Spela riktiga flipper på datorn

Permalänk
Medlem

Spela riktiga flipper på datorn

Vet inte om det här har varit uppe tidigare, men här kommer en länk för er flipperintresserade.

http://www.pinballsim.com/

Det är folk som har gjort 3D-modelleringar av riktiga flipper och lagt ut dom på en hemsida, gratis

Mina solklara favoriter är Terminator 2, Attack from Mars och Cactus Canyon. Har spelat dessa i verkligheten och tycker att datorsimuleringarna av dessa är mycket bra gjorda.

Nån som lyckats göra en DirtyPool i Attack from Mars? Jag har lyckats en gång

Permalänk
Medlem

Sitter och kollar på siten och dregglar nu! Det här är något man längtat efter bra länge

Permalänk
Medlem

satan va grymt

Permalänk
Avstängd

fan va värt

Permalänk

Tack så in i helvete Nad. Jag blev alldeles överlycklig när jag såg att earth shaker fanns med, det var spelet jag trillade dit på i 12årsåldern.

Skall genast testa. Återkommer med kommentarer.

Permalänk
Medlem

Vad är det för skillnad mot andra flipperspel ?

Permalänk
Medlem

Attack from mars är guld
Mitt favoritflipper helt klart.

Jag är riktigt imponerad av hur dom fått till det. Känslan är nästan exakt som i de riktiga spelen

Permalänk

Jaaaaaaa
Twilight Zone

Tack NAD!

Edit: Hur får man igång det i helskärm?

Permalänk
Medlem

Kul att det finns fler flipperintresserade

Problemet är bara att jag nu blev riktigt sugen på att spela dom på riktigt igen, tyvärr har vi inga flipper i Arvika (utom ett halvtrasigt Demolition Man).

Ni som bor i Karlstad med omnejd, finns det nåt sjysst flipper där?

Kefir: I preferences i VPinball.exe kan du ändra till fullscreen.
Gardis84: Vad menar du?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Jaaaaaaa
Twilight Zone

Tack NAD!

Edit: Hur får man igång det i helskärm?

Klippt från hemsidan:
Changing quality and resolution of your gameplay
If you are experienceing slow game play, chopiness, and other graphics lag you can lower the resolution and color quality of the simulator. Here's how:

1.) Load Visual Pinball ( c:\pinballpack\Visual Pinball\VPinball.exe )
2.) From the menu select "Preferences" then "Video Options"
3.) Choose a reliable resolution setting for your computer and video card

Changing these resolutions can not harm your computer so do not be afraid to try different settings and test it out to see how it looks and runs.

I 'Video options' finns även val för helskärm.

Permalänk
Medlem

NAD: From the bottom of my heart. Thank you.
Har spenderat x antal kr på flipper när jag var yngre. Mumma nu kan jag sitta här hela dan.

Permalänk

Jag får inte igång det. Alltså det går igång med ljud ock så men jag får ingen bild i fönstret. Någon som känner till detta felet? har sökt men det verkar inte finnas någon bra faq till det där programmet..

(windows xp pro)

[EDIT] Det var drivrutinerna till grafikkortet som behövde nedgraderas..

Har testat det nu och det är väl inte världens bästa sim men det var himla kul att uppleva lite nostalgi!!!

Permalänk
Medlem

Underbart!
Men hur skriver man in sina initialer när man väl tagit sig in på high score? Lyckades bläddra med flipprarna men skriva in gick inte. Någon som vet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
Underbart!
Men hur skriver man in sina initialer när man väl tagit sig in på high score? Lyckades bläddra med flipprarna men skriva in gick inte. Någon som vet?

Enter funkar fint för mig

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Enter funkar fint för mig

Eller den knapp du valt som startknapp, default är 1..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Syckologen
Eller den knapp du valt som startknapp, default är 1..

Givetvis. Den enda jag inte "vågade" prova för jag var rädd att den skulle starta ett nytt spel då. nåja, då vet jag iaf. tackar. Finns det inga andra sidor med bord på? Hittade nån lista i en av txt-filerna med massor av andra tabels nämligen.

Permalänk
Medlem

Finner ni mera spelplaner så får ni gärna länka till dom här

Permalänk
Citat:

Finner ni mera spelplaner så får ni gärna länka till dom här

http://www.vpforums.com/vptables/

Gå till "tables", finns hur många som helst där men då måste man registrera sig, har inte gjort det själv än..

