Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Darkmoor
Paus har jag testat, har inte spelat nåt spel på ca 2 månader förutom CS, men det har dock varit sporadiskt, nu testade jag igen som sagt med hitman men det var inte lyckat, sen testa olika genre är ganska svårt då jag inte kan komma på nån sort genre jag inte testat på..

2 månader är inte mycket, jag spelade inte på 1 år. sen blev jag sugen att spela igen, nu e jag fast som innan det går nog upp och ner.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av "Something":

Någon mer än jag som nu på "gamla" dar börjat känna att spelen ger ingenting längre? För kunde jag sitta timmar, nästan dagar i sträck med ett spel som t.ex. Secret of Mana, Zelda, Punch out, ja till och med super mario 1 satt jag och spelade i flera timmar i sträck, helt utan problem och det var alltid lika skoj.
Numera så känns det bara jobbigt att lära sig ett nytt spel, och över huvudtaget sätta mig in i det. När jag fick Hitman 1 och satte mig ner och spelade igenom det så var det riktigt kul, jag försökte verkligen klara alla banorna bara genom att smyga mig igenom alltihop, sedan kom tvåan, visst var det kul men nu smög jag inte längre utan då sprang jag bara igenom och röjde med den största bössan som jag kunde få tag i.
Och nu när jag fått mina händer på nummer tre i serien så orkar jag bara till bana 2 innan jag känner att det är riktigt jävla tråkigt att spela.

Det är samma sak med Starcraft/Broodwars, CS, Bulders gate spelen, C&C spelen, ja alla spel som jag verkligen älskat och spelat för att det var riktigt kul.

Visst sätter jag mig och lirar lite Nes då och då men absolut inte som för. För grät jag nästan när jag lämnade tillbacks ett spel som jag inte klarat av ännu, t.ex Secret of mana, men nu är det mer en "jaha,, skulle väl ändå inte spelat igenom det" känsla som kommer upp.

Kan man verkligen växa ifrån spel så här? Jag tycker inte det är särskilt rättvist, jag vill känna känslan av å spela ett underbart spel, jag vill ha kul och leva mig in i dem.

Kanske en helt onödig tråd men som många andra så vill jag bara skriva lite, och det är ju alltid kul att få respons.

Tjena!
Hur är det nu, några år senare, har du fått tillbaka ditt spelsug?

Visa signatur

I5 9600K | 16GB CORSAIR | AORUS MASTER-CF | 1TB SAMSUNG 970 NVME | CORSAIR 850W | PHANTEKS ENTHOO | msi g241, xtrfy k4, xtrfy m4, xtrfy musmatta, logitech g533.

Permalänk
Medlem
Skrivet av "Something":

Någon mer än jag som nu på "gamla" dar börjat känna att spelen ger ingenting längre? För kunde jag sitta timmar, nästan dagar i sträck med ett spel som t.ex. Secret of Mana, Zelda, Punch out, ja till och med super mario 1 satt jag och spelade i flera timmar i sträck, helt utan problem och det var alltid lika skoj.
Numera så känns det bara jobbigt att lära sig ett nytt spel, och över huvudtaget sätta mig in i det. När jag fick Hitman 1 och satte mig ner och spelade igenom det så var det riktigt kul, jag försökte verkligen klara alla banorna bara genom att smyga mig igenom alltihop, sedan kom tvåan, visst var det kul men nu smög jag inte längre utan då sprang jag bara igenom och röjde med den största bössan som jag kunde få tag i.
Och nu när jag fått mina händer på nummer tre i serien så orkar jag bara till bana 2 innan jag känner att det är riktigt jävla tråkigt att spela.

Det är samma sak med Starcraft/Broodwars, CS, Bulders gate spelen, C&C spelen, ja alla spel som jag verkligen älskat och spelat för att det var riktigt kul.

Visst sätter jag mig och lirar lite Nes då och då men absolut inte som för. För grät jag nästan när jag lämnade tillbacks ett spel som jag inte klarat av ännu, t.ex Secret of mana, men nu är det mer en "jaha,, skulle väl ändå inte spelat igenom det" känsla som kommer upp.

Kan man verkligen växa ifrån spel så här? Jag tycker inte det är särskilt rättvist, jag vill känna känslan av å spela ett underbart spel, jag vill ha kul och leva mig in i dem.

Kanske en helt onödig tråd men som många andra så vill jag bara skriva lite, och det är ju alltid kul att få respons.

Själv hade jag uppehåll i ca 1 år då det bara kändes tråkigt att starta datorn.. Körde då hårt med att renovera huset tills gaming-suget kom smygandes igen.. Nu blir gaming en typ av "belöning" efter jag fixat en massa som måste göras. Då blir det automatiskt mycket roligare

Permalänk

Jag har slutat spela helt, sålde min speldator och satsar på annat ett tag, brukade snitta 4 timmar per kväll.
Det är mycket fritid att fylla med annat som iof är svårare att bli bra på men känns mer verkligt med tiden

Permalänk
Medlem

@"Something": Du är gammal..

Visa signatur

Cooler Master HAF 912 * MSI P67A-GD65 * Intel i5 2500k 3,3 gHz med Cooler Master Hyper 212 Evo * 8 GB Ram * Sapphire R9 280X Vapor-X 3 GB GDDR5* 3 TB HDDs * XFX 650W 80+ * Asus Xonar DGX *

Edifier S530 2.1
Razer Kraken 7.1 v2
Intellimouse Explorer 3,0 anno 2001

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Tjena!
Hur är det nu, några år senare, har du fått tillbaka ditt spelsug?

Haha, vilken gravskändare, det här var längesedan.
Nej det skulle jag inte säga att jag fått, Det blev giftermål, barn, skilsmässa och jobb i 13 år istället.
Har så extremt mycket att göra i företaget så allt annat går på sparlåga men visst har jag spelat lite grann under åren.
Mest handlar det om något sporadiskt tv-spel som Zelda nu till switch och så vidare men det stora intresset verkar inte komma tillbaka. Ska dock köpa mig en VR rigg och testa på lite bilsim med någon kompis så det kanske blir något som man fastnar för

Skrivet av Tajjbe:

Själv hade jag uppehåll i ca 1 år då det bara kändes tråkigt att starta datorn.. Körde då hårt med att renovera huset tills gaming-suget kom smygandes igen.. Nu blir gaming en typ av "belöning" efter jag fixat en massa som måste göras. Då blir det automatiskt mycket roligare

Jag har kört genom 4 fastigheter nu så det där med renovera har jag tröttnat lite på också kan jag säga ^^

Skrivet av arvidh:

@"Something": Du är gammal..

En får tacka, tycker minsann det är rätt berömvärt att man har levt ungefär till max åldern för stenåldersmänniskan.

Permalänk
Medlem

Hur fan hittade du den här tråden för övrigt Poww_genius ?

Permalänk
Medlem

Jag kunde sitta och spela WoW, raida alltså i 7-8 timmar i streck utan vila eller nåt...
IDAG så hade jag nog dött om ja gjort så känns det som haha

Visa signatur

Node 804 - Corsair RM650x - i7 7700k - Asus Z270G - Corsair 3000 - Asus 1080 ROG Strix - NZXT Kraken X41 - Samsung 850 - WIN10 -

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sewerin:

Tjena!
Hur är det nu, några år senare, har du fått tillbaka ditt spelsug?

Haha, "några år senare" tråden är ju från stenåldern

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare