den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

Permalänk
Medlem

den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

Permalänk
Medlem

Knappen Enter

Visa signatur

Define c | i5 8400 | 16 GB Corsair vengeance 3000 mhz |Gigabyte GTX 1080 Windforce OC| 500 GB SSD M2 + 1 TB HDD + 240 GB SSD SATA | EVGA 650GQ PSU | AOC AGON 27GQ 165 hz IPS | Logitech G610 | Steelseries Rival 310

Permalänk

Om du inte vet vilken enter är så är det den stora tangenten lite höger om mitten på tangentbordet. På mitt microsoft tangentbord är det en pil som i början pekar neråt sen åt vänster : )

Visa signatur

Livet är standarden för värde

Permalänk
Medlem

Du har en till vid numpaden till höger om 3an

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Re: den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NikolisH
den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

inte för att vara taskig men det där var en väldigt rolig fråga:D

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
inte för att vara taskig men det där var en väldigt rolig fråga:D

vad är roligt?

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

"Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar."

Visa signatur

För övrigt anser jag att Sverker Olofsson borde bannlysas, som Cato den Äldre sade.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
vad är roligt?

Ja vad kan vara roligt?... -_-

Visa signatur

Blah...

Permalänk
Medlem

Att det är svårt att hitta den största knappen på tangentbordet Nej jag förstår din fråga om du är totalt newbie. De flesta moderkort har symbolen på enter knappen och inte enter skrivet på den :).

Enterknappen är "ok" eller "execute" knappen som du använder för att slutföra kommandon så som att starta program eller byta rad i ordbehandlingsprogram etc.

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oqvist
Att det är svårt att hitta den största knappen på tangentbordet Nej jag förstår din fråga om du är totalt newbie. De flesta moderkort har symbolen på enter knappen och inte enter skrivet på den :).

Först: Den största knappen på de allra flesta tangentbord är space, aka mellanslag. Sedan: moderkort?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Re: Re: den här frågan känns nästan lite dum, vart på tangentbordet hittar man knappen retur?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av kadafi
inte för att vara taskig men det där var en väldigt rolig fråga:D

Jag håller faktiskt med!!:D

Visa signatur

xciso

Permalänk

Jag tror inte han hade problem att hitta enterknappen. Snarare visste han nog inte att knappen även kan kallas för "retur". Därav är hälften av inläggen i tråden mer förvirrande för honom än hjälpande.

Visa signatur

[Intel Core i5-3570K, Noctua NH-U12P SE2, ASUS P8Z77-V, Corsair Vengeance DDR3 1600MHz 4x4GB, Powercolor Radeon 4870 1 Gb, 2x BENQ V2400 ECO + 1 Samsung syncmaster 940BF, Steinberg CI2.]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Genome
"Det finns inga dumma frågor, bara dumma svar."

Vilket motbevisas här

Permalänk

även känd på svenska som "vagn retur" enligt 80-tals data lingo, då översatte man engelska datautryck ordagrant, d v s engelskan "carriage return" .

l
press any key to continue....

/rickard

Visa signatur

är man dum skall man lida

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av s.c.s.i.
Först: Den största knappen på de allra flesta tangentbord är space, aka mellanslag. Sedan: moderkort?

Hehe jösses jag är trött idag har hållit på och mekat ihop datorn och installerat program i 12 timmar nu och är fortfarande inte klar

Jo du har nog rätt Space är nog större

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x