The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Permalänk
Medlem

The Elder Scrolls Oblivion-tråden

Ja, vad kan man säga? Fan vad snyggt det verkar bli!

http://www.gamingw.net/forums/index.php?showtopic=75480

Visa signatur

Intel Core i5 750 @ 2.66GHz | Corsair Dominator 8GB @ 1600MHz | ATI Radeon HD 5870 1GB

Permalänk
Medlem

Måste säga SHIT vilken grafik. Den där riddaren eller var det är med ansiktet visat, ser ju fan nästan riktigt ut måste jag säga!

Permalänk
Medlem

ofyfan!!!
hur mkt dator kommer de att kräva??

Visa signatur

Back from the dead.

Permalänk
Medlem

jo snyggt.

Permalänk
Medlem

OMG! Morrowind är ett av de bästa spelen jag spelat. Det här kommer jag drömma våta drömmar om!

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem

Ser ju nästan för bra ut

Permalänk
Medlem

Tack o lov släpps det väl om 2 (-+1)år så man hinner köpa ny hårdvara som klarar monsterspelet!

Permalänk

Otroligt snygg grafik.

Permalänk
Medlem

Ser ut att använda nästa Unrealmotor. Nån som vet?

Permalänk

Äntligen några andra bilder än sneda scans... för övrigt ser det ut som att det kommer släppas om ca ett år, och jag måste säga att det datumet verkar ganska troligt; de har utvecklat spelet ända sedan Morrowind släpptes (+2 år).

iXam: Det använder förmodligen GameBryo, dvs den nuvarande inkarnationen av NetImmerse som Morrowind använde sig av.

Permalänk
Medlem

Alltså nej. detta går inte. Spel kan inte se ut så här. Nej nej nej, åter nej.

FEJK

*psst* kolla detaljerna på monstret

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keit
Alltså nej. detta går inte. Spel kan inte se ut så här. Nej nej nej, åter nej.

FEJK

*psst* kolla detaljerna på monstret

Varför inte? Efter att ha sett visningen av vad Unreal3-motorn klarar av så är det nog fan inte omöjligt (skulle nog tippa på att det finns en hel del normal maps i dessa renderingar iaf).

Riktigt imponerande är det iaf (nästan som man inte tror det); man undrar ju nästan om man behöver dubbla GF6800GT/Ultra för att det ska flyta.

Om det här nu är verkligen är riktiga screenshots, så känns det som man ju har, i praktiken, uppnått helt verkligetstrogen grafik i spel - kan man göra det snyggare, egentligen?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 3600 | 4x8GiB 18-20-16-36-52-2T DDR4-3400 | MSI B450-A Pro Max AGESA 1.2.0.7 | Sapphire RX 480 Nitro+ OC 8GiB | Crucial MX500 500GB | PNY CS900 2TB | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung PM961 512GB | Scythe Kamariki 4 450W

Permalänk
Medlem

Det var riktigt jävla snyggt, längtar som fan tills de kommer får hoppas att det går att köra med mitt grafikkort

Permalänk
Medlem

Ser väl fint ut, men jag skulle hellre se bilder utan överdriven bloom så att man kan se annat än sudd.

Permalänk

Ah, annat än de inscannade bilderna från datortidningen GI.

[edit] scrollade lite, vissa bilder har jag sett tidigare[/edit]

Permalänk

Läckert!

Visa signatur

««« »»»

Permalänk

Ja... inte längtar man mindre efter att ha sett det där i alla fall

Permalänk

jisses ser ju lika fint ut som om det vore en ny 3d animerad film. Kan knappt fatta att detta är in-game bilder.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m3tr0

Om det här nu är verkligen är riktiga screenshots, så känns det som man ju har, i praktiken, uppnått helt verkligetstrogen grafik i spel - kan man göra det snyggare, egentligen?

Så länge vi inte har riktigt fysik (då menar jag, hur kropparna rör på sig, asiktsutryck, hur vinden blåser och påverkar miljö, ljus osv osv osv massor me miljoner saker säkert ) så kommer vi ej ha "helt verklighetstrogen grafik"
There's a looong way to heaven babe

Visa signatur

(\_/)
(O.o)
(> <) This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.

