Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

maphack klassas som fusk vare sig du fuskar för dig själv eller för andra. så använd om du vill men kom inte och lipa här när dom bannar dig.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeX-WickeD
Jag har hört att man inte blir banna för att använda MH, det är ju trots allt bara att hjälpa sig själv, och inte andra (dupe).

Benny, jag kan boosta dig i NM och Hell om du vill.

Fel. Känner massvis med folk som har blivit bannad av MH. Att man inte blir bannad för att ha använt 3:e-partsprogram är bara bullshit.

Permalänk

Som vi sagt förut. Man blir inte bannad av mh så länge man inte använder dess plugins. Som folk som blir bannade gör!! Fatta!!!!

Permalänk
Medlem

Vilken route är bäst att köra när man letar saker?

Jag brukar köra såhär.

A1
Wp till black marsh, dödar lite mobs så jag får upp mina skelett.
Countess.
Andariel

A2
Summoner

A3
Trav
Meph

A4
Diablo om jag orkar. Mercen gillar att dö av IM =(

A5
Frigid Highlands WP, Shenk och han andra killen.
Sen brukar jag avsluta med Nilihak eller hur det stavs.

Permalänk

jag kör lite annorlunda kör så här

A1

countess
andy

A2
summoner
duriel

A3
Meph

A5
shenk o den andre
pindle

slut

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2
HTPC2: Intel D34010WYKH | Intel 320 40gb |

Permalänk
Medlem

Jag brukar köra, om jag har ork och tid: start a4, wp till a3 durance för meppe, röda portalen tillbaka till a4, a5 första wpn, eld. Pindle i a5, sen a2 summoner. a1 countess, andariel och sist men inte minst en baalrun + baal. Kör sorceress för övrigt..

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk

irrlol take my shit blev tempbannad tror jag försöker komma in inom 10 minuter..

Visa signatur

Main: Phanteks Evolv Enthoo | I5 5675c | Asus Z97m-plus | CORSAIR Vengance 32 Gb | Samsung 850 Evo 500Gb | Corsair RM750X | Noctua NH-14D | ASUS GeForce GTX 980 Ti Strix DCIII
HTPC: Fractal R3 Array | H87-plus |I3 4130 | Samsung 840 Evo 120 | WD 2TB Green *2 | WD 4TB Red *2

Permalänk
Medlem

Har inte plats för allt. Jag plockar det jag kan sålänge. Men jag stannar i gamet

Permalänk

tack viktigaste är ETH cb...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Mjo, antog det. Så den plockade jag

Man kanske ska fixa sig lite GF gear ?

http://img134.imageshack.us/img134/3937/645461golddropch1.jpg

verkar som om man kan tjäna endel på det

EDIT. jaha då var det min tur att bli temp nu cookie Kommer tillbaka så fort jag kan

Permalänk

du hade inget kvar se om jag kommer online senare

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Om jag vill döda duriel fler gånger på samma svårighetsgrad. Finns det något lätt sätt att se vilken tomb han är i. eller måste jag leta igenom alla ?

Kör bara summoner. Där han finns finns en del tecken som snurrar. Duriel finns i tomben vars tecken INTE finns med dära...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bibbi
Kör bara summoner. Där han finns finns en del tecken som snurrar. Duriel finns i tomben vars tecken INTE finns med dära...

Okej, tack så mycket. Nu måste jag bara lära mig alla tecken som ska vara med

Permalänk

det visste jag inte:D

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ttiinnoo
Okej, tack så mycket. Nu måste jag bara lära mig alla tecken som ska vara med

Kör bara runt en vända å kolla alla tombs utanför... Rita upp tecknena på ett papper så du har det till hands. Tillslut lär du dig...

Permalänk
Medlem

Har alla slutat lira d2 eller :/ Ingen är juh inne nu för tiden

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MyRus
Har alla slutat lira d2 eller :/ Ingen är juh inne nu för tiden

Jag har spelat nästan hela dagen

Permalänk

sluta tramsa russin klart man inte slutat förutom kanske svikarna obbe,paver etc:/

Visa signatur

Permalänk
Medlem

klart man inte slutat. Jag sitter bara på min gamla burk som inte orkar med diablo. Ja den är gammal

Visa signatur

Intel C2D E6300 @ 2800 || Asus P5B Deluxe || 2048mb Crucial Tenth Anniversary PC5300 @ 1000 4-4-4-12 || MSI 7900GTO @ 700/1700 || Samsung Spinpoint 250gb || NEC 5170 || Antec P180B || Corsair HX520

