kan ngn förklara prisraset?

Permalänk

jo jag skulle kunna tänka mig att handla in en 40 GB disk för 250kr

hehe

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Lade märke till en annan sak på deras sida:
http://www.itbutikken.dk/vareinfo/vis_vare.asp?fs=1&varenr=55...

Det är där dom tar igen "förlusten" på 200gb diskarna.

Permalänk
Medlem

HM

säg till när ni fått era hårdiskar. Vill veta om dom e bra innan jag beställer.

Permalänk
Permalänk
Medlem

Det står ju nu:

991,08 SEK
(991,08)
Upp till en vecka.
(06-03-2004)

Permalänk

Beställde just en sådan och en Logitech MX510 mus
hoppas den är bra
fast jag får hårddisken för 978kr tror jag de va.
"beställde" för 2 dar sen.
fast jag bekräftade den precis nu.

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Duxus
Jag har (sorgligt nog) beställt från ITbutikken förut... fick paketet på posten för en tid sen, ska skicka tillbaka det eftersom de skickade iväg allt jag beställde UTOM moderkortet... vilket känns ganska värdelöst.

Kan meddela att ITbutikken, enligt mina erfarenheter, gör sådär; Lägger in nya produkter i sortimentet med, ruskigt låga lock-priser och, äckligt lång leveranstid. Men ekonomiska som de flesta är, så tänker man att man kan vänta. Sen försvinner lock-produkten ur sortimentet. Så va det som sagt förra gången...

Slutligen, att de andra tillverkarna kommer ner i pris till under 5kr/gb(på stora diskar[160gb+]) inom en överskådlig framtid... inte en chans! Det har just varit ett prisras, kommer inte fortsätta rasa hur länge som helst. Detta är bara en felpris-sättning av ITbutikken... varför annars sätta priset på 200GB-modellen vara lägre än 160Gb-modellen i samma serie?
Kan meddela att ITbutikken knappast betänker att 200Gb-modellen har högre latency osv... De säljer helt enkelt "1st Hårddisk - olika storlekar". That's it.

Måste ju dessutom säga, jag också har beställt 3 ex av de där diskarna... så jag HOPPAS ju att jag har fel
Men jag kan ju inte påstå att jag räknar med det... Hoppas bara att inte ITbutikken lyckas lura alla lycksökare på pengar på något vis genom nån mystisk paragraf som man omedvetet accepterade iom att man kryssar i "Jag accepterar leveransavtalet"
Bara att hoppas på det bästa... men under 5kr/gb på en (tillåt mig kalla det) splitterny disk... inte troligt för 5 öre...

Edit: Fel-kodat och tyrckfel

Har alltid beställt mina hårddiskar från ItButikken de ligger oftast lägst i pris och har såna här erbjudanden emellanåt. Har aldrig haft nåt problem.
Du kan ju dessutom kryssa i "stoppa delleverans" så skickar dom inte grejerna förräns allt finns i lager.

Permalänk
Medlem

WoW.. Ser ju ut att vara lagom i pris det här
Men är ITbutiken någon affär att lita på ?

Och förresten, var på sida kan jag hitta IDE kontrollerkort ?

Permalänk
Medlem

IT-butiken är pålitliga. Jag beställde ett nytt chassi därifrån förra veckan, gick problemfritt. Flera jag känner har beställt därifrån utan krångligheter och säkerligen otaliga härifrån forumet likväl...

Visa signatur

Desktop: AMD 3950X, 64 GB RAM, Nvidia 4070 ... (Windows 11)
Serverdesktop: AMD 5600G, 64 GB RAM (Proxmox)
Labbmiljö: Supermicro SC825 X9DRi-F 2xE5-2667v2 64GB RAM
Kamera: Canon R5, Canon RF 100-500, Laowa 100mm f/2.8, Canon RF 24-70 f/2,8

Permalänk
Medlem

Tackar för tipset, länge funderat köpa ny HDD för ta backup av mina filer och nu blir det av.