Permalänk
Medlem

Skulle knappast tro att bilderna e fejkade. Dom har använt displacement mapping, något som användes i Far Cry, dock stöds det bara av Geforce 6800> så frågan är om Ati kommer att haka på displacement mapping snart.

Visa signatur

It's out there
P4C800 Deluxe|2.6@3.2|4x256MbPC3200|2-2-2-5|Club3D ATi Radeon 9800Pro|http://service.futuremark.com/compare?2k1=7108213

Permalänk

hmm. jag undrar om detta är samma motor som Gothic 3 kommer använda sig av. har läst på flera ställen att det ska vara samma motor.

http://www.ndl.com/index.cfm - gamebryo hemsida.

Visa signatur

The dream to awaken our world...You're out of control.I take control! Whose side are you on?I take no side...You're skating the edge.I am the edge!What you *truly* want, only I can give.You can't give it, can't even buy it, and you just don't *get* it.

Permalänk
Medlem

saknar ord ....det finns inget snyggare spel kolla bara på grottan och skogen hoppas världen blir mer dynamisk och inte så stel som morrowind

längta längta längta!!!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xarion
Skulle knappast tro att bilderna e fejkade. Dom har använt displacement mapping, något som användes i Far Cry, dock stöds det bara av Geforce 6800> så frågan är om Ati kommer att haka på displacement mapping snart.

För övrigt så använder inte FarCry Displacement mapping alls. Du kanske menade Virtual displacement mapping? Detta gjorde i en liten mod till FarCry men används inte i spelet.

Och Displacement Mapping/Virtulal displacement mapping kan göras av Väldigt många kort. Åtminstånde ett par generationer tillbaka.

Visa signatur

Gigabyte P35 DS3 -- Intel Core2Quad 8300 @ 3GHz-- XFX 5830 1GB -- Corsair Dominator 4096MB 1066mhz -- Fractal Design Define R2 -- 60GB OCZ SSD - 320GB Samsung -- Fractal Design 550W

Permalänk
Medlem

Ojojoj! Kolla bara på svärdet! Helt sjukt ju. Hoppas bara spelet är minst lika bra som Morrowind så det inte tappar i känsla. Hade ju iofs inte suttit fel med lite onlinespelande.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Det är vackert, men inte alla bilder .. och förbannat små var dom också.

Onlinespelande hoppas jag inte dom tar in, skulle ta extra lång tid att utveckla och det skulle antagligen inte passa in alls.
Dessutom finns det ju en multiplayer mod till Morrowind under utveckling som finns att ladda ner i betaversion.

Permalänk
Hedersmedlem

!O!
!M!
!G!

detta är det värsta jag har sett.....x800at kommer gå i ½fps...nytt kort snart - javisst!!!
det där spelet ser ju helt sjukt bra ut....har aldrig sett något liknande.....3dmark05 kan slänga sig i väggen!

Visa signatur

Every time you create an iterator: God kills a kitten.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Halldin
Det är vackert, men inte alla bilder .. och förbannat små var dom också.

Onlinespelande hoppas jag inte dom tar in, skulle ta extra lång tid att utveckla och det skulle antagligen inte passa in alls.
Dessutom finns det ju en multiplayer mod till Morrowind under utveckling som finns att ladda ner i betaversion.

vart kan man få tag i den där MP modden?

Visa signatur

'When you dream there are no rules, people can fly, anything can happen. Sometimes there is a moment as you are awakening when you become aware of the real world around you, but you are still dreaming. You may think you can fly but you do better not try. People can fly.'

Permalänk
Medlem

Lite kul, det skrevs exakt samma saker om Morowind

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk

*fap fap fap*

Hm, bara inte känslan försvinner. Morrowind (och Gothic-serien) är i princip de enda spelen som lyckats få mig så totalt fast vid datorn...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk

Kommer bli bra mycket mer känsla än i EC3 då alla karaktärer får eget utseende och dialog.