Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Hur F*n lyckas man få 900 i MF?

Ja har 350 och hittar mycket trevligt ändå, tal rasha arm, tal amu, shako m.m.

hade hela inventoryn full med 7%, hade tulwar med 2 ist!, russet armor, perfect WT osv...

Permalänk

tror du kan sätta ut typ 100 på energi, så mycket som du behöver på str och dex för att kunna ha dina saker som du kommer att ha, sedan resten på vitalaty

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RatFace
hade hela inventoryn full med 7%, hade tulwar med 2 ist!, russet armor, perfect WT osv...

Jobbigt att ha hela inv full med 7% mf sc, kan ju inte plocka upp något

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem

Man kan ju ha 2x2 ledigt och ha cuben där så får man feta in sakerna där som man hittar.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cyberfrog
Jobbigt att ha hela inv full med 7% mf sc, kan ju inte plocka upp något

man mf:ar ju själv... så när man hittar nått bra så gör man en teleport och slänger in några 7% i stashen och går tillbaka och hämtar den... slänger den i stashen, tar sina 7% igen och gogoogo

sMricoT: oooo.... smart ide jaja... men jag har ändå inte accet kvar

Permalänk
Medlem

haft ett par softa dagar för min sork nu
hittat Harlequin, Oculus, Skullders ire(igår), war ts 45% och en JÄVLA massa mer saker!
ca 20 st elite uniks, 50 st exep, 2 normal

Permalänk
Medlem

nääää! nu blir jag ju bara förbannad!!

min lilla sorc dog när en necro behövde hjälp med att döda monster så kan kunde få mer skelett... går ett seg utanför staden och *WÖÖÖöööh* *splatt* *poff* *dead* <--- notera... gick på 0.001 sekund! (om ni inte fattade så dödade han mig :/) fyfan vad idioten skrattade.... :/ jaja... nu har jag börjat på en ny paladin... tur så hade jag mulat det mesta innan jag dog så jag har lite saker kvar, tack till P-L!

- - - R.I.P SheDie-IDie The Sorc lvl 20 Hardcore Ladder - - -

Permalänk

samla upp en arme av swec :are och leta reda på han

Visa signatur

AMD Athlon 64 FX-53 2.4 GHz 1 MB | MSI K8N NEO2 Platinum-54G | 200GB western digital | Ati Radeon9800Xt 256 | Crucial PC4000 BallistiX DDR 1024MB |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Tänkte köra med maxblock på en lightningsorc, men hur mycket dex behöver man om man har whistans Guard eller vf den heter, den med block rate på 75%?

Maxblock vid lvl 90, på ett ungefär. Någon som har koll på det?

Edit: Har 140 stat points att sätta ut nu så det är ju bra om någon svarar snabbt ^^

Edit 2: Miss, 160 points, inte 140

Edit 3: 205 nu, kom igen har inte en anning vad jag ska sätta alla poäng på

Jag är lvl 76, Dex 150, Whistans, 75% Chance to block, Vit. 200, inte många points på Mana dock, detta då jag inte använder Energy Shield, res i hell(tror det var såhär): Fire 85, Cold: 40 Lightning: 59 Poisen: 15
Edit: Kan ta ss på det när jag kommer hem. Tänk på Str bara, illa om du sitter med 10 för lite om du hittar något kul och inte har några str charms eller liknande

RatFace:
Bara hojta om du behöver hjälp
Edit2: Gäller er andra oxå

Visa signatur

-

Permalänk
Medlem
Citat:

min lilla sorc dog när en necro behövde hjälp med att döda monster så kan kunde få mer skelett... går ett seg utanför staden och *WÖÖÖöööh* *splatt* *poff* *dead* <--- notera... gick på 0.001 sekund! (om ni inte fattade så dödade han mig :/) fyfan vad idioten skrattade.... :/ jaja... nu har jag börjat på en ny paladin... tur så hade jag mulat det mesta innan jag dog så jag har lite saker kvar, tack till P-L!