Permalänk
Medlem

*dregel*

Permalänk
Medlem

satt för några veckor sen och försökte få i gång denna emulator men fick inte riktigt till det, men ska göra ett nytt försök nu.

Citat:

Problemet är bara att jag nu blev riktigt sugen på att spela dom på riktigt igen, tyvärr har vi inga flipper i Arvika (utom ett halvtrasigt Demolition Man).

Ni som bor i Karlstad med omnejd, finns det nåt sjysst flipper där?

var ett tag sen jag var i karlstad och lirade, men dom ställen som hade då var biljardcafeet vid stortorget (?), lasergame mittemot sandrews, samt filmstaden.

gå in på:
http://www.svenskaflippersallskapet.com/

och tryck på spelställen, vet dock inte hur uppdaterad den listan är, men den ger ju et hum om spelställen iaf.

Permalänk
Medlem

Mmmm... Grymt! nu ska Jag bara vänta på mitt scream så att Jag kan tanka
En annan kommer ihåg fidonets flipperdiskussionsgrupp vad tusan hette den nu igen...?

Edit: På The Closet BBS tankade man hem tips och tricks till olika flipperspel.
Jag skulle byta min originalmanual till (williams?)flippret The Getaway mot the closet's sysop's 4 st 1mb simmar . . . Ja, det var läänge sen

Edit2: Hehe brevhantering i TPCS! det var tider det

Permalänk

Fungerar inte att köra, får upp spelen i menyn, men dom startar inte, klickar som en dåre på spelets namn, men inget händer???

Permalänk
Medlem

Mera spel från 1940 talet och frammåt.

http://irpinball.ztnet.com/files.htm

hittade en till

http://emu.makii.pl/vp/listafliperow.php3

Och en lista med "alla" spel bara att leta!

http://www.scholzroland.de/VPLauncher/TableRatingsByNameCompl...

Permalänk
Medlem

Jag får inte igång tables som jag laddat ner, Terminator 2 funkar inte utan det står att det fattas en massa bin filer. Vad gör man åt det?
Edit: det fixade sig

Permalänk
Medlem

Vad har ni för rekord då? Jag är urkass, men har åtminstone fått omkring 10 miljarder på Attack from Mars

Permalänk
Citat:

Vad har ni för rekord då? Jag är urkass, men har åtminstone fått omkring 10 miljarder på Attack from Mars

Är det någon annan som spelar Twilight Zone? Jag har fått strax över 1,8 miljarder, tyvärr så frös spelet i några sekunder då jag nådde "Lost in the Zone" som är sex bollars multiball så jag loosade alla bollar - argh som jag har kämpat för att nå detta mode

Jag ska ta mig an Attack from Mars, det är alltid kul att jämföra poäng. Minns när jag och brorsan tävlade i Pinnball Dreams på Amigan

Permalänk
Medlem

Pinball Fantasies spelar jag fortfarande, men på GBA

Har väl fått runt 200 miljoner på Terminator 2 också.

Tyvärr gillar jag inte Twilight Zone så mycket, även om det verkar coolt. Gillade inte känslan. Tycker T2 har klart skönast ljud och känska i flipprarna, medans t.ex Medieval Madness känns otroligt segt.
Är det så i verkligheten med?

Permalänk
Medlem

Får hoppas att ingen fuskar så det kan bli lite tävling att sätta high score.

Spelar i princip bara Cactus Canyon och Attack from Mars.

Catcus Canyon: 56.507.200
Attack from Mars: Inget High score i poäng MEN Martian Champion med 37 martians destroyed.

Edit: Någon som vet vad "Martian Bomb" innebär? Verkade inte som man fick poäng för den.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hägg
Får hoppas att ingen fuskar så det kan bli lite tävling att sätta high score.

Spelar i princip bara Cactus Canyon och Attack from Mars.

Catcus Canyon: 56.507.200
Attack from Mars: Inget High score i poäng MEN Martian Champion med 37 martians destroyed.

Edit: Någon som vet vad "Martian Bomb" innebär? Verkade inte som man fick poäng för den.

Jag har för mig att när du har video mode som går ut på att skjuta ner rymdskeppen innan dom landar så kan du utlösa din Martian Bomb (med startknappen tror jag) så sprängs alla skepp på skärmen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gammal Kefir
Jag har för mig att när du har video mode som går ut på att skjuta ner rymdskeppen innan dom landar så kan du utlösa din Martian Bomb (med startknappen tror jag) så sprängs alla skepp på skärmen.

Okey, bra att veta. Aldrig kommit så långt ändå.