Uru Ages Beyond Myst

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2003

Uru Ages Beyond Myst

Sitter här och funderar om jag ska slänga mig in i ett nytt mmorpg spel, har tröttnat en del på både AO och EVE, och tyckter att URU kanske kan vara något annorlunda och kul att testa.
Nu undrar jag bara om någon spelar/spelat det och kan säga om det är bra eller värdelös crap, isåfall får jag väl vänta tills WoW släpps

Laptop: MacBook Pro 15,4" | i7 - 4Gb DDR3 - Intel 320 160Gb SSD | MacBook Air 13,3" | i7 - 4Gb DDR3 - 256Gb SSD
Photoblog: eco.nu | D90 + Nikkor 18-200 VR + Sigma 10-20 + Nikkor 35/1.8 + Sigma 17-50/2.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppsala
Registrerad
Jul 2001

URU är inte direkt ett mmorpg... Det är ju ett singelplayer spel också.

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
I en flaska
Registrerad
Apr 2003

Finns ju (eller har funnits) Uru Live som är (var) multiplayer. Men var det så att det lades ner?

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Oslo
Registrerad
Jan 2003

Hmm kan stämma, nu när jag kollar deras hemsida hittar jag inget om online spelandet :/
Dock finns det nytt gratis expansion iaf

EDIT :
Uru Live is being put to bed.

Even with all of the time, money, resources, code, people, sweat, and heart that were poured into Uru Live, we needed a certain number of subscribers to pay the bills. We didn't get there. Uru Live is innovative and unique, its online universe is one of the most beautiful and complex ever built, anywhere. The idea of ongoing content was dramatic and forward looking, but it required a substantial continuing effort to sustain. We were just not able to signup the number of subscribers (even for free) necessary to pay for that effort.

Antar att det inte blir något online spelande, men köper det nog ändå, kostar bara 149kr på webhallen och tror det är värt det för singeplayer iaf

Laptop: MacBook Pro 15,4" | i7 - 4Gb DDR3 - Intel 320 160Gb SSD | MacBook Air 13,3" | i7 - 4Gb DDR3 - 256Gb SSD
Photoblog: eco.nu | D90 + Nikkor 18-200 VR + Sigma 10-20 + Nikkor 35/1.8 + Sigma 17-50/2.8

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Aug 2007

Gammal tråd men...

Uru Live har varit igång igen ett tag nu. Mycket roligt spel, och fastnar man är det bara att teleportera sig till staden och fråga om hjälp, eller hitta någon bra walktrough. Grafiken är hyfsat bra, miljöerna är fantastiskt snygga. Dock har den ju några år på nacken. Jag spelar Uru Live emellanåt och heter Beyond The Mind, med eller utan mellanslag. Adda mig gärna som buddie om någon här spelar!

Citera mig så att Jag kan hitta tillbaka!