Heh, du ska inte lita på någon. Folk lägger ner mycket tid för att döda andra, gick du på det där så är det rätt sannolikt att din paladin blir dödad innan level 40

Permalänk

Ja är ute efter TO Helm i scl, nån som vet vad man får ge för en sån i dagens läge?

Visa signatur

Philips 273E | Gigabyte MA770-UD3 | Phenom II 940BE@3.4Ghz | OCZ Vendetta 2 | 2x2048MB Corsair XMS2 | Radeon HD4770 512MB | Antec P180B | Corsair Powersupply 520W | Logitech MX1100 | Logitech Illuminated | Logitech Z-2300

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fesoj

Heh, du ska inte lita på någon. Folk lägger ner mycket tid för att döda andra, gick du på det där så är det rätt sannolikt att din paladin blir dödad innan level 40

Man lär sig av sina misstag!

har dött flera gånger men dom gångerna jag har varit över lvl 20 har det varit:

1. "Safe TP" - YEAH! RIIIIIGHT! (Pala lvl 24 RIP)
2. Iron maiden - hata, hata och åter hata! (Pala lvl 61 RIP)
3. "help me get some skelletos" - nästan så man har fobi för necros nu! (sorc lvl 20 RIP)

min nya pala är nu iallfall på lvl 20 i act 3

Permalänk
Medlem

Tycker att vi ska ha en Swecträff på D2 någon gång :). Skulle varit kul att se hur allas gubbar är och trada lite. Både Sc och Hc.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem
Citat:

Kastade han ut bonespears/bone spirits mot dig och sen tog TP eller gick han ut och döda dig? Om han körde spears/spirit och sen TP så blev du utsatt för det extremt roliga "trigger hack". Något som tyvärr är grymt svårt att skydda sig mot eftersom det går så otroligt snabbt vad jag har hört.

En annan sak att akta sig för är sewers act 2 och paladins (iaf när jag har kört så har det bara varit paladins som försökt PKa antagligen pga hög dmg med charge på låg lvl). Speciellt om det är en paladin som är lite högre lvl än normalt för att vara i sewers som väntar på att alla går ner innan han gör något. Då kan du nästan räkna med att höra hostile

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P-L
Jag är lvl 76, Dex 150, Whistans, 75% Chance to block, Vit. 200, inte många points på Mana dock, detta då jag inte använder Energy Shield, res i hell(tror det var såhär): Fire 85, Cold: 40 Lightning: 59 Poisen: 15
Edit: Kan ta ss på det när jag kommer hem. Tänk på Str bara, illa om du sitter med 10 för lite om du hittar något kul och inte har några str charms eller liknande

RatFace:
Bara hojta om du behöver hjälp
Edit2: Gäller er andra oxå

Hmm , ok, tackar. Det betyder alltså at tjag inte behöver ha 150 dex för att få max block vid lvl 85-90 :). Jag vet att det kan vara surt att ha för lite i något när man är väldigt hög level... därför jag har så många poäng jag inte satt ut

Lite stökigt i baal runs när man dör av ett skott från nästan allting :|. Jag kör inte heller på mana shield, så jag har 40 i energy (råkade ta fem i början, orkade inte köra om pga det).

Permalänk
Medlem

Vänder mej hit efter 5 sura timmar i trade channel :/

Jag letar efter en amulet, Maras ...

Kan va låga stats typ 22-24 all res..

Offrar Hela tal rashas set + storm för den!

Skriv här om ni vill byta!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yimargi

Kastade han ut bonespears/bone spirits mot dig och sen tog TP eller gick han ut och döda dig? Om han körde spears/spirit och sen TP så blev du utsatt för det extremt roliga "trigger hack". Något som tyvärr är grymt svårt att skydda sig mot eftersom det går så otroligt snabbt vad jag har hört.

En annan sak att akta sig för är sewers act 2 och paladins (iaf när jag har kört så har det bara varit paladins som försökt PKa antagligen pga hög dmg med charge på låg lvl). Speciellt om det är en paladin som är lite högre lvl än normalt för att vara i sewers som väntar på att alla går ner innan han gör något. Då kan du nästan räkna med att höra hostile

näää... han stog just innanför gränsen till staden i act 5! och så hade han några skelett (inte många... kanske 4-5?) som dödade mig när han köra igång hostile

Citat:

Ursprungligen inskrivet av badbolll
Vänder mej hit efter 5 sura timmar i trade channel :/

Jag letar efter en amulet, Maras ...