Permalänk
Medlem

har 6 trap skillers och en 3 trap amu + bartuc vad kan man få för det på ladder ? ;/

edit: Ingen med hoto som vill ha? Kan ge kira 67 + 6 trap skillers (en med 7 fast run/walk) och en med 4 dex (om jag inte minns fel) en 3 trap amu och en bartuc för den ;D

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, DeepCool PX1000G, Fractal Design North, Logitech G502 Lightspeed, PS5, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Klipsch RP500-m + SVS SB2000 drivs med Yamaha RX-V6A

Permalänk

ska du återuppta hammern eller:D få se vad vi kan göra åt ditt behov

Visa signatur

Permalänk

jaha, då blir det ännu en Light Soso för min del nu, jag kommer nog pwna alllllllla monster

Visa signatur

Please tell your boobs to stop looking at me !

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NeX-WickeD
jaha, då blir det ännu en Light Soso för min del nu, jag kommer nog pwna alllllllla monster

Ofan synd att jag byte bort min Eshuta light =/
Såg förut att du kunde rusha så ska se när du loggar in
Men Chain light är så kul när det är massvis med monster på skärmen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiAMONDBACK
Fel. Känner massvis med folk som har blivit bannad av MH. Att man inte blir bannad för att ha använt 3:e-partsprogram är bara bullshit.

ja d finns MH som man blir bannad av.. men det finns olika MH och alla blir man inte bannad av............

det finn hur många 3:e-partsprogram som helst tex.. RA,Hr,TMC,gookmod,gmod.... etc

jag har aldrig använt skiten inte äns mh men vet att d finns

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

kakan: Jepp jag ska återupta den =d

Visa signatur

Permalänk

Haha, en Cuirass 233 def (7%) får räcka till min Eni så länge om jag inte hittar en ny
Har ju några lvlar kvar, så behöver nog inte skynda med min Eni

Permalänk
Avstängd

Tips vet inte om sidan har nämnts men

www.d2jsp.org världens största trading sida för diablo där man tradar med fg(forum gold)

där hänger de rikaste gubbarna och de bästa sakerna om ni vill trada finns där så som Crafted mana boots med t ex 8-10 reg 5 max 40-5x mana tripple res osv även fhr/frw/dex/dual res boots finns bara för att ge exempel på skor som kan köpas...

Dock ta det försiktigt när ni tradar där scammers finns även där dock har jag inte blivit scammad när jag lirade gjorde jag över 1000 trades där och allt gick bra så länge man använder sunt förnuft så går det an...

Angående MF så är det dessa gubbar som gäller Eld,Shenk,pindle,nith, travi samt meppe... det är de som ger best i avg.. Pindle och Nith kan droppa items med riktigt hög ilvl rare, unique och grey/white medens meppe droppar de vanliga uniq sakerna så som zaka arach shako osv brukar även vara en hejjare på att droppa rare boots... eld och shenk då? de ger dig uber sakerna som är Rare det kräver dock att du idar det som kan vara värt så som boots som kan vara värda 5000 fg där hr är värda 80 fg atm.

Och tillslut kom ihåg att bästa rare itemsen är värda 10 gånger mer än bästa unique id:a allt vettigt i hell som är rare...

vad är bra att id'a då?

Hjälmar: Coronets Tiara Diadem samt circlet (kan ge RIKTIGT bra suffixes och prefixes så som 2 sorc 20 fcr life/mana/res/str/dex/energy.

Melee Vapen: Allt som är eth... Det mesta går att upg till hell items och därför ökar dmg markant.. när saken är eth bör items ha minst 300 ed/ias/repair-33/2sox kan dock vara clean men då krävs VÄLDIGT högt värde av ed...

Bows: Amazon bowsen (amazon only) Med 300+ ed och ias (den bästa bågen på förra laddern var värderad till ca 15000 fg hr värdet låg då på 15fg.

Armor: Eth self repair med low lvl req så att low lvl duells kan använda dem.

Sköldar: Samma som armor dock needar inte den eth så länge det är bra med life res och andra adds kan den vara värd mycket

Hanskar: i princip inget värt... Craftade hanskar är bättre än rare som existerar...

Bälten: med cold/fire/lighting res, 40+ life, 20% fhr och 20-30 str.

Boots: (enklast att hitta) Dual/Tripple res (cold fire eller lighting) 10 fhr, 30 frw, mana är att leta efter...

Amu: ganska själv klart att dessa kan vara bra... endel amu's på förra laddern var värda upp emot 8000 fg.

