Datorbygge "tyst på dig burkfan" massa bilder

Permalänk
Medlem

Mycket stilrent bygge du! Jag gillade det massor

Visa signatur

R7 3700x | Gigabyte x570 I | Alpenföhn Black Ridge | HG Osmi 3.0 | Gigabyte RTX 2060 itx

Permalänk

Så cleant..!

du har verkligen lyckats med looken..
nu är det väl bara en skärm i ALU som saknas? (19" TFT naturligtvis.)

Visa signatur

*Jag leker bar med min burk*

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt!

Visa signatur

Antec SLK3000B ·|· MSI K8N Neo Platinum ·|· AMD Athlon 64 3200+ ·|· 1024 MB DDR ·|· nVidia Quadro2 ·|· FSP 400W ·|· 690 GB disk ·|· Logitech UltraX flat ·|· Gentoo linux

Permalänk

Det är ju tur att den här tråden inte är ett år gammal

Visa signatur

_-=TorskPimp=-_

Permalänk

Burken är numer till salu pma vid intresse. ska lägga upp på annonstorget senare ikväll, just nu håller jag på o packa ihop lägenheten

Permalänk
Medlem

Den här lådan var en av de första jag såg när jag började intressera mig för swec för nått år sen... Ett underbart arbete som klart hjälpte till att motivera till att det är värt att bli del av communityn och se vilka tuffa byggen som dyker upp

Otroligt stilrent bygge med kul lösningar. Möjligen blev lådan i slutändan bara liiiiiite lite för stor för att få den där totalt kompakta och diskreta shuttle looken, men en renare look är nog svår att hitta.

Jag drömmer oxå om att göra något liknande med luftkylning och alu eller stål (gärna rostfritt), men vete 17 om man vågar sig på det... Blir liksom för dyrt att misslyckas IMHO, och jag har verkligen tummen mitt i handen. Men drömma, o plita på designlösningar kan man ju alltid

...

Vem bryr sig om tråden är ett år gammal? Ett sånt här snyggt bygge förtjänar att synas lite då och då

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Roger W
Den här lådan var en av de första jag såg när jag började intressera mig för swec för nått år sen... Ett underbart arbete som klart hjälpte till att motivera till att det är värt att bli del av communityn och se vilka tuffa byggen som dyker upp

Otroligt stilrent bygge med kul lösningar. Möjligen blev lådan i slutändan bara liiiiiite lite för stor för att få den där totalt kompakta och diskreta shuttle looken, men en renare look är nog svår att hitta.

Jag drömmer oxå om att göra något liknande med luftkylning och alu eller stål (gärna rostfritt), men vete 17 om man vågar sig på det... Blir liksom för dyrt att misslyckas IMHO, och jag har verkligen tummen mitt i handen. Men drömma, o plita på designlösningar kan man ju alltid

...

Vem bryr sig om tråden är ett år gammal? Ett sånt här snyggt bygge förtjänar att synas lite då och då

köp hans låda då

Visa signatur

|Workstation: AMD Ryzen 9 7900X 4.7GHz | ASRock X670E | AMD Radeon 7900 XT | 32GB DDR5 | NVMe 2.0TB | HDD 4.0TB |
|VMware rig: AMD Threadripper 2920x | ASUS PRIME X399-A | 24GB DDR4 | 10TB Storage |
|HTPC: AMD Ryzen 3 2200G 3.7 GHz | Gigabyte B450M DS3H | Radeon Vega 8 | 8GB RAM | SSD 120GB | *Test rig för div Linux distar, drivers m.m.

Permalänk

Snyggt! Ser att du gillar Maiden Bra grejjer det!

Visa signatur

Gigabyte P35-DS3 | Intel E8400 3.0Ghz | 4x1GB Crucial BallistiX PC6400 | Leadtek 8800GT | WD 500GB | Vista Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Weee.......en sån tank har jag som kaffeburk. Visserligen originalsyftet men ändå.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem

jävligt snyggt!
stilrent och enkelt!

