi som inte är i aluminium så det är nog lugnt

Visa signatur

Sex Haxxande Haxxorz i en Haxask :)

Permalänk
Medlem

okej.. annars fäster hobbyfärg bra på borstat alu..
det finns iofs en hel drös med trådar att läsa angående chassilackning så jag råder till att söka lite och läsa. brukar stå vad folk använder och så..

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk

jag lackera mitt chassi förra veckan...jag rugga upp ytan med lite stålull innan jag börja sen så spraya jag 4 tunna lager med metalic färg(lila) sen så lät jag det stå i 24tim, sen så 6-7 lager klarlack o lät det så i 24tim det med....jag blev förvånad själv att det kunde bli så bra som det blev=)....kan tillägga att jag måladen hela insidan med självlysande neon färg(gul)

Permalänk
Medlem

Trådskapare.

SÖK

Det har varit uppe en liknande tråd för ca 1 vecka sedan.

Visa signatur

DHW02 rad 10 plats 24
DHW03 rad 24 plats 113

Permalänk
Medlem

Gör såhär:

1. Slipa av den gammla färgen tills plåtytan kommer fram helt.
2. Grundlacka med lämplig färg, fråga på färghandeln.
3. "Rugga" upp grundlacken (du ska lacka kanske 2 lager) med fint sandpapper.
4. Lacka med färgen du vill ha (fråga även nu på färghandeln vad som lämpar sig)
5. Klarlacka 2 lager (som ovanstående, fråga på färghandeln)

Ska du lacka fonten med så fråga efter färg som passar på plast matrial.

Ett hett tips, snåla inte in på pengar genom att skippa något / några lager... det blir bara fult då... lägg ner lite själ i arbetet så ska det nog bli skitsnyggt

Lycka till!

Permalänk

om d nu hade varit alu så kan man låta bli o putsa bort all gammal färg.. för färgen fäster fint på gamla färgen.

Visa signatur

Epox-EP8K3A KT333||AMD Athlon XP 2400+ @ 2310||512DDR PC3500 OCZ Platinum ||Radeon 9700 Flashad Pro||
>>Mods And Stuff<< Min Sida, Uppföljning Utav Lotus Bygge!