Behöver en bra firmware för Nec-1300a

Permalänk
Medlem

Behöver en bra firmware för Nec-1300a

Hej pojks och flicks!

Jag har fått trassel med min Nec ND-1300A. Tidigare har jag använt mig av Memorex dvd-r skivor och har 100% lyckade bränningar med dom. Igår köpte jag en ny laddning av samma skivor men noterade att det inte var vit (printable) ovansida som det varit på de tidigare jag använt. Tänkte inte mer på det, tills jag till min fasa upptäcker att brännaren vägrar ta dom och istället ger mig ett mediaerror. Nu har jag tröttnat på det här larvet med att nec:en inte tar vissa skivor och har tänkt uppdatera min firmware med en hackad variant. Har sett att det finns en portal på nätet med firmwares men den verkar vara nere, kan iaf inte ladda ner därifrån.

Så till min fråga: kan nån vänlig själ maila över en fungerande *bra och beprövad* hackad firmware till mig?

jono-at-palmenco-dått-se

Tack!

Permalänk
Medlem

Hade du läst min tråd hade du sett att jag redan försökt ladda ner därifrån, men den verkar ligga nere. (inte sajten men downloadservern)

Permalänk
Medlem

Vilken firmware använder du nu? 1.0A kör jag med och har fungerat smärtfritt hela tiden.

Visa signatur

 Mackintåsh: Intel i7-2600 (3.4 GHz) - Gigabyte Z68MX-UD2H-B3 - Gigabyte Radeon HD6870 - Corsair VengeanceLP (4*4 GB) - Corsair Force Series 3 120 GB - OCZ 500W PSU - Dlink DWA-556 (WLAN) - ST Lab F-261 FireWire PCI-E 1394a Card - Apple G5 Case - Apple Mac OS X

Permalänk
Medlem

Körde 1.0A fram tills nu men det funkade alltså inte med dessa nya skivor. Nu har jag pillat in en hackad firmware och det går som tåget.

Permalänk
Medlem

Jag kör också på 1.0A och alla skivor funkar med min NEC brännare. Konstigt att dina Maxtor inte funkade.

Permalänk
Medlem

Alla skivor jag testat funkar med 1.0A.. typ