www.itbutikken.dk värdelöst!

Permalänk
Medlem

fick mitt chassi idag.. inget fel på det. får se på måndag hur dom har behanlat processorn...

Permalänk
Medlem

Dom gånger jag har handlat från itbutikken så har jag inte haft några problem.
När jag nu senast beställde två hårddiskar som var beställningsvara så tog det cirka en och en halv vecka tills jag hade diskarna hemma. Frakten från Danmark tog tre dagar och jag bor i Norrbotten så det var riktigt bra.

Paketet jag fick diskarna i var en rejäl kartong fylld med ett papp-material som har dämpande effekt, diskarna var i utmärkt skick.
Av egna erfarenheter så är bubbelplasten inte så bra faktiskt, om något ligger lite löst i paketet så kommer bubblorna att gå sönder och innehållet kan röra sig ännu mer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av davidhellmyrs
Alltid lika roligt med folk som inte kan urskilja svenska och utländska lagar
Danmark är Danmark, Sverige är Sverige. Konsumentköplag med samma rättigheter i Danmark (inte lika säker?)

Det är en risk man tar när man handlar "billigt".

Svensk kund = Svenska lagar.
w1per om något ligger löst i paketet har de ju misslyckats med packningen.

Visa signatur

Ryzen 7 7700
Gigabyte B650 Eagle ax
2x16 GB RAM
Sapphire Radeon RX 7800 XT PULSE

Permalänk
Avstängd

Då vet man! Tur att man inte köpt någt därifrån!

Permalänk
Medlem

Hm.. läser detta på IT-butikkens hemsida.. kan nån förklara för mig vad skillnaden är?

Hitachi DeskStar 7K250, Hårddisk, 250 GB, inbyggd, 3.5", ATA-100, 40 pin IDC, 7200 rpm, buffert: 8 MB 1.777,-

Hitachi DeskStar 7K250, Hårddisk, 250 GB, inbyggd, 3.5", ATA-100, 40 pin IDC, 7200 rpm, buffert: 8 MB 2.414,-

Permalänk
Medlem

700:- spänn är väl skillnaden?
Är det samma artikelnummer på dom?

Visa signatur

"Det var bättre förr, men inte länge till.."

Permalänk
Medlem

Man får godis med emballaget också när man handlar med datorbutiken

Blev förvånad över det här med itbutikken.dk. Jag har handlat massor av dem och det har aldrig varit något problem och dom är alltid snabba för mig. Min WD 800 JB var väl emballerad.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Antielefant
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ykalon
Svensk kund = Svenska lagar

Nope... Dansk firma = Danska lagar.

Citat:

Konsumentverkets riktlinjer om E-handel - http://www.ko.se/Documents/internetit/nordisk_standpunkt_ehan...

En näringsidkare som marknadsför produkter över gränserna inom EES är i första hand skyldig att följa lagstiftningen i sitt etableringsland enligt e-handelsdirektivet (2000/31/EG). De nordiska konsumentombudsmännen kan ingripa mot marknadsföring på Internet från andra länder inom EES om det är nödvändigt för att skydda konsumenter vars intressen annars riskerar att allvarligt skadas och åtgärden står i rimlig proportion till intresset att skydda konsumenterna. Ingripande mot marknadsföring som kommer från länder utanför EES kan alltid ske om marknadsföringen riktar sig till konsumenter i ett eller flera nordiska länder.

En utländsk firma är alltså inte skyldig att följa svensk konsumentlag om de inte finns fysiskt i Sverige med ett svenskt organisationsnummer.

För mer info om itbutikken, se
www.net-tjek.dk (Forbrugerombudsmandens hjemmeside om e-handel)
www.fs.dk (forbrugerstyrelsens hjemmeside)

Visa signatur

i7-12700KF | 128 GB DDR4-4000 | RTX 4080 | Samsung 990 Pro | 3xAcer XB270HU G-Sync

Permalänk
Medlem

Problemet med lokala butiker är att de tenderar gå i konkurs och byta ägare förutom att vara hutlöst dyra

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Problemet med lokala butiker är att de tenderar gå i konkurs och byta ägare förutom att vara hutlöst dyra

Tur att man bor mindre än 200m från en bra lokal datorbutik med bra priser, brukar finnas med på buggy.no-ip.com

Visa signatur

Sverige är ett så litet land att det bara får plats en åsikt i taget där.

