"Krigsspel" till barn

Permalänk
Medlem

Minns att jag fick spela Doom II på brorsans dator när jag var yngre, inte lite skraj jag blev när man hörde monstrena göra sina läten (ni vet de som lät som grisar). Och banorna som det blev mörkt på? Ja, jag sprang så fort jag kunde mot ljuset!

haha.. vilken inlevelse man hade då..

Permalänk
Medlem

Fattar inte hur folk kan föreslå spel som Half-life. Även om man kan stänga av blod så är det ändå läskigt.

Snubben behöver lära sej lite strategi. Ge honom Total Annihilation, eller möjligtvis Transport Tycoon.

Permalänk
Medlem

Asg... Gamla minnen väcks till liv igen... När jag var 8 år gammal så var jag skitskraj när jag spelade t.ex. doom... Och när man tänker på Alien filmerna... Jag kunde fan inte sova på nätterna..

Visa signatur

Hyvää Joulua!

Permalänk
Medlem

håller faktiskt med de här som sagt att det är lite väl läskigt med half-life.. jag blir fortfarande skraj av att krypa runt i ventilationstrummor när de där )(#/¤#(¤) headcrabsen hoppar fram och skrämmer skiten ur en

så ångrar min första post om half-life...och säger istället c&c, red alert, starcraft(?), Total annihilation eller varför inte worms? kanske inte worms 3d med tanke på datorn du har men själv tycker jag ändå att de äldre versionerna är roligare och de är inte direkt skrämmande heller

Permalänk

För att säga så här.
Jag är också imot FPS spel, och sa först ifrån att jag inte tyckte att det var bra.
Problemet är att han har varit hos någon kompis och spelat något FPS-spel, och hans föräldrar (mina också iofs ) har lovat att han skal få ett FPS-spel.

Tänkte lite på Serious Sam. Tror kanske det skulle funka ganska bra, och där är det iallafall inga människor man skjutar på. Mest maskiner osv. Lite krävande för datorn kanske, men den borde kunna klara av det.

Half-Life är då uteslutet ( jag har aldrig spelet det, så jag visste inte att det var 15+)

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

Clive Barker's Undying

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk

Mitt råd: Köp honom ett gammalt Nintendo 8-bitars samt en hel hög med klassiska spel. Det är det perfekta botemedlet mot blodtörsten.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Min bror är 8. Jag har lärt han att spela cs.

Permalänk

Dude!! Medieval: Total War ger du pojken.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Säjer bara ett spel:
Bad toys 3D
http://www.tibosoftware.com/badtoys.htm

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem

Myris : HAHAH

Serious Sam är väl ganska våldsamt.. Ganska otäcka monster också tror jag för en 8-åring..

En varning för Worms 3D - har testat och det är absolut inget kul. Avsaknaden av sikte gör det helt jefla omöjligt

CS kan ju vara nåt annars. Bara han förstår att det är på låtsas borde det inte skada honom mer än vad det skadat andra Det är ju inte otäckt eller något sånt.

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird
Myris : HAHAH

Ungen måste ju vänja sig lixxom.

Visa signatur

I just love the fact that there is a global integer variable named 'i'. Just think, you will never need to declare your loop variable again!
To avoid collisions where a loop that uses 'i' calls another function that loops with 'i', be sure to stack 'i' and restore it when your function exits.

Permalänk
Medlem

Ja det kan ju vara en strategi.. Härda honom till en riktig man i unga år

Nej följ mitt råd : Följ inte Myris råd

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk
Medlem

Warcraft eller Knight Online, finns att hämta här.

Visa signatur

Osvald: AMD 64 3200+ | 1024 GiB RAM | Sapphire X700 Pro

Permalänk
Medlem

Postal 2

Visa signatur

Framtiden var bättre förr...

Permalänk

Carmageddon

Visa signatur

» Well, tough titties...

Permalänk
Medlem

age of empires 2+exp så får han lära sig lite historia också och det är inte blodigt och kräver inte så mycket av datorn!

Permalänk
Medlem

Ge killen tekniklego eller vad det kallas nu för tiden. Man kan ju bygga robotar som man confar via PC:n och kan få den att åka runt och plocka upp saker å fan vet allt. Lego är fan världens bästa leksak. Kreativt och lärande. Lego for president!

Visa signatur

Tjoflöjt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RhedMan
Ge killen tekniklego eller vad det kallas nu för tiden. Man kan ju bygga robotar som man confar via PC:n och kan få den att åka runt och plocka upp saker å fan vet allt. Lego är fan världens bästa leksak. Kreativt och lärande. Lego for president!

Med vems plånbok? :(:(

Permalänk
Medlem

Sims är ett råbarkat krigsspel när man kommer till triangeldramorna...bitchslap all the way!

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Medlem

c&c serien , Warcraft serien, Starcraft , Diablo , Diablo II (lod) .

Fina spel som inte kräver att man kan engelska eller är speciellt blodiga. klicka klicka klicka osv

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ge honom en bunt strategispel så kanske han kan utvecka sitt tänkande istället för att avtrubba det.