Visa signatur

MacBook (svart) | fixedgear

Citera mig om du vill ha svar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av WDac
köp hans låda då

Nästan frestande, men vill inte ge mig på vattenkylning (ens i färdigbyggt skick) och bygga om Johannes snygga låda till luftkylning blir nog inte det enklaste.
(plus att man ju hellre skulle vilja göra nåt sånt här från grunden)

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

helt allvarligt blir man nästan tårögd av att se något så vakert... forsätt med dina fina ideér och galenskapper

Visa signatur

Antec p160 med plexi sida Pentium 4 2.8 Ghz @ 3.2, Club 3d radeon 9600 xt, twinmos 2*512mb ram 400mhz bus, 120gig hårddisk plus en 60gig plus en S-ata 200gig

Permalänk

Måste säga att det känns gött o få så många shysta kommentarer om bygget, det gör att man blir inspirerad o sätta igång med nått mer. Eller varför inte avsluta nått man påbörjat. Mitt stereobygge är snart klart får ta o uppdatera den tråden oxå.

Sådär nu har jag fått tummen ur och lagt upp bygget i galleriet på adress http://www.sweclockers.com/album/?id=1752

Edit: kan väll säga att jag lagt upp en samlad tråd på bygget i projektloggsdelen på adressen http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=44643...

Permalänk
Medlem

riktigt nice de

Permalänk

Var köpte du tanken ?!...
Måste få tag i en liknande!!! som pumpen går ner i ...
Fint bygge....

Visa signatur

I like my women how I like my wiskey....
12 years old and mixed up with coke!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrebSiR^^
Var köpte du tanken ?!...
Måste få tag i en liknande!!! som pumpen går ner i ...
Fint bygge....

Tanken är egentligen en kaffeburk.
Jag köpte en sån på dollarstores i Härnösand för 30spänn tror jag.

Visa signatur

-Mycken möda leder ofta till tappad handske.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert
Tanken är egentligen en kaffeburk.
Jag köpte en sån på dollarstores i Härnösand för 30spänn tror jag.

bygg något mer vettja. det var ju som en hel serie med grymma bilder och allt. riktigt bra jobbat. tycker dock inte att du skulle lackat den. den var fin borstad:P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GrebSiR^^
Var köpte du tanken ?!...
Måste få tag i en liknande!!! som pumpen går ner i ...
Fint bygge....

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eilert

Tanken är egentligen en kaffeburk.
Jag köpte en sån på dollarstores i Härnösand för 30spänn tror jag.

stämmer det är en typ kaffeburk eller nått. glas med aluminiumhölje runt... funkar nog som spaggetiförvaring oxå ) Köpt på skenejärn http://www.skenejarn.se/info.php väldigt bra butik för en moddare.. där finns fan allt. Även om man inte använder nått till vad det är tänkt att användas till.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wiskman

bygg något mer vettja. det var ju som en hel serie med grymma bilder och allt. riktigt bra jobbat. tycker dock inte att du skulle lackat den. den var fin borstad:P

Hade tänkt skippa att sommarjobba i sommar så jag får tid till lite projekt... ska testa pulsbreddsmodulera signaler till stegmotorer via lpt porten.. får se om jag kan få till nått kul mha det

edit: missa kommentera med lacken... den är inte så blank i verkligheten som det ser ut på bilderna. Men hade jag inte ytbehandlat den på nått sätt så hade det bara blivit skit... bara borstad obehandlad aluminium drar åt sig skit som fan. Ett tumavtryck sätter sig direkt och syns jättetydligt.. så det var typ ett måste att ytbehandla

Permalänk
Inaktiv

Måste säga att den är j*kligt snygg
Så där riktigt stilren helt perfekt !!
Funkar kylarna bra ?
Sen det gjorde ganska ont att få en aluminiumflisa i ögat va? Varför inte bara sätta på sig ett par solglasögon eller ngt ? Skitsnyggt "Keep up the good work :P" ; Markus

Permalänk
Permalänk

Ville läsa igenom mingamla bygglogg men upptäckte att inga bilder funkade, så här kommer en gammal tråd som jag friserat till, fixat så bilderna funkar igen samt slängt upp ett galleri i den "nya" galleridelen. http://www.sweclockers.com/album/?id=1752

Permalänk

snyggt bygge

Visa signatur

håll klafen jag är dyslektiker
- egva 780i sli - q6600 + TRUE @ 3,5GHZ(Max 4.4GHZ med SS) - 2x8800gt SLI - OCZ SLI PC6400 4096MB - Fractal Design Newton 650W - Lian LI PC-A05B -
HP 2020 tablet pc

Permalänk
Medlem

Grymt fräsigt! 5/5

Visa signatur

Projekt inför 2008 på G.

Tidigare projekt: http://forum.sweclockers.com/showthread.php?s=&threadid=54319...

Permalänk
Medlem

Fortfarande en av de skönaste byggena jag vet!
Du gör inte jobb på beställning?

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.