Spel att lira på laptop.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2002

Spel att lira på laptop.

Har en liten go laptop nu på 1.4 GHZ, 512 ram, 64 meg graffe osv.
Jag söker roliga spel som går att köra på touchpad och piltangenter, då man inte alltid orkar konka runt på en mus. Spelar ingen roll vilken genré det är om det är stratigi eller bilspel eller dylikt, bara det inte är aldeles för snabba FPS eller för krävande.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Uppland
Registrerad
Jul 2002

Vilken prolle, sdram eller ddrram, vilket grafikkort?

Baldur's gate 1 och 2 borde annars funka bra att styra med touchpaden :).

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund (Horvalla)
Registrerad
Jun 2003

ninteno 64 emulator
gameboy emulator
nes/snes emulator

Kass DATA

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johan866
ninteno 64 emulator
gameboy emulator
nes/snes emulator

De har jag redan spelat sönder mina öron med

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Bålsta
Registrerad
Jul 2002

Dreamcast emulator borde funka rätt fint på dina specs tror jag. Min pojkvän har ungefär dina specs och han kan spela DC finfint. Jag ligger dock en del under så jag kan inte utnyttja samma grej, utan måste korva mig bakom TVn och byta scarts, dra fram pads, etc etc... mycket jobbigare XD

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Kristinehamn
Registrerad
Aug 2002

Theme Hospital.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lindome
Registrerad
Feb 2004

Roller Coaster, Sim City och sånna lugna spel som går att pausa om det blir panikartat med touchpaden.

Bevara mig från att veta det jag inte behöver veta. Bevara mig till och med från att veta att det finns saker att veta som jag inte vet om. Bevara mig från att veta att jag har bestämmt mig för att inte veta om dom saker jag har bestämmt mig för att inte veta om. Amen.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Maj 2003

jag har den här: http://www.hp.se/produkter/family.asp?category_id=1&type_id=2...

spel som jag har på min laptop är quake 3, warcraft3: tft, Neverwinter nights, Silent hunter II och Unreal tournament 2004 (flyter faktiskt rätt bra)

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Montego Bay
Registrerad
Jul 2001

QUUUAAKE!
Doom 1 & 2

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
R'lyeh
Registrerad
Feb 2004

Thief 2, fast då ska det vara mörkt där du sitter, i solljus ser man inte mycket

Enthoo EVOLV ATX Tempered Glass | Corsair HX650W | Intel Core i7 7700K | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | ASUS STRIX GeForce GTX 1080 8GB GAMING | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 770 Pro 250 Ohm | AOC G2460PG + Eizo Foris FS2331 Monitor |

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Jun 2002

http://www.download.com/Games/2001-2012-0.html?tag=dir

Där finns mängder med shareware-spel att ladda ner. Kan rekommendera Snood.

Trädvy Permalänk
Hedersmedlem
Plats
Linköping
Registrerad
Maj 2003

Kan inte fatta att ingen har nämnt det självklara spelet att lira på laptop: Elasto Mania! Det lirade alltid vi på våra laptops

Don't drink and drive, you might spill your drink.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ballingslöv
Registrerad
Jan 2002

Teepop action puzzle.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Lycksele
Registrerad
Jul 2004

worms, fishhead 3, morkin, morkin 2, commando, mario, hexen, hexen2, shadow warrior, Liero 1.35, Losp, liero extreme, zone runner 1, zone runner 2, Soldat, Robot battle och crimson skies är några roliga spel som du borde kunna spela utan problem på den där datorn

-Death is just a lame excuse to lay still and do nothing.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Ballingslöv
Registrerad
Jan 2002

1.33 är det väl trots allt... eller har den gamla finnen krupit fram ur skuggorna och släppt en patch?

Trädvy Permalänk
Avstängd
Registrerad
Aug 2004

starcraft.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2002

jaaaa, worms

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Sep 2002

Alla rekomenderar spel som funkar lika bra på en 300 mHZ, men hans laptop är faktiskt helt ok.