Ring: (mest värt) bästa ringen på förra laddern var värderad till ca 25000FG då hr var värt 10 fg! vad ska dessa super ringar ha då? 10 fcr life mana res strenght dex.. 10 fcr 45 life 70 mana 14 str 10 dex vore en bra ring t ex (mycket bra).

MVH Rawa pm bara om det är något ni undrar kan det mesta inom diablo

p.s Guides osv på builds av gubbar finns på www.d2jsp.org

Ang fusk så är det Mousepad maphack cracked v7.2? som är safe atm och mm.bot om moddad till kukbot som är den bästa boten.. Kom ihåg det sker på egen risk om man fuskar spelets regler vilket man får ta...

Permalänk
Medlem

Mycket bra info där Rawa. Spelar du mycket själv ?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rawa
Tips vet inte om sidan har nämnts men

www.d2jsp.org världens största trading sida för diablo där man tradar med fg(forum gold)

där hänger de rikaste gubbarna och de bästa sakerna om ni vill trada finns där så som Crafted mana boots med t ex 8-10 reg 5 max 40-5x mana tripple res osv även fhr/frw/dex/dual res boots finns bara för att ge exempel på skor som kan köpas...

Dock ta det försiktigt när ni tradar där scammers finns även där dock har jag inte blivit scammad när jag lirade gjorde jag över 1000 trades där och allt gick bra så länge man använder sunt förnuft så går det an...

Angående MF så är det dessa gubbar som gäller Eld,Shenk,pindle,nith, travi samt meppe... det är de som ger best i avg.. Pindle och Nith kan droppa items med riktigt hög ilvl rare, unique och grey/white medens meppe droppar de vanliga uniq sakerna så som zaka arach shako osv brukar även vara en hejjare på att droppa rare boots... eld och shenk då? de ger dig uber sakerna som är Rare det kräver dock att du idar det som kan vara värt så som boots som kan vara värda 5000 fg där hr är värda 80 fg atm.

Och tillslut kom ihåg att bästa rare itemsen är värda 10 gånger mer än bästa unique id:a allt vettigt i hell som är rare...

vad är bra att id'a då?

Hjälmar: Coronets Tiara Diadem samt circlet (kan ge RIKTIGT bra suffixes och prefixes så som 2 sorc 20 fcr life/mana/res/str/dex/energy.

Melee Vapen: Allt som är eth... Det mesta går att upg till hell items och därför ökar dmg markant.. när saken är eth bör items ha minst 300 ed/ias/repair-33/2sox kan dock vara clean men då krävs VÄLDIGT högt värde av ed...

Bows: Amazon bowsen (amazon only) Med 300+ ed och ias (den bästa bågen på förra laddern var värderad till ca 15000 fg hr värdet låg då på 15fg.

Armor: Eth self repair med low lvl req så att low lvl duells kan använda dem.

Sköldar: Samma som armor dock needar inte den eth så länge det är bra med life res och andra adds kan den vara värd mycket

Hanskar: i princip inget värt... Craftade hanskar är bättre än rare som existerar...

Bälten: med cold/fire/lighting res, 40+ life, 20% fhr och 20-30 str.

Boots: (enklast att hitta) Dual/Tripple res (cold fire eller lighting) 10 fhr, 30 frw, mana är att leta efter...

Amu: ganska själv klart att dessa kan vara bra... endel amu's på förra laddern var värda upp emot 8000 fg.

Ring: (mest värt) bästa ringen på förra laddern var värderad till ca 25000FG då hr var värt 10 fg! vad ska dessa super ringar ha då? 10 fcr life mana res strenght dex.. 10 fcr 45 life 70 mana 14 str 10 dex vore en bra ring t ex (mycket bra).

MVH Rawa pm bara om det är något ni undrar kan det mesta inom diablo

p.s Guides osv på builds av gubbar finns på www.d2jsp.org

Ang fusk så är det Mousepad maphack cracked v7.2? som är safe atm och mm.bot om moddad till kukbot som är den bästa boten.. Kom ihåg det sker på egen risk om man fuskar spelets regler vilket man får ta...

20 ias 15dex 15str life Cb res? huh inget värt^^ xk fg's för såna.. jag vet eftersom jag sj har såna fast utan res

amu's som är helt insane stats på är troligt värt mer än fcr rings

bälte som är värda är Ow belt och fcr belt

du glömde small charms 20/11 20/5 20/16 3/20/20 etc mkt värde fulla saker

Visa signatur

:-)

Permalänk
Medlem

Någon som vet en bra build till en PvM Whirlwind barbar?