Permalänk
Medlem

slipa stålkanter med vad?

vad skall jag använbda för att slipa stålkanterna på mitt utdremlade hål i chassit? de medföljande rosa verktygen till dremel-kopian var tydligen ingen bra ide....vanliga stålfilar?

Permalänk

vanliga stålfilar låter ju som en bra början:)

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Om du redan har en Dremel så kan du ju alltid glida ner till Clas Ohlson och se ifall dom har några sliprondeller eller dyligt för just stål...

Enda jag hittade på deras hemsida var 30-6716 ( låg under en text "Kapskivor & Sliprondeller Kapning, spårning, trimning av metall, trä och keramik. " )
Men sånt kan dom ju alltid (oftast), svara på nere på CO... Bara att fråga..

Lycka Till!

Permalänk
Medlem

ok, man tackar

Permalänk
Medlem

sen finns det ju sandpapper för stål också... brukar ha en rödbrun färg

Visa signatur

The eternal beat of my heart will always go on for the people I love and care,
but I will always make my own opinion and I wont accept to be treated with disrespect.
I am myself, I like to be me, I wont change for nobody but I will always put my friends first.

Permalänk
Medlem

Smärgelduk mao.

Visa signatur

A64 3200+ @2700mhz (270*10) | 3dmark01: 25027 | Projekt: Lian-Li
Tillsammans med ÖA försvann den sista anledningen att hänga kvar på swec.

Permalänk

Jag skulle satsa på en diamantplatta från DMT. De har man alltid nytta av att ha. Stålkanter ska ju alltid slipas, på skidor eller annat med. Finns här i lite varierande storlekar.

http://www.sliqhaq.se/slipa-rakkniv-diamantbryne-c-4_114_119....

Permalänk
Medlem

Du lär inte ha något skavstål hemma, så du kan ta de värsta graderna genom att skrapa med en gammal morakniv eller något. Sedan kan du snygga till efteråt med smärgelduk. Var försiktig när du slipar med smärgeln så du inte skadar lacken längre in på plåten, det är lätt hänt när man ledsnar på slipandet och blir slarvig.

Har du någon lamelltrissa till dremeln så lär det funka fint också.

Visa signatur

Nu lurade jag dig att slösa bort ett par värdefulla sekunder av ditt liv på att läsa denna fullständigt poänglösa signatur!