Kan va låga stats typ 22-24 all res..

Offrar Hela tal rashas set + storm för den!

Skriv här om ni vill byta!

herregud! är dom så mycket värda? hade 1 som jag hade på min amazon på SC

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om vad dom är värda men jag behöver en :/

Till min javazon..

Softcore non ladder är jag

Permalänk

Vilken mercenary tycker ni att jag ska välja till en concentrate-barbar?
Holy Freeze är ju alltid bra, men det är så lockande att testa andra grejer som might, defiance osv.

Permalänk
Avstängd

Jag tyckte inte might var så kul men det är ju en smaksak, jag har bara testat den en gång. Defiance, Holy Freeze eller Prayer

Jag tycker www.d2skills.com kunde innehålla lite mer, t ex om man har ett visst vapen eller utrustning hur mycket skada man skulle få ut tillsammans med dom skill:en man valt

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Jag tyckte inte might var så kul men det är ju en smaksak, jag har bara testat den en gång. Defiance, Holy Freeze eller Prayer

Jag tycker www.d2skills.com kunde innehålla lite mer, t ex om man har ett visst vapen eller utrustning hur mycket skada man skulle få ut tillsammans med dom skill:en man valt

Det har jag också tänkt på faktiskt.

Förresten, ungefär vilken % to be hit har man runt level 80 med en concentrate-barbar, nån som har koll på det?
Finns det nån bra kalkylator för detta?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Det har jag också tänkt på faktiskt.

Förresten, ungefär vilken % to be hit har man runt level 80 med en concentrate-barbar, nån som har koll på det?
Finns det nån bra kalkylator för detta?

Det beror väl på vilket monster man ska slå ihjäl? Inget monster har ju samma defence, om det inte är samma typ av monster det vill säga

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det beror väl på vilket monster man ska slå ihjäl? Inget monster har ju samma defence, om det inte är samma typ av monster det vill säga

Han sa to be hit, inte to hit

Det beror på din defense, inte monstrens defense. Dock deras attack rating :).

Permalänk

Tjena allesammans! Jag är ny här på sweclockers och så kör jag dibbe.

Jag tycker vi svenskar här borde köra tillsammans någon gång, så man kan få lite ny vänner att byta/boosta/mula med.

Jag undrar om alla kör ladder här?

Visa signatur

"Where lightning strikes once, ninja strikes twice"

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av |Utropstecken|
Han sa to be hit, inte to hit

Det beror på din defense, inte monstrens defense. Dock deras attack rating :).

Läste visst inte ordentligt

Visa signatur

Permalänk

Jo jag vet var det beror på och så men är det nån som har en höglevel-concentratebarbar och kan säga ungefär? Kan man ha en rimligt låg to get hit-procent på höga levlar även med en sån karaktär? Jag har hört att för de flesta karaktärer är den i princip 95% vid riktigt höga levlar. (det är därför jag valde berserk över concentrate med min förra barbar.

Permalänk

jag kör softcore ladder , mitt acc: RavenBIA

Visa signatur

Permalänk

jag kör också softcore ladder acc: cs-sux
håller nu på med en sur sparkandes assassin

Visa signatur

Gillar att skälla på cs nördar.
mer CO-OP till folket!
Amd64 3200+ Abit kv8 guru Radeon AX800pro 256Mb vivo 1024Mb ddr 120gb hdd.

Permalänk

jag är en lvl 81 paladin, har en bartuc över ifall du du vill ha den

Visa signatur

Permalänk
Medlem

praetorian, jag tar den gärna om den är gratis :).
kör scl acc: n3g4tiv3+

andreasdr: Jag förstår inte riktigt vad du menar, concentrate gör ju att man får mer defense? Mycket defense = låg to be hit, hög level = låg to be hit. Man har verkligen inte 95% chans att bli träffad av alla monster om man är lvl 99 med 15k i defense :).