Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Ja, särskilt om man inte har teleport. Att köra nån fighter o gå igenom hela act 3 o göra alla quests tar en evighet. Iaf fram tills man kommer ut ur djungeln.

Dör Iron golem när man startar ett nytt game?
Funderar på om jag ska sätta skills i honom eller nån annan golem eller ingen av dem. Typ sätta några points på en o några i golem mastery?

Tankar?

Permalänk
Medlem

Iron golem hänger med till nästa game så länge han lever. Dock skulle iaf jag köra clay golem, gillar när monstrena inte är sååå snabba

Har för mig att sist jag spelade nec satte jag bara 1 i varje golem för å testa och sen gör +skills resten

Permalänk
Medlem

jo iofs bör man kanske sätta en skill i var oavsett för alla är ju synergier till alla på olika sätt, t.ex. + damage, + life o.s.v.

Fast Iron gör rätt mycket mer skada, men kräver ju sina items med... Beror på hur mycket skill points jag för över. Är ju typ 65 nu o har varken satt ut stats eller skills knappt.

Permalänk
Avstängd

Clay Golem är bra, den segar ner fienden rejält. Clay Golem + Bone Spear + nån bra förbannelse som t ex Decrepify

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Clay Golem är bra, den segar ner fienden rejält. Clay Golem + Bone Spear + nån bra förbannelse som t ex Decrepify

Men "förut" var det ju _självklart_ att man skulle ha Fire Golem med BoneMancer?...
Nu har Diablo 2 suget kommit tebax lite, tänkte på vilket spel man kunde ta och lyssna på musik samtidigt/ta det lite lugnt

Permalänk
Medlem

Vad är anledningen till att man får realm down egentligen, har inte spelat på hela dagen och gick in nu så hade jag realm down. :/

Permalänk
Medlem

Fick också relam down för första gången någonsin idag, men det va bara att stänga spelet helt, vänta 5 min, sen starta igen så funkade det

Permalänk

Det måste ju krångla liiite

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av halle7
Fick också relam down för första gången någonsin idag, men det va bara att stänga spelet helt, vänta 5 min, sen starta igen så funkade det

Ja, men lite jobbigt som t.ex. igår när ni boostade mig. :/

Permalänk

eller om man mular...

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

tja.

vart är det bäst att mf? om man är ute efter typ griffons eye å ik armor å sånt. fick just tal armor ute i arcane sanctary eller hur det stavas. å hur mycket mf man bör ha för att lättare kunna hitta det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr lee
tja.

vart är det bäst att mf? om man är ute efter typ griffons eye å ik armor å sånt. fick just tal armor ute i arcane sanctary eller hur det stavas. å hur mycket mf man bör ha för att lättare kunna hitta det?

~250-300 MF funkar bra på Chaos Sanctuary (Där Diablo finns).

Visa signatur

Home, sweet home Sidan för ALLA!

Permalänk

hmm det är nog följande ställen som gäller pit lvl(act 1) chaos, nere hos baal och pindleskin kanske även nithlaka

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem

ok kan man få ik armor å griffons å pit lvl??

Permalänk
Medlem

började spela lite smått igen igår efter typ 3 års uppehåll eller något sånt. Är level 29 nu. Hur länge ska man stanna i normal innan man går till nightmare?

Permalänk

beror på:D har man vänner så är man väl lvl 1-2 har man inga hälst över 40 så man kan börja på nm baal runs

Visa signatur

Permalänk
Citat:

ok kan man få ik armor å griffons å pit lvl??

Allt kan släppas i pit lvl. Samma med ancient tunnels. Båda ställena är omtalade då det inte är så svårt.

Pindle kan inte släppa allt däremot.

Permalänk

Jag brukar gå in döda baal på normal i typ level 40-45, då har man en bra start och kan klara det mesta i NM på egen hand.
Men det är ju vad jag tycker..:)

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeX-WickeD
Jag brukar gå in döda baal på normal i typ level 40-45, då har man en bra start och kan klara det mesta i NM på egen hand.
Men det är ju vad jag tycker..:)

Okej. Får bli lite levlande i act4/act5 till då. Spelar necro så det är ganska lätt ensam.

Och till cookie_monster, nej jag har inga vänner som spelar för tillfället

Det jag stör mig mest på när jag började spela är alla jävla bottar som gör reklam i chatterna, till och med joinar games. Finns det något bra sätt att bli av med dom? Eller måste man trycka squelsh på dom varje gång man startar spelet och går in i chatten?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Okej. Får bli lite levlande i act4/act5 till då. Spelar necro så det är ganska lätt ensam.

Och till cookie_monster, nej jag har inga vänner som spelar för tillfället

Det jag stör mig mest på när jag började spela är alla jävla bottar som gör reklam i chatterna, till och med joinar games. Finns det något bra sätt att bli av med dom? Eller måste man trycka squelsh på dom varje gång man startar spelet och går in i chatten?

Har för mig att man kan skriva typ /squelch *namnpåaccethär och så är typ usern squelchad vet dock ej om detta funkar sen när de joinar game o skriver reklam.

Visa signatur

[Moderkort: Asus TUF X570-Plus Gaming] [Nätagg: Corsair AX 750W]
[Minne: G.Skill Trident Z Neo DDR4 3600MHz 2x16GB] [Grafikkort: ASUS RTX 2070S]
[Processor: AMD Ryzen 7 3700X] [Hårddisk: Corsair Force Series MP510 960GB + SSDs + lagringsdiskar]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av micke_930
Har för mig att man kan skriva typ /squelch *namnpåaccethär och så är typ usern squelchad vet dock ej om detta funkar sen när de joinar game o skriver reklam.

Sparas det när man stänger av spelet och startar lite senare då? Eller måste man göra om allt igen då?

Förövrigt finns jag på account irrlol om någon vill donera några necro saker

Permalänk

vill du ha ett tips häng runder i sweclockers kanalen på diablo alltid folk som hjälper till

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Hittade precis en Vipermagi i act 1 stonyfield i nightmare

Permalänk

jag vet vart alla fusk och hack finns till spel som diablo2 och det finns faktist hack som gör att man inte ser det spammers skriver samt de somjoinar games med reklam. Men som sagt...fortfarande en chans att man kan bli bannad. Får man länka till denna sida? Intressant att se vad som finns faktist.

Fanns nåt nytt där man kan spela i upplösingen 1280x xxxx. Då kan man nog inte missa nåt som någon monster tappar och fatta vad fort man kan tele Eller slakta sönder och samman med en javazon

Permalänk

/dnd

Ingen kan whispa en. Fast man använder ändå vent för kommunkation

Permalänk
Medlem

Ingen som råkar ha en 5sox flail till övers?

Permalänk
Medlem

är det nån som har fått griffons i pit lvl? eller är det typ bara snack att dom kan släppa allt?? så man inte sitter å kör pit lvl en massa i onödan.

Permalänk
Citat:

är det nån som har fått griffons i pit lvl? eller är det typ bara snack att dom kan släppa allt?? så man inte sitter å kör pit lvl en massa i onödan.

Ett tips är att inte bara tänka "hmm vad vill jag hitta" bätre att ta ett ställe/monster som dropar bra saker och trade:ar du till dig en Griffons (?).

Permalänk
Medlem

jo men man vill ju hitta griffons. det är ju värsta grejen ju=)
men det blir nog att man får trade till sig den=(

Permalänk

nån hitta i mitt baal game innan jävla pickit

Visa signatur