Warcraft III kanske? C&C Generals?

SWECLOCKERS.COM
Stationär: i7 4790K @ 4,6 GHz, MSI Gaming X 1080, 16GB DDR3, Noctua NH-D15S, Corsair AX760, Fractal Design Define Mini C Temp G

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Göteborg
Registrerad
Jul 2001

Alla Need for speed den klarar.

Har själv en laptop som jag spelar på, men har jag ingen mus kopplad till den så lirar jag aldrig spel som kräver det, för touchpad'n kan jag helt enkelt inte spela med, jag blir för dålig.

7 tycker jag.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Östersund
Registrerad
Jun 2002

Tack tartin, generels tänkte jag inte ens på, jag fick det ju i julklapp för ett par år sedan =/

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Aug 2004

Elasto mania... kanske!

Amd 3400+ (2.525 Ghz) 2 st 512Mb Corsair, 160 Gb samsung spinpoint, Msi geforce Fx 5900XT

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
#radhuset.org
Registrerad
Jun 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hilton
Kan inte fatta att ingen har nämnt det självklara spelet att lira på laptop: Elasto Mania! Det lirade alltid vi på våra laptops

Självklart! Elma och tetrinet!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Mar 2002

Spelar Doom3 på min laptop, rätt jobbigt med touchpad dock.
Annars rekomenderar jag pusselspel som Myst serien, Discworld spelen, Monkey Island spelen osv.

Och självklart Day of the Tentacle.

Light travels faster than sound. Is that why some people appear to be smart before they speak?
It's a big rock. I can't wait to tell my friends. They don't have a rock this big.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Rövarsund
Registrerad
Apr 2004

Mitt grafikortpajjade precis på stora datorn, och medans jag inväntar nytt från komplett så är jag sugen på spel till min laptop.

Grafikortet är SKIT, kan knappt spela CS med det, så inga krävande spel.
Helst multiplayer.

Tack

Hej!

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Stockholm
Registrerad
Jul 2003

Frets on fire är givet Bra jävla skoj klon av guitar hero

Quidquid latine dictum sit, altum videtur.

Trädvy Permalänk
Medlem
Plats
Jönköping
Registrerad
Okt 2004
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Enk
Frets on fire är givet Bra jävla skoj klon av guitar hero

Vänder man uppochner på laptopen är de ju svårt att se vad man ska spela.

Hette tidigare Ti 4400
Dator: DFI Lanparty 790FXB-M2RS │965 BE@3,7GHz│8GB OCZ SLI 800MHZ│500GB Samsung + 2st 1TB Samsung│7950│550W Cougar
IBM X31 1.7GHz|1GB| ATi Radeon 16mb| 8GB SSD|Thinkpad X200|2.4GHz|4GB|X4500MHD|320GB Thinkpad 600X|500Mhz|320MB ram|6GB

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Maj 2005

avp2, settler 1-4.

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002

Umm, det var inte den nyaste tråden detta...
Rekomenderar annars Diablo 1, Diablo 2 och Warcraft 3. Eller gamla goa Baldurs Gate 2

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Parvum H2O •
• XBL GT: motor sw •

Trädvy Permalänk
Avstängd
Plats
Kristianstad
Registrerad
Maj 2005

Men nu hjälper vi pull

Trädvy Permalänk
Medlem
Registrerad
Maj 2002
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Peter_86
Men nu hjälper vi pull

Det ser jag väl, men han kanske hade kunnat starta en egen tråd?
Jaja har iaf rekomenderat några bra spel iaf

Chassi: Parvum M1.0 & EKWB custom loop CPU: Intel i7 4790K RAM: Kingston HyperX Savage 16Gb Moderkort: Asus Maximus VII Hero GPU: EVGA GTX 980 Ti SSD: Samsung 850 PRO 256GB PSU: Corsair AX860
• Parvum H2O •
• XBL GT: motor sw •