Permalänk
Medlem

Köpte min skärm där och den funkar hur fint som helst men efter alla trådar om att itbutikken inte är bra så kommer jag nog aldrig köpa där mer , man vill ju inte riskera bli "blåst"

Visa signatur

-._.-

Permalänk

min hårddisk funkar prima därifrån, och den har dunkats in i plåt med, men sen är deras svenska ganska kass, mailade dom om att dom skulel avbeställa en sak, efter15 dagar kommer ett brev, ni ska nu hämta ut era paket, senska jag paya 150 för frakten eftersom domfattade noll av vad jag skrev, men nu fick dom betala och jag får handla vidare där

Visa signatur

Ursäkta att jag stavar dåligt, du får gärna rätta mig!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M@TtE_9999
min hårddisk funkar prima därifrån, och den har dunkats in i plåt med, men sen är deras svenska ganska kass, mailade dom om att dom skulel avbeställa en sak, efter15 dagar kommer ett brev, ni ska nu hämta ut era paket, senska jag paya 150 för frakten eftersom domfattade noll av vad jag skrev, men nu fick dom betala och jag får handla vidare där

Är svensk och fattar knappt vad du skriver, så det är kanske inte deras språk det är fel på.

Visa signatur

Navigare necesse est, vivere non est necesse.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MarcusS
Är svensk och fattar knappt vad du skriver, så det är kanske inte deras språk det är fel på.

WORD!
Nej men efter allt man hört så vågar man inte handla där...

Permalänk

jag har beställt en 80gb WD disk 8mb cache så klart, ett chieftech chassi, och, hum det var nog allt.

chassit tog längst tid, det tog hela 3dagar
hårddisken fick jag på 2

hårddisken fungerar fortfarande väldigt bra, men mitt chassi har blivit moddat

är jag någon slags favorit kund hos dom eller vad?
jag har rekomenderat itbutikken.dk till mina vänner som också har köpt sina diskar där ifrån.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Okej jag är inte så nöjd med itbutikken längre men de får en chans till att rätta till detta annars kommer ni få höra ett och annat om itbutikken i framtiden

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

har fått grejjerna nu och allt fungerar.. (eller inte HDD'n som ä pajj) och allt var bra inslaget. (processor, chassi, switch, chassi sida)

Permalänk
Avstängd

Handlar aldrig med någon som inte svalt morgon gröten innan dom talar..

Men fan vad datorbutiken är bra på att skrämma skiten ur mig, specielt då jag beställde moderkort, CPU, 1024MB RAM och kylare.. öppnar kartongen och börjar packa upp allt på bordet.. men vad fan, bara moderkort och kylare men igen CPU och minne, SHIT.

Det visade sig att CPU och minne låg så fint inlindat i bubbelplast som jag redan slängt i papperskorgen

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

Itbutikken.dk är den bästa datorbutik jag stött på. Bra service, och möjligheter att via internet ändra sin order när som helst innan den levererats.
En av mig mycket efterlängtad funktion. Då slipper man hålla på och maila om man vill ändra sin order på något sätt. Mycket enklare!

Varorna är väl inslagna, och om de riskerar att ligga och stöta mot varran skickas de i separata paket.
Supporten är trevlig, och det märks verkligen att itbutikken försöker vara en bra butik. De är de också.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Byt inköpsansvarig på den IT-avdelningen säger jag bara....

Duedate

Permalänk

Fick idag en HDD och brännbara skivor.

Eftersom jag läste tråden innan jag beställde så innan jag öppnade paketet stog jag och skakade den utan att höra någonting. Vilket är bra eftersom ingenting rör sig i paketet.
Pappret som vissa var så negativa till var det inget fel på. Det är gjort för att packa in saker i och är "fluffigt" för att ta emot stötar men hårt att den inte ger efter för mycket. Hurvida det är bättre eller sämte än bubbelplast låter vi ha osagt. Men antar att lika mycket bubbelpalst kanske tål mer.
De hade iaf. sånt papper ca. 5cm runt hddn så den var säker. Men om ni vill vara på den säkra sidan, om ni känner er osäkra så skriv att de ska paketera bra.

Paketer verkade komma från Malmö (stog det på lappen i paketet).

När de inte kunde leverera kom ett email (på danska(!), vilket iof. är lättare att förstå än engelska om man inte kan engelska. Beror väl på hur man tänker.) där det stog någonting med att det skulle dröja en dag längre. När de skickade paketet så kom ett till mail som sa att paketet blivit skickat.

Frakten gick på ca. 120-130kr

Får väl se om hddn går sönder inom 1år men kommer troligen inte att skylla på paketeringen.

Hittills ingenting speciellt negativt om itbutikken.dk.

Permalänk
Medlem

Itbutikken är inte den bästa men absolut inte den sämsta heller.

Personligen pratar jag engelska med supporten, funkar sisådär.
Har haft ett par RMA ärenden, gick ganska smidigt förutom när dom skickar en ännu trasigare saker i utbyte för den trasiga jag skickade...

Har alltid fått portofri paketlapp av dom för returer.

En nackdel är deras tull-rutiner som tar ett par dagar extra.
(paketet postas till malmö, packas om, postas till danmark med div tullpapper!! ...so much for EU...)

