Windows XP 64-bits

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SamiRaj
Påminner mest om Nvidia ärligt talat...

:lol

sjukt kul ju. Håller med om att det påminner om Nvidia mer.

Laddade ner betan....nu är det bara vänta 2 månader till jag köper ett 64 system :/

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Avstängd

vem fasen är mrTT som alla snackar om

Permalänk

Swec #1 intel-fanboy

Permalänk
Medlem

allvarligt, ingen som ser nån likhet med sig själva o MrTT, många här rackar ner på killen samtidigt som de är precis likadana, fast för amd. känns lite som pc användare mot macanvändare. LÄGG ner för fan, man blir bara jäkligt trött på detta smutskastande. AMD är BÄST, NÄÄÄ, ÍNTEL är bäst, NÄÄ, AMD vadå barnrumpor? man får väll ha sin egen åsikt,

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Men skit i MrTT, tråden skulle väl inte handla om honom. Skriv istället om hur det går för er lyckostar som äger en 64-bitare, och hur Win64 funkar.

VILL HA BENCHMARK!!!

Visa signatur

[XP2400+@2800+][3x512Mb PC3200 DDR][MSI KT3 ULTRA-ARU][ATi R9800SE@R9800PRO 450/780][NEC DVD+-R/RW][Samsung 913N TFT][NXD Research speakers][Telia 100/100Mbit]

Permalänk
Medlem

Hde ni vallt xp 32 eller xp 64 att köra???

Visa signatur

//JenS
|| Thermaltake Xaser II || Thermaltake Butterfly 480w Svart || 3200+ AMD Athlon 64 || Shuttle An50R || Powercolor 9800pro 128mb || Kingstone HyperX 2x256 433Mhz || Maxtron S-ATA 160gb ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
allvarligt, ingen som ser nån likhet med sig själva o MrTT, många här rackar ner på killen samtidigt som de är precis likadana, fast för amd. känns lite som pc användare mot macanvändare. LÄGG ner för fan, man blir bara jäkligt trött på detta smutskastande. AMD är BÄST, NÄÄÄ, ÍNTEL är bäst, NÄÄ, AMD vadå barnrumpor? man får väll ha sin egen åsikt,

Jo klart man får ha sina egna åsikter.. man saken är den att MrTT är besservisse när det gäller Intel.... Han om nån smutskastar AMD och är den som startar alla hettsiga disskusioner om Intel vs AMD... Ja är varken Intel eller AMD fanboy.. har haft båda systemen... köper den processor som är mest prisvärd för snarlik prestanda.. och nu är detta fall att jag har AMD..

Visa signatur

Är det i den här raden man ska skryta om sin dator?

Permalänk

Har folk har slutat diskutera fakta i denna tråd?
Verkar mest vara ett ställe att kasta skit på varandra!!

Måste väl vara massor som instalerat och kör 64-bitars nu.
Jag skiter fulständigt i vilka som är intel respektive amd -bögar... Oj, nördar menar jag.
Snälla sluta med alla fjant-inlägg och börja diskutera fakta.

Till alla er som nu instalerat 64-bitars, hur verkar det?
Någon som lyckats göra nåt test?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomba
Hde ni vallt xp 32 eller xp 64 att köra???

Eftersom jag har ett a64-system så skulle jag väldigt gärna vilja köra betan, men tyvärr så finns det inga fungerande drivrutiner till Radeonkorten för W64, vilket innebär ett fett problem för mig... Så jag väntar tills det finns någon fungerande drivrutin.

Permalänk

Här har vi ett bra exempel på vilket "fjårtis-hak" sweclockers blivit. Mår illa när jag försöker ta mig igenom den här tråden.

Ser fram emot benchmarks, hoppas att de som har ett 64-system lägger upp sina resultat så fort de hittat lämpligt program.

