Hjälp: VPU Recover has reset your graphics accelerator
Kanske är en nybörjar fåga, men jag har ett allvarligt problem.
Jag uppgraderade min syrras dator nyligen. Hon hade en riktigt gammal dator från 97. Jag köpte budget delar som ändå gav henne mer prestanda än hon använder sig av. Och hon hade en väldigt liten budget så det fick bli billiga saker.
Tyvärr verkar inte graffekortet fungera som hon fick. Hon har Radeon 9200 SE. ATI är tillverkaren.
När jag installerar drivrutinerna och startar om datorn så ser det ok ut till en början. Men efter ett litet tag (30 sekunder) så blir skärmen svart 5 sekunder och när bilen kommer tillbaka blir grafiken helt defekt. Antingen blir det konstiga tecken i windows fönstrena, eller så smälter fönstrena samman och/eller fryser. Och så går det inte att göra nåt nästan. Och så efter 20 sekunder så bli skärmen svart igen osv.
Varje gång det händer så får jag upp ett felmedelande som säger:
VPU Recover has reset your graphics accelerator...blablabla
och så kan man välja på att skicka felrapport till ATI. Men det går inte heller för det fryser och går inte att göra något.
Om jag startar datorn i felsäkert läge så går det bra. Och jag avinstallerar drivrutinerna. Och så startar jag upp datorn i normal läge och då går det bra, förutom att det är som att ha en dator utan graffe kort, dvs as fult.
Jag har provat att installera om det flera gånger och provat men samma resultat varje gång.
Jag har provat att göra "clean install" där jag tar bort alla ATI nycklar i registret innan jag installerar om drivrutinerna.
Jag börjar bli arg och desperat
Om någon har något tips skulle det vara väldigt bra. För nu vet jag inte vad jag ska göra.
Jag har följt guiden på http://www.rage3d.com/board/forumdisplay.php?f=46
men det har inte hjälpt heller.