Visa signatur

AMD 5900X|ASUS X570-E|Corsair 32GB 3200Mhz|Samsung 990 PRO 4TB + 980 Pro 1TB|ASUS TUF 3080 OC |LG 38GN950-B|Fractal Design Define R6 USB-C|Corsair RM1000X v3|Noctua NH-D15 SE-AM4|Corsair K70 RGB LUX|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ^^staDig^^
dom har ju ändrat priset eftersom
1.a dagen kostade den 980 och nu 991 kr

De behöver inte betyda att de ändrat pris... kan va kronan som försvagats mot den danska kronan med....

Permalänk

har handlat från den sajten innan utan problem
en disk och ett moderkort

så jag tycker dom är ok attt handla från
men nu blir jag sugen att beställa en till ju :-?

blir ju inget bra om jag skall köpa ngt vattenkylningssystem
då blir man ju jätte fattig sen .-(
det tycker nog inte frugan om hehe

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

Då va man en i mängden som beställt 2st..
Faan va najs.

// ViZ

Visa signatur

#1: Intel i7-2600K | 8GB RAM | 780 GTX Ti | 8x Samsung EVO raid-10 LSI 9271-8i
#2: Dell XPS 1330
http://www.excellent-servers.se - http://www.excellent-hosting.se

Permalänk

Hmmm om man kollar priset i danska kronor så ligger det ju på 1359,00 DDK .. och danska kronan e ju dyrare än svenska .. så omräknat till svenska kronor blir det: 1653.22 SEK... fast de kanske har nån form av rabatt för svenska handlare? ... eller så har de gjort något fel...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Hmmm om man kollar priset i danska kronor så ligger det ju på 1359,00 DDK .. och danska kronan e ju dyrare än svenska .. så omräknat till svenska kronor blir det: 1653.22 SEK... fast de kanske har nån form av rabatt för svenska handlare? ... eller så har de gjort något fel...

Normännen verkar också få ett fördelaktigt pris liksom britterna också.

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TimeWalker
Hmmm om man kollar priset i danska kronor så ligger det ju på 1359,00 DDK .. och danska kronan e ju dyrare än svenska .. så omräknat till svenska kronor blir det: 1653.22 SEK... fast de kanske har nån form av rabatt för svenska handlare? ... eller så har de gjort något fel...

Det där såg inget vidare ut. Vi får se om de kommer försöka slutföra ordrarna på måndag, eller om vi får dem strukna.

Permalänk
Medlem

beställning

när man beställer den där hårdisken så ska man fylla i Leveransadress sen ska man fylla i telefon nummer där ska man då skriva +468-nummret eller räcker det med 08-nummret

Permalänk

hmmm detta är mycket lockande, ska ändå beställa en 200gb snart, skulle helst av allt vilja vänta och se hur det går för er men risken finns ju att de höjer priset, tror jag ska slå till på en eller 2 st.... oturligt nog köpte jag en 200 från db förra veckan, en maxtor för 1500

Visa signatur

Jag kan data!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apophis_84
Beställde just en sådan och en Logitech MX510 mus
hoppas den är bra
fast jag får hårddisken för 978kr tror jag de va.
"beställde" för 2 dar sen.
fast jag bekräftade den precis nu.

Bara så du vet, oavsett om du kryssat i Stoppa del-leverans eller inte, så är chansen nog rätt stor att dom tar bort disken ur sortimentet och bara skickar musen... Dyr frakt för en mus osv... Så gick det för mig, läs nedan:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av MrCrab

Har alltid beställt mina hårddiskar från ItButikken de ligger oftast lägst i pris och har såna här erbjudanden emellanåt. Har aldrig haft nåt problem.
Du kan ju dessutom kryssa i "stoppa delleverans" så skickar dom inte grejerna förräns allt finns i lager.

Jag kryssade ur delleverans, sen tog de bort mitt moderkort ur sortimentet när jag väntat drygt 1 månad och skickade resten (bl.a. extraplåt till DET moderkortet) utan att rådfråga eller nånting... Har mailväxlat som en lus och dom spelar mer eller mindre dumma och bara säger: Du kan udnytte din 14 dages returret, men vi kan ikke refundere fragtomkostningerne
Trots att dom inte direkt skickade det jag beställde, eller ens en ersättande vara... men men...
Jag hoppas på det bästa för alla som beställt, men jag tror att disken kommer försvinna ur sortimentet åsså skickar dom iväg resten som alla lagt i ordern "när man ändå beställer lixom..." =/
Det hände mig.:o

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk

Tur att man bara besällde diskarna alltså. Vi får väl se vad som händer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Tur att man bara besällde diskarna alltså. Vi får väl se vad som händer.

