Citat:
Ursprungligen inskrivet av Damodred
OM det är dem så kan du kolla det i BIOS eller om du har ett program som är länkat till bios så att det visar sig i vanliga windows eller vad du nu använder. Asus har nått som heter Probe,
STORT tack för probe! Men vad ska jag hålla utkik efter i spänningsväg på det? Är det de där +12V etc som inte får avvika för mkt fram och tillbaka, eller vad? Grundinställningarna var på 10% avvikelse innan den varnar, är det för mkt?
Jag byter nog till mitt oanvända Sirtec så länge efter att ha läst skräckhistorier på forumet om Codegen. Om probe ger klartecken behåller jag det annars köper jag nog ett antec.
Har gjort som ni föreslagit och även beställt en "bay cooler" för 5 tummarnen där jag ska hänga upp min nya disk i zalman heatpipe. Bay coolern har 2 fläktar och 24 db ljudnivå (blir säkert 12 db om jag kopplar ur en).
Finns det något program som "stressar" systemet så att probe kan kolla hur systemet beter sig bra under hård press?
Mätte med probe och undrar om det här är bra värden:
+12V 12,416
+5V 4,757
+3.3V 3,552
VCore 1,776
(om nån kan förklara vad värdena betyder i praktiken så skulle jag bli glad}
Märkte att fläkten på moderkortet pajat. Den på Northbridge", är det här skadligt på nät sätt? Probe rapporterar dock att MB Temerature är 40C "OK!"
Mitt sirtec 300w nätagg har följande specs:
+5V 25A 180w max
+3.3V 20A 180W max
+12V 13A 156w
-5V 0.3A 1.5w
-12V 0.8A 9.6w
+5VSB 2A 10w
Är det bra eller dåligt och hur 17 vet man? Ursäkta alla frågor men e på tiden att jag lär mig.