Jag märkte att alla som rekommenderar våldsamma och blodiga spel är registrerade år 2003 och senare. Måste ni hävda er som tuffa här på forumet genom att rekommendera våldsamma spel till ungen? Det kanske var tänkt att ses som humoristiska svar, vad vet jag, men det uppfattas inte alltid som det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nightcrawl
Sims är ett råbarkat krigsspel när man kommer till triangeldramorna...bitchslap all the way!

Sims är ett råbarkat krigsspel när man har en syster lr dylikt som spelar det på samma burk och snor ovannämdes man / fru

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av The_Fatrix
Sims är ett råbarkat krigsspel när man har en syster lr dylikt som spelar det på samma burk och snor ovannämdes man / fru

Haha jo

Visa signatur

Spelar mestadels Arma 3, men även sådant som Factorio och Rimworld.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Larssa
age of empires 2+exp så får han lära sig lite historia också och det är inte blodigt och kräver inte så mycket av datorn!

Oj, bästa iden hittills.

Permalänk
Medlem

Fan vad irriterad jag blir på dagens föräldrar!! När jag var 8 bast fick jag inte se filmer med våld och dylikt. Självklart tittade jag hos kompisar som fick det och använde det som argument när jag tjatade på päronen, men där var det stopp. Idag får ju varenda jävla unge gör som han/hon vill!

Jag tror absolut inte att våldsamma spel påverkar 15-åringar och hatar när mord skylls på datorspel osv.. Men att 8-åringar ska sitta och spela krigspel är absurt! En 8-åring kan inte skilja på spel och verklighet (sämre i alla fall). Han kommer spela så många blodsspel när han blir äldre, varför börja så tidigt?

Visa signatur

Abe:
I used to be with it, but then they changed what "it" was. Now, what I'm with isn't it, and what's "it" seems weird and scary to me.

Permalänk
Medlem

Jag minns när jag var liten. Då satt man ibland och såg någon häftig krigsfilm, inte alls blodig ur vuxnas ögon sett. Men så fort filmen var slut sprang man ut och lekte krig. Då "karate kid" gick på tv stod ju halva skolan och övade karatesparkar dagen efter. Barn är lättpåverkade!!

Jag känner många personer som låter sina barn spela allt för våldsamma spel. Exempelvis skaffade en kille/gubbe Max Payne till sin 11årige son. Det är ju sanslöst hur man kan ge ett sådant spel. T.o.m jag som är mer än dubbelt så gammal tycker att vissa moment i det spelet är sjuka. De jag främst syftar på är då huvudfiguren blir neddrogad och springer runt efter konstiga linjer och hör människoskrik. Tänk om föräldrarna kunde tänka till någongång och ge spel som passar deras ålder, de tyngre våldsspelen kan de spara med tills de blivit så pass mogna att det ser skillnad på spel och verklighet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlackBird

En varning för Worms 3D - har testat och det är absolut inget kul. Avsaknaden av sikte gör det helt jefla omöjligt

Man kan få fram siktet genom att hålla inne Q (lr vad man nu har ställt in för knapp).. Fast det kanske nte var det du menade?

OnT: Även om det inte riktigt är ett FPS, så kanske Sonic Adventure DX vore ngt?

Permalänk
Medlem

vb: Jo fick höra det idag Men det var inte lika kul som 2D-Worms iallfall

Quake 3 går att få gore-fritt sammtidigt som det inte direkt har några otäcka element. Visst spelar man mot monster men det är väldigt "opersonligt". Han tränar ju reflexerna lite då iallfall

Tror tyvärr han kommer bli besviken om han inte får ett ritkigt FPS. Han må vara lättpåverkad men han är nog inte dum...

Visa signatur

O11D Evo | Aorus Z790 Elite AX | 13600K | Kingston 5200 CL40 32GB DDR5 | Galahad 360 | 7900 XTX Nitro+ | Kingston Fury Renegade 1TB & 2TB NVMe | 2 x 860 EVO 1TB @ RAID0 | Ironwolf 8TB | Asus PB278QR & VG27WQ1B

HP Microserver Gen8 1610 | Samsung 840 120GB | 2x WD RED 1TB RAID 1 | 1x WD RED 2TB | 1x WD Green 1TB

Permalänk

Hehe, mycket olika svar här måste jag säga..
Men iallafall, skal jag ge honom något spel, så skal det iallafall inte vara människor man går runt och skjuter. Räcker med monster.

Iofs så lär han sig redan en del om vapen o.l. när han är med i skytteklubben, så skulle tro att han vet att man inte går omkring och skjuter folk.
För han räcker det med älg (Han har förövrigt suttit ganska många timmar med Deerhunter-serien). Men nu var det tydligen inte bra nog.

Jaja, jag får se om jag lyckas övertala honom i morgon att låta bli. Men det lär nog bli lite knepigt, han ringde i går och undrade om jag kunde komma hem en dag tidigare

Visa signatur

- "ZyberZone är min nya hjälte." - LazyDroog, 2004-09-12 13:23
- "Saying that Java is nice because it works on all OS's is like saying that anal sex is nice because it works on all genders"