Adblock fungerar dåligt i FireFox? (OS X)

Permalänk
Medlem

Adblock fungerar dåligt i FireFox? (OS X)

Har installerat senaste nightly av AdBlock, men den verkar inte känna av flashbanners, alltså den lilla "fliken" dyker inte upp som tidigare. Det går fortfarande bra att spärra andra bilder och servers...

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Det fungerar inte heller i FireFox 0.8, så det är kanske inte implementerat än?

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk

Har du inte knappen längst ner till vänster i browsern?
Så att du kan plocka fram alla "element" som är blockbara?

Det kanske tar lite längre tid, eller är omständigare.
Men funktionen finns i alla fall....

Permalänk
Medlem

triumphtiger, det du pratar om är popup-blockern, inte ad-blockern. Om du högerklickar på någon reklambild ( Alltså inte en Flash-film ), så finns alternativet "Block images from NN..." där NN är den adress/url som har reklambannern. Testa t.ex. att högerklicka på Jens Of Sweden-reklambannern på den här sidan så får du se hur det ser ut.

Visa signatur

Fame's a bitch, man

Permalänk
Medlem

bfilter är en bra anti-reklam proxy.
Kan även ta bort allt flash om man inte har pluginen t.ex

Finns både till Windows och *nix.

Den funkar riktigt bra tycker jag, byter ut banners mot tomma bilder och inte bara tar bort HTML koden eller något liknande, vilket resulterar i att sidor ser fula ut ibland.

http://bfilter.sf.net

Visa signatur

"..make the move over to a rackmount case, because rackmount cases get you chicks.."
-- Routermonkey

Permalänk
Medlem

Oftast så blir sidorna snygga med adblock.
Bara i bland som det blir ett grått fält där bilden var.

Permalänk
Medlem

Lånar tråden lite, jag kan inte ens installera Adblock, kör Firefox 1.6 samt Tiger. Det vägrar komma upp i tillägg och jag har prövat starta om både datorn samt firefox

Visa signatur

Bara för idag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AddeC
Lånar tråden lite, jag kan inte ens installera Adblock, kör Firefox 1.6 samt Tiger. Det vägrar komma upp i tillägg och jag har prövat starta om både datorn samt firefox

Du har installerat över en gammal version. Gör backup på dina bokmärken och ta sedan bort din gamla användarprofil. Om inte OS X skiljer sig allt för mycket från övriga POSIX-OS så borde det vara under ~/.mozilla/firefox eller ~/.firefox ...

Permalänk
Medlem

Förmodligen INGET ni vill höra men jag kör det åndå.
Många webplatser är beroende på den inkomsten som genereras utav den reklam dom har på sidorna. Ju fler som tar bort annonser destå fler potensiella adklickar/reklambesök genereras och därmed mindre pengar att driva siten. För att då kunna ha uppe siten kommer siteägarna då istället vara tvugna till att kräva betalt medlemsskap vilket svider ännu mer i ögonen på "allt på Internet ska vara gratis för jag betalar ju för Internetuppkopplingen"-folket.
Däremot har jag full förståelse för folk som blockerar oönskade annonser såsom porr eller sviniga popuper.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iXam
Förmodligen INGET ni vill höra men jag kör det åndå.
Många webplatser är beroende på den inkomsten som genereras utav den reklam dom har på sidorna. Ju fler som tar bort annonser destå fler potensiella adklickar/reklambesök genereras och därmed mindre pengar att driva siten. För att då kunna ha uppe siten kommer siteägarna då istället vara tvugna till att kräva betalt medlemsskap vilket svider ännu mer i ögonen på "allt på Internet ska vara gratis för jag betalar ju för Internetuppkopplingen"-folket.
Däremot har jag full förståelse för folk som blockerar oönskade annonser såsom porr eller sviniga popuper.

Så du menar att du plikttroget sitter och kollar på tv-reklamen, istället för att zappa eller koka kaffe?

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Så du menar att du plikttroget sitter och kollar på tv-reklamen, istället för att zappa eller koka kaffe?

TV-reklamen är kvar även om man kokar kaffe. Vad han menar är nog att man kan titta bort istället.

Visa signatur

I don't want to be human! I want to see gamma rays! I want to hear X-rays! And I want to - I want to smell dark matter!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cable_guy6
TV-reklamen är kvar även om man kokar kaffe. Vad han menar är nog att man kan titta bort istället.

Man tittar ju inte på den hur som helst, så det gör ingen skillnad om man tar bort den eller tittar bort, förutom att man inte får krupp av alla blinkande banners och popups om man tar bort den.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!