Heroes Of Might And Magic 3 och 4 problem

Permalänk

Heroes Of Might And Magic 3 och 4 problem

När jag ska installera bårde Heroes 3 och 4 får jag upp en fellogg och det är följande fil som strular _INS5576._MP.exe, jag kan inte heller köra sysinfo utan att få upp en fellogg.

Jag kör Win2000 Pro med SP4.
CPU: P4 2.6 Ghz @ 3Ghz
1024 DDR PC3700
GeForce Ti4600

Har någon samma problem?

Permalänk
Medlem

Re: Heroes Of Might And Magic 3 och 4 problem

Var glad att du inte kan installera 4:an.

Sorry, men var bara tvungen att säga det

Edit:
kolla den här sidan: http://www.murraymoffatt.com/software-problem-0001.html

Det KANSKE kan hjälpa dig.

Permalänk

Re: Re: Heroes Of Might And Magic 3 och 4 problem

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheFunnyMan
Var glad att du inte kan installera 4:an.

Sorry, men var bara tvungen att säga det

Edit:
kolla den här sidan: http://www.murraymoffatt.com/software-problem-0001.html

Det KANSKE kan hjälpa dig.

Tyvärr fungerade det inte för Heroes, men tack ändå.

Permalänk
Medlem

Dum fråga, Men har du mailat 3DO? Eller gick dom i KK?

Permalänk
Medlem

om du nu tänker köpa femman, gör inte det. det är tråkigt. 3:an FTW!!!

Visa signatur

Expect the unexpected, and you will never be surprised.

Permalänk
Medlem

Håll dej till trean, och kolla den här länken, jag är i skolan så jag hann inte komma funnymans länk men..
http://telp.org/mm9/tavern/anyboard/posts/35299.html

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem

Här finns en möjligt lösning för Heroes IV i alla fall, det kanske funkar för 3:an också: http://telp.org/mm9/tavern/anyboard/posts/35299.html
Så kopiera den första cd:n till hårddisken och ta bort chkreqs.dll. Kör sen setup, och då borde det funka.

Själv tycker jag att alla fem heroes-spelen är hur skoj som helst, särskilt 2:an. Men jag förstår inte varför folk ska hålla på och hacka på 4:an, det fick ju lysande recensioner. Jag tyckte i alla fall att det var ett riktigt bra spel.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Själv tycker jag att alla fem heroes-spelen är hur skoj som helst, särskilt 2:an. Men jag förstår inte varför folk ska hålla på och hacka på 4:an, det fick ju lysande recensioner. Jag tyckte i alla fall att det var ett riktigt bra spel.

Jag gillade det inte, gav det aldrig en chans dock. Lånade det av en polare och när det inte levde upp till mina förväntningar spela jag inte mer än 30 min.

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RobbaZ91
Jag gillade det inte, gav det aldrig en chans dock. Lånade det av en polare och när det inte levde upp till mina förväntningar spela jag inte mer än 30 min.

Så gjorde jag också först måste jag erkänna, men senare tog jag upp det igen eftersom jag inte kunde tro på att ett Heroes-spel kunde vara dåligt. Och det är faktiskt riktigt bra bara man ger det en chans. Jag tror att det är många som inte ger det en riktig chans eftersom det är ganska olikt Heroes 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av perost
Så gjorde jag också först måste jag erkänna, men senare tog jag upp det igen eftersom jag inte kunde tro på att ett Heroes-spel kunde vara dåligt. Och det är faktiskt riktigt bra bara man ger det en chans. Jag tror att det är många som inte ger det en riktig chans eftersom det är ganska olikt Heroes 3.

Kanske ska göra det då, fast jag har så mycket annat jag måste spela:D

OnT, hur går det för TS?

Visa signatur

| Intel Q6600 | Asus - P5W DH Deluxe | 8800 Gts 512MB | Antec P180B | Corsair HX520 | Corsair PC6400 DDR2, 2048MB | WD500GB 7200RPM | Hp W2207H |
Ursprungligen inskrivet av fsvo: "Det finns helt klart två sorters människor. 1. De som googlar 2. De som frågar dem som googlar"www.justfuckinggoogleit.com.