Startship Troopers Game

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Icetec
Jag hoppas att dom inte gör en Halo eller Doom3 bara, och låter Co-op finnas till allt annat än PC. Alltså, varför vill dom inte tjäna pengar? Fattar dom inte att alla vill ha co-op?

Det är precis som med Stalker. Det enda alla ville veta var om Co-op skulle finnas med i spelet, när det inte blev så drog typ 1/4 av communityn. Nu i efterhand har dom ju sagt att Co-op kanske släpps i ett expansion.

Permalänk
Medlem

Fan va rått det verkar bli. Hoppas verkligen dom tar med coop

Visa signatur

>Amilo PA3553<

Permalänk
Medlem

CooP kommer göra hella spelet iaf på Starshipp Troopers BARA MÖRDA DÖDA SLAKTA

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det verkar ju som sagt vara en idiotisk grej att inte ha med men man vet ju aldrig nu för tiden

Permalänk
Avstängd

Jaha, ytterligare ett spel där man ska spela "rambo"... Räckte det inte med en skitdålig film? Måste de pumpa ut ytterligare dynga?

Man blir ju fan deprimerad.. =/

Det vore ju fan bättre om dom la ner hela projektet och donerade resterande kapital till lucasarts så dom kan återuppta utvecklingen av Sam & Max 2.. Det vore ju fan så mycket bättre, då skulle man ju fan köpa 2 ex. av spelet bara för att det är så bra... =/

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Jaha, ytterligare ett spel där man ska spela "rambo"... Räckte det inte med en skitdålig film? Måste de pumpa ut ytterligare dynga?

Man blir ju fan deprimerad.. =/

Det vore ju fan bättre om dom la ner hela projektet och donerade resterande kapital till lucasarts så dom kan återuppta utvecklingen av Sam & Max 2.. Det vore ju fan så mycket bättre, då skulle man ju fan köpa 2 ex. av spelet bara för att det är så bra... =/

Första filmen är ju grymt bra, andra filmen är ren dynga.

Visa signatur

ASUS B450-f gaming||AMD Ryzen 3600||16Gb ram@3GHz||RTX 3080 10Gb||Dell S2721DGF||Logitech G305

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Jaha, ytterligare ett spel där man ska spela "rambo"... Räckte det inte med en skitdålig film? Måste de pumpa ut ytterligare dynga?

Man blir ju fan deprimerad.. =/

Det vore ju fan bättre om dom la ner hela projektet och donerade resterande kapital till lucasarts så dom kan återuppta utvecklingen av Sam & Max 2.. Det vore ju fan så mycket bättre, då skulle man ju fan köpa 2 ex. av spelet bara för att det är så bra... =/

finns faktiskt dom som vill ha lite snabb action..inte sam o max och gå omkring o tjata med
100 olika karaktärer

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av f#ect
finns faktiskt dom som vill ha lite snabb action..inte sam o max och gå omkring o tjata med
100 olika karaktärer

Jo, det förstår jag med, men på senare tid så har de flesta spel varit sån där "monster bashing".. Kuta omkring och skjuta på allt som rör på sig, det kan väl iofs vara kul ibland, men det är FÖR mycket av det tycker jag... Jag menar, tänk dig ett spel med en riktigt bra story och mega skön grafik, hur mycket mer skulle du inte tycka om det spelet än ett med bra grafik och inget innehåll?? Förstår du vad jag menar?

Visa signatur

Registrerad: 2002-11-26
Http://www.norrlandsguld.nu - Om du vill vara dig själv för en stund
Uppför man sig som en idiot så är risken stor att man är en...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nozzie
Jo, det förstår jag med, men på senare tid så har de flesta spel varit sån där "monster bashing".. Kuta omkring och skjuta på allt som rör på sig, det kan väl iofs vara kul ibland, men det är FÖR mycket av det tycker jag... Jag menar, tänk dig ett spel med en riktigt bra story och mega skön grafik, hur mycket mer skulle du inte tycka om det spelet än ett med bra grafik och inget innehåll?? Förstår du vad jag menar?

Ye, saknar sköna äventyrspel med humor. Tycker jag om fps väldigt mycket också, dock inte sådana som Serious Sam och Painkiller, tråkigt.

Permalänk
Medlem

jo det har nog ingen bra story men det blir ett väldigt underhållande spel

Permalänk

Fan så besviken jag blir om dom smutskastar originalfilmen (och boken) med ett spel lika uselt som filmens uppföljare.

Men det verkar ju som om man stänger av shadowing så flyter det mkt bättre...

Man blir ju lite misstänksam när några småanonyma utvecklare har ett spel på G man inte hört så mkt om... bara dom inte gör det hjärndött och enformigt á la FPS-före typ 1999

Visa signatur

a64 3500+ 1gig RAM corsair (2x512 dualch.) dfi infinity mobo. gainward 6800U pcie

Permalänk
Medlem

Sorry för attjag drar upp en gammal tråd !
men jag har nyligen skaffat detta spel igen
men när jag ska till och spela så ser jag bara HUD och ingen "bild" i spelet :S
någon som har tips vad det kan vara för fel ?

Permalänk
Avstängd

Tillför lite till den gamla tråden.

Mycket snack om att filmerna suger och allt det där, visst jag håller med att dom inte var mycket att hänga i granen med.

Men läste någonstans att Starship Troopers är rätt så stort i staterna, tidningar, spel, filmer och serier... stort alltså, här är det inget.

Konstigt att ingen ordpolis varit framme och gnällt om att det står Startship i rubriken, JUST JA, det mentala nivån sjönk som en sten åren efter tråden.

Det var bättre förr.

Jimmmu: uppdatera spelet till det senaste och dra ner lite på inställningarna, nyare grafikkort gillar oftast inte äldre spel, plus att grafiken ser sämre ut med nyare kort i dom gamla spel som fungerar.
T ex. AvP2 så är grafiken bättre med en Voodoo12, TNT2 eller GF2, testade i min gamla dator och jämförde mot GF7800.. fy fan.

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem

LOL, är det "Startship" jag ser?!

Visa signatur

Corsair 450 W, Gigabyte GA-P35-DS3, Intel E2160 @ 3 GHz, HD3870, 250GB S-ATA, Corsair DDR2 2046Mb Twin2X 6400
"Redan de gamla grekerna trodde sig leva i nutiden."

Permalänk
Avstängd

Det gamla spelet funkar inte på nyare kort väl? Vad jag vet så finns det två spel ett fps och ett som kom tidigare som är realtime strategi nästan, väldigt små gubbar

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Medlem
Citat:

Jimmmu: uppdatera spelet till det senaste och dra ner lite på inställningarna, nyare grafikkort gillar oftast inte äldre spel, plus att grafiken ser sämre ut med nyare kort i dom gamla spel som fungerar.
T ex. AvP2 så är grafiken bättre med en Voodoo12, TNT2 eller GF2, testade i min gamla dator och jämförde mot GF7800.. fy fan. [/B]

okeoj ska göra det lite senare och testa
Tackar för tipset