Fick lite högre portokostnad än väntat när jag splittade min försändelse i två delar.
Första lasset:
puckot som packade den dagen skickade högtalarna i sin egen låda + en kartong till med resten av lass nr.1... den kartongen var stor nog för att hålla högtalarna åxå!
Jag fick dubbel portokostnad... och bara halva ordern expiderad!

Lagersaldo och deras leverantörs lagersaldo stämmer inget vidare när man lägger ordern, man får ofta vänta...

Lite lurigt med tangentbord... är man lite snabb och inte kollar nogrannt kan man få ett "tastatur" istf tangentbord.. inge kul med deras fula extra alfabetsbokstäver.

Kan vare sig rekommendera itbutikken eller råda folk att hålla sig ifrån.
Har man hittat något till rätt pris och har tålamod: beställ för all del därifrån.
Gillar man säkra snabba puckar: blir det nog något annat bolag som funkar bättre.

Visa signatur

Det hemska med att bli klokare är att man tyvärr inser hur lite man egentligen vet!
Everything good in life is about nitrous compounds. I mean: liquid nitrogen-Fun with CPUs! Nitromethane-Gets 5000HP from 8 litre engine! Nitrous oxide-A laughing matter! Btw, 78% of the atosphere contains pure nitrogen!!! That's probably why you are smiling now!

Permalänk

Har handlat hos itbutikken 1 gång, var en xp-m processor Det gick fint, inga problem alls och den håller än i dag

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbror_eskil
Har handlat hos itbutikken 1 gång, var en xp-m processor Det gick fint, inga problem alls och den håller än i dag

Samma här.

Visa signatur

2500k @ 4.0GHz 1.190v | MSI P67A-GD55 | 8GB @ 1333MHz 9-9-9-24-1T 1.48v | Gigabyte 6970 OC (tre fläktar ver) @ core 920MHz mem 1490MHz 1.175v | Corsair TXV2 650W | Win 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem

Re: www.itbutikken.dk värdelöst!

Vafö gör de på detta visset vafö vafö
Företaget hade inga pengar köpte från Danmark(eller Sverige) istället för butiken runt hörnet- Sparade en peng men fick inte gå i säng för alla trubbel kom som i ett stort gäng.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av silent
Jag köpte för cirka 2 månader sedan 2st Western Digital 200gb JB diskar ifrån itbutikken.dk för att dom var billigast, med inte en tanke på att dom kunde ha nått så fruktansvärt leverans sätt!!

Jag beställde diskarna cirka den 22ndra December, då stod det " i lager " den 12fte januari får jag en lapp ifrån posten att dom kom in dagen innan. Jag åker dit, hämtar ut ett fint brunt paket, går hem, öppnar paketet och i chocktillstånd ser jag att hårddiskarna är inlindade i nått som inte liknar något annat än det bruna pappret man lindar in fisk i!! istället för bubbelplast så har dom använt papper till att "dämpa" diskarna med! Jag skriver till itbutikken och säger att dessa diskar kommer inte klara sig i ens 6 månader, Jag får ett lamt svar där det står att deras papper funkar exakt lika bra som bubbelplast. Jag sätter i diskarna i företaget jag jobbar förs server, och börjar utan annat val lägga över information på dom, efter 36 timmar börjar ena disken spotta ur sig read/write error och en timme senare är unix servern död, företaget står still i 7 timmar tills servern blir ombootad, disken är helt kaput! jag skriver till itbutikken men får inget svar. 3 veckor senare hör jag att cache'n på den andra disken håller på att resetta sig var 20-30nde sekund, (alvarligt fel) och ett par timmar senare så börjar loggen spotta ur sig samma fel som på andra disken. Western Digitals reparations verktyg kan inte reparera diskarna. Dom är helt trasiga och informationen på dom är förlorad. Jag skriver en en gång ett email till itbutikken och får ett "vad är ditt ordernummer", jag blir sur och ringer deras support och får prata med en sömnig person som totalt visar noll service förmåga, jag ber honnom söka på mina person uppgifter och säga vad dom tänker göra åt saken. Han säger att jag skall besöka deras hemsida, skriva ett return nummer och betala frakten för att skicka tillbaka dom trasiga diskarna till itbutikken för att få nya diskar, sist en kolega gjorde detta tog det 2 månader innan han fick tillbaka en hårddisk. Efter att ett företag har packat hårddiskar i papper, förväntat att dom skall hålla, svarar inte på email, och tänker sedan inte ens vara lite service minded börjar man undra vad det är för företag dom försöker köra. Bara ideén om att skicka en hårddisk ilindad i papper är tamejfan sanslös! Hoppas att ni andra lär er från detta post och köper era hårddiskar ifrån datorbutiken eller komplett för 50 lappen mer och får diskar som funkar! köpte 3st lika dana diskar ifrån datorbutiken innan och dom var inpackade i så mycket bubbelplast att man inte såg hårddiskarna, dom har nu kört i 4 månader utan minsta fel loggning!

Permalänk
Medlem

Tack för informationen!

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.