Behöver hjälp med komponenter till en ir mottagare
Urdrag ur en guide:
---------------------------------------------------------------------------------
The heart of it all is the infrared receiver IC. Personally I used a Vishay TSOP 1738., but other ICs can be used as well. Here is a small list of ICs that have been successfully used to build a serial port receiver. Be aware that not all of them have the same pin-out !
Vishay TSOP 1738, Vishay TSOP 1838, Vishay TSOP 11xx series, Siemens SFH 5110, Radio Shack 276-0137, Mitsumi IR Preamp KEY-COOSV (0924G), Toshiba TK19 444 TFMS 5360, Temic TFMS 5380 by Telefunken Semiconductors, Sharp IS1U60, Everlight IRM-8601S, Sony SBX 1620-12, Sharp GP1U271R
Additional to the receiver you will need the following parts :
C1 - 4,7 uF capacitor
D1 - 1N4148 diode
R1 - 4k7 resistor
IC2 - 78L05, 100 mA, voltage regulator (TO-92 casing)
9-pin or 25 pin SUB-D connector
---------------------------EOF--------------------------------------------------
Jag tänkte smälla ihop en ir mottagare och slumblade på den här guiden men, jag hittar ingen butik där ja kan köpa komponentera..
Angående IC's så står det att man kan använda en massa olika men "pin-out" kan variera. Vad innebär detta?
Vet någon nån butik där jag kan köpa det här, det kan vara en web butik men helst en vanlig affär i sthlm.
En annan sak oxå, jag är inte alls insatt i det här så jag undrar om jag kan komma me den här listan till en butik, eller heter grejorna nått annat på svenska?
Tack ska ni ha