Då borde inget kunna hända nej... Jag har ju, som tidigare sagt, åxå beställt...
*Hoppas hoppas*

Visa signatur

Phanteks Shift X: // ASUS ROG Strix B550-I Gaming // AMD Ryzen 7 5800X3D // Gigabyte GTX 1080 Ti OC 11Gb //
// Corsair Vengeance RGB Pro 3600MHz 2x16GB // Corsair H115i RGB Platinum 280mm //
// LG UltraGear GN850 34" IPS 160Hz WQHD // Samsung 970 Pro 1Tb NVMe SSD + Sabrent Rocket 2Tb NVMe //

Permalänk

precis bara hoppas att man får de3t annars får jag ju lite modd grejer

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Medlem

1 disk te mig.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk

priset har inte ändrats sig idag
det känns bra men det e klart
än är det väl inte säkert att man får dom för priset

Visa signatur

*im back from out of space to bash your sorry asses *

Permalänk
Avstängd

grejen är väl att vi kommer få dem för det priset, tror inte konsumentlagen kan rädda dem i detta fallet, men däremot kommer vi antagligen att få vänta tills absolut senaste leverandatum då de beställer i mängd här. Tänk er själva, kanske 500st hårddiskar ger en vinst på 300kr per hårddisk istället för 200 om de beställer in på var 20 disk. Dessutom blir det mindre jobb. Mindre jobb och mer pengar, så vill jag ha det...

Permalänk
Medlem

va gött!!
580gb + 2 eller 3st 200gb har inte bestämt mig än :>

Visa signatur

va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Damodred
grejen är väl att vi kommer få dem för det priset, tror inte konsumentlagen kan rädda dem i detta fallet, men däremot kommer vi antagligen att få vänta tills absolut senaste leverandatum då de beställer i mängd här. Tänk er själva, kanske 500st hårddiskar ger en vinst på 300kr per hårddisk istället för 200 om de beställer in på var 20 disk. Dessutom blir det mindre jobb. Mindre jobb och mer pengar, så vill jag ha det...

Varför tror du de?
dom kan ju ändra priset hur dom vill om dom nu känner för det.
"Vi reserverar oss för: Prishöjningar, valutakursändringar, Force Majure, avgiftsändringar, slutsålda varor, den visade bilden och tryckfel."

eller har jag fel?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem

apophis_84;
kan inte dom på ITButiken säga att priset dom satt är ett "feltryck" ?

Visa signatur

va?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cezer
apophis_84;
kan inte dom på ITButiken säga att priset dom satt är ett "feltryck" ?

Men de har faktiskt haft god tid på sig att ändra felet också

Visa signatur

Workstation: INTEL CORE I7 6700K | 32 GB DDR4 2133Mhz | ASUS STRIX GEFORCE GTX 1070 OC | ~ 3.7 TB | Windows 10 x64 | FRACTICAL DESIGN R4
Server: AMD PHENOM II X6 1055T | 32 GB DDR3 1600Mhz | ~ 10 TB | Vmware ESXI 6.0 | FRACTICAL DESIGN XL
NAS: Xeon(R) CPU E5506 @ 2.13GHz | 16 GB | 4x4TB ~ 7,5TB | UNRAID | FRACTICAL DESIGN XL
Laptop: Macbook Pro 13.3" Retina Early 2013 | 8192 MB | OS X Sierra

Permalänk
Avstängd

Jag kan inte lagen utantill men jag har en svag känsla av att en butik "måste" sälja en produkt till angivet pris om varan inte uppenbart skiljer sig från vad det ska vara. I stil med att Komplett för ett tag sedan råkade skriva att de sålde 19" TFT för 9kr istället för 9000. Då behövde de inte sälja men men om det är en summa som inte blir rätt om man flyttar ett komma hit eller dit så tror jag att om man kopplar in ARN så har man rätten på sin sida. Detta är som jag tror och kan ha fel.

Har man dessutom ingått ett avtal med en butik, som de som har beställt har genom att betala priset så tror jag att ITbutiken kommer få det svårt om de helt plötsligt vill ha dubbelt betalt...