Visa signatur

System1: Nf7-s 2.0 ¤ Barton 2500+ ¤ 2*256 T/W PC3200 ¤ 9700 pro ¤ 220 gb ¤ Chieftec Scorpio ¤ 3dmark01 18162
System2: A7v333 ¤ XP2200+ ¤ 2*256 PC2700 ¤ 8500le ¤ 80 gb ¤ Kitty Midi Tower
System3: P4 2,6 Gz ¤ 512 Mb ¤ 120 Gb HD ¤ 9800 pro ¤ Dell

Permalänk
Medlem

Hur går det med "benchandet"? Vi är nog många som är sugna på att se ett resultat!

Permalänk
Medlem

Resultat taget från en som testat UT2k3 under W64 & W32.

UT2k3 (WinXP64-bit)

Flyby: 290
Botmatch: 93

K8T Neo-FSR Bios 1.2
Athlon64 3200+@stock
Sapphire 9800Pro@stock

UT2k3 (WinXP32-bit)

Flyby: 296
Botmatch: 95

K8T Neo-FSR Bios 1.2
Athlon64 3200+@2100Mhz
Sapphire 9800Pro@425/351 (702 DDR)

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|

Permalänk
Medlem

http://www.anandtech.com/systems/showdoc.html?i=1961

Verkar som spelen inte funkar så värst bra ännu. 40 - 50% sämre än i vanliga XP. Men det är nog driver problem som kommer att fixas inom en (förhoppningsvis) snar framtid. Annars så ser det mycket lovande ut.

Visa signatur

[b]Non illigitamus carborundum [/b]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jens
allvarligt, ingen som ser nån likhet med sig själva o MrTT, många här rackar ner på killen samtidigt som de är precis likadana, fast för amd. känns lite som pc användare mot macanvändare. LÄGG ner för fan, man blir bara jäkligt trött på detta smutskastande. AMD är BÄST, NÄÄÄ, ÍNTEL är bäst, NÄÄ, AMD vadå barnrumpor? man får väll ha sin egen åsikt,

Men alltså det handlar inte om åsikter, det handlar ju om FAKTA!
Ja du har rätt att det är töntigt att ha "åsikter" om vilken prolle som är bäst
men om man kollar på benchmarks istället så kan man ju se vilken som är bäst!

Ps. Gillar AMD och INTEL precis lika mycket!

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Nu är ju bara frågan hur lång tid det ska ta innan de släpper OS:et officelt och hur lång tid det ska ta innan det kommer drivrutiner. Borde det föresten inte gå att emulera drivrutiner till mindre prestanda krävande grejor som skrivare, winmodem och scanrar?

Permalänk
Medlem

Känns ju verkligen som det är grafikkorts drivisarna som sätter stop där...

Eftersom det är + i nästan allt annat...

Sen tror jag också på anlednignen till att MS släpper den nu, för att alal företag ska ha sina 64-bitars drivisar klara när MS släpper den färdiga versionen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av x-per
Men alltså det handlar inte om åsikter, det handlar ju om FAKTA!
Ja du har rätt att det är töntigt att ha "åsikter" om vilken prolle som är bäst
men om man kollar på benchmarks istället så kan man ju se vilken som är bäst!

Ps. Gillar AMD och INTEL precis lika mycket!

jovisst kan man kolla benchmark, men alla program säger ju olika till olika processorers favör:D

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem

Söker ni efter drivrutiner? Kolla då in länken nedanför, så kanske ni hittar det ni söker.

http://www.amd.com/us-en/Processors/DevelopWithAMD/0,,30_2252...

Visa signatur

"Half-Life 2 is like Duracell of games. It just keeps owning and owning and owning."
i7 920@3.2 vCore 1.024 | Asus P6T Deluxe v2 | 6GB Corsair Dominator Twin3X 1600MHz (6-6-6-18) | Noctua NH-U12P SE2 | Asus DC2 Top V2@1000/1344 vGpu 1.025 | WD Raptor 1500ADFD | Corsair HX 750 | Vista Home